Evropské novinky Hyundaie pro rok 2015: i30, i40 a i20 Coupe

Evropské novinky Hyundaie pro rok 2015: i30, i40 a i20 Coupe

Hyundai si pro konec roku přichystal doslova smršť novinek. Najednou představuje modernizace řad i30, i40 a také druhou karosářskou verzi malé i20.

Hyundai mění, doplňuje a inovuje důležitou evropskou modelovou paletu. Fluidní design bohužel stárne rychleji, takže musela přijít revize. K ní se samozřejmě přidala i nová technika. Ale Jihokorejci sází i na sport, a to ve dvou různých rozměrech. Změn se dočkala také velká i40, která je hlavně na našem trhu ve střední třídě velmi populární, patří jí v segmentu třetí místo. O oblíbenosti modelů nižší střední třídy a kategorie malých vozů netřeba hovořit.

i30

Nám dobře známá i30 si zašla na kosmetiku přídě, ta má nyní tvar výrazného šestiúhelníku a zvýrazněné žebrování. V paletě laků karoserie najdeme tři nové odstíny: černý, hnědooranžový a bílý. Nepřeplňované benzinové čtyřválce 1,4 l/74 kW se chlubí 134 N.m, větší šestnáctistovka dává 88 kW a 156 N.m. Turbodiesel objemu 1,6 l má buď 81 kW, nebo 100 kW a 280 N.m. Pokud si ale klient zvolí místo šestistupňového manuálu dvouspojkovou skříň s další rychlostí navíc, zvedne se porce na 300 N.m. Jenže to není zdaleka všechno...

Nejvýznamnější novinkou v řadě i30 je totiž ostrá verze Turbo, k mání bude jak ve tří-, tak i pětidveřové verzi. Sourozenec ostrého Cee'du však ze čtyřválcové přeplňované šestnáctistovky nabídne jen 137 kW místo 150, točivý moment zůstává na stejné hodnotě jako u kie, tedy 265 N.m. V manuální převodovce nechybí šestka, z klidu na stovku zrychlí nadupaný hyundai během 8 s (je o 0,3 s pomalejší), rovněž maximální rychlost se snížila z 230 na 219 km/h.

Nejvýkonnější specifikace má tvrdší podvozek a upravené řízení kvůli instalaci osmnáctipalcových kol. Kotoučové brzdy mají průměr 300, respektive 284 mm a ty přední jsou vrtané, od svých sériovějších bratříčků se auto liší i agresivnějším bodykitem se širšími nárazníky a nástavci prahů, dvojitou koncovkou výfuků a předními bi-xenony s diodami pro denní svícení. Kabina dostala sportovní sedačky s kontrastním prošíváním, jiné přístroje a další úpravy.


Hyundai i30
 

i40

Sedany a kombi i40 dostaly výraznou, také šestiúhelníkovou masku a přední nárazník s diodovými mlhovkami. Ty zdědila po nové generaci Genesisu. Současná vlajková loď evropského portfolia (prozatím, než přijde právě Genesis) se může těšit i z nových koncových světel. Součástí faceliftů bývají také litá kola a i40 není výjimkou, mají průměr 16, popřípadě 18 palců.

V útrobách najdeme pouze dvojici turbodieselů 1,7 l, první dává 85 kW a 280 N.m, silnější naladění poskytuje až 104 kW a 340 N.m. To si také budeme moci koupit se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou zmíněnou už u i30. Zde se navíc chlubí pádly pod volantem. Posílena byla v případě velkých modelů také elektronika, systém ATCC (Advanced Traction Cornering Control) supluje samosvorný diferenciál, v zatáčkách tedy napomáhá ovladatelnosti a trakci. Hyundai i40 také dostal nově automatické tlumení dálkových světel SHB (Smart High Beam), rozpoznávání dopravních značek, přepracovanou dotykovou navigaci a mezi přístroji neunikne naší pozornosti TFT displej


Hyundai i40
 

i20 Coupe

Agilní výrobce však rozšiřuje rovněž paletu karoserií ve druhé nejmenší řadě. Jméno Coupe je u i20 samozřejmě hlavně marketingovým označením, stejně postupuje Seat se svými SC. Jenže změn je oproti praktičtější verzi celkem dost. Ta se představila na začátku října na autosalonu v Paříži a u nás se začíná prodávat právě teď v prosinci. Na dynamičtější model lákal Hyundai už zářijovým teaserem. Nyní víme, jak skutečně vypadá. Není to první třídveřák od Hyundaie v B segmentu, předchůdci tuto karoserii měli také, ať už první první generace i 20, nebo starší Getz. Auto je však dynamičtější a atraktivnější, střecha byla snížena o 25 mm, sloupky jsou více skloněné a na zádi nechybí ani spoiler. Na zadním slupku naopak ubylo černého plastu. Změnila se i příď, na které zaujme velký tmavý nasávací otvor s mřížkou. Coupé má také jiná koncová světla a třeba výrazné prolisy na zadních blatnících.

Je 4045 mm dlouhé, 1730 mm široké a jen 1449 mm nízké, oproti hatchbacku tedy o centimetr delší a 4 mm užší. Základní objem zavazadelníku se dokonce zvětšil o 10 l na 336 litrů, automobilka ovšem tvrdí, že prostoru pro posádku poskytuje stejně jako hatchback. Přístup na zadní sedadla pochopitelně není tak snadný, ale to je úděl všech takových vozů. Rozvor náprav 2570 mm se však logicky nezměnil.

Pod kapotou se ukrývají už známé motory, všechny jsou připraveny na emisní normu Euro 6. Benzinové čtyřválce 1,25 l (62 kW/122 N.m) a 1,4 l (74 kW/134 N.m) podporují diesely, tříválec 1,12 l (55 kW/180 N.m) a čtyřválec 1,4 l (66 kW/240 N.m). Nejslabší variantu zážehového motoru 1,25 l s 55 kW z hatchbacku tedy Coupe nedostane. I ta výkonnější má v základu ale jen pětistupňový manuál, všechny ostatní jsou spojeny se šestirychlostní přímo řazenou skříní. Benzinovou čtrnáctistovku lze kombinovat i s tradičním čtyřstupňovým automatem. Litrový tříválec řady Kappa s turbodmychadlem se objeví později v příštím roce.

Přijdou si na své rovněž excentrici, kromě až sedmnáctipalcových litých kol Hyundai nabídne kupříkladu výraznou oranžovou barvu Tangerine (pomeranč), kterou zájemci mohou vhodně zkombinovat s interiérem ve stejném odstínu. K zaměření vozu se jistě bude hodit.

Jihokorejská automobilka cílí na mladší klientelu a z novinky také odvodí v pořadí druhou i20 WRC. Sériový Hyundai i20 Coupe se objeví na evropských trzích nejdříve v březnu či dubnu 2015. Stejně jako starší sourozenec, ani on se nebude vyrábět u nás v Nošovicích, nýbrž v tureckém Izmitu. Hyundai i30 pochopitelně ve Slezsku zůstává a dočkáme se jej hned na začátku roku.


Hyundai i20 Coupe
 

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai i30 2. generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Evropské novinky Hyundaie pro rok 2015:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…