Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Genesis se bude od jara prodávat i u nás

Diskuze (135)
Hyundai doma v Koreji zahájil prodej nového sedanu vyšší střední třídy, který se netají ambicemi konkurovat zavedeným prémiovým modelům. V ČR bude dostupný od příštího roku.

Během prvního dne přijali prodejci rekordních 3500 objednávek, doma je tedy o tento luxusní model zájem velký. Hyundai hodlá v příštím roce prodat po celém světě 62.000 vozů, z toho 32.000 v Koreji a 30.000 na zahraničních trzích. Mezi ně patří i ten náš, české zastoupení začne druhou generaci Genesis prodávat v 2. čtvrtletí roku 2014.

S délkou 4990 mm a rozvorem 3010 mm (mezigeneračně +70 mm) míří na horní okraj vyšší střední třídy a bude jistě lovit zákazníky i v segmentu luxusních pětimetrových sedanů.

Vývoj nového modelu trval čtyři roky a stál v přepočtu 9,5 miliardy korun. Jednou z hlavních inovací je pohon všech kol 4x4 HTRAC, který používá pro rozdělení točivého momentu mezi zadní a přední kola elektronicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojku. Řidič si může zvolit ze dvou režimů činnosti systému – Normal a Sport. Podvozek využívá elektronicky řízené tlumiče, k tomu dostal elektronicky řízené brzdy, variabilní převod řízení a elektrický posilovač umístěný na hřebenové tyči (R-MDPS). Karoserie je z poloviny vyrobena z vysokopevnostních ocelí, torzní tuhost skeletu vzrostla o 16 % a tuhost v ohybu o 40%.

Čtveřice motorů využívá přímé vstřikování GDI, jedná se o zážehové agregáty V6 a V8 o objemu 3,0 až 5,0 litru. Motor 3.8 GDI/232 kW se prodává i na českém trhu v modernizovaném modelu Genesis Coupé první generace, to samé platí o osmistupňové automatické převodovce, která je pro nový sedan Genesis standardem. Vrcholem nabídky je osmiválec 5.0 GDI s nadstandardními parametry 312 kW a 519 N.m.

O bezpečnost se stará mimo jiné adaptivní tempomat ACSS, který kombinuje radar s kamerovými senzory a umí automaticky zpomalit až do úplného zastavení. Dále Genesis dostal radarový systém sledování mrtvého úhlu (BSD), asistenty pro jízdu v pruzích (LCA a LDWS), systém udržování v jízdním pruhu (LKAS) nebo upozornění na křižující vozidla vzadu při couvání (RCTA).

Ke komfortním funkcím patří mimo jiné automatické parkování, bezdotykové otevírání zavazadlového prostoru nebo head-up displej. Multimediální systém AVN 4.5 je vybaven funkcemi Bluetooth, WiFi, hlasovým ovládáním, včetně interaktivního rozhraní Siri Apple, a propojením se službami Google.

Hyundai Genesis (2014)
Motor3.0 V63.3 V63.8 V65.0 V8
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2999334237785038
Válce/ventily6/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]189/6000210/6000232/6000313/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]303/5000347/5000397/5000519/5000
Max. rychlost [km/h]230240240240
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,67,26,55,4

Diskuze (135)
5. 12. 2013 09:54
Re: KIA-World
Objektivní názor? Tak to budete asi jediný na světě. Právě názor máme my lidé každý subjektivní...
Avatar - AnGeor
4. 12. 2013 17:25
Re: celkem
ja si pod pojmem vymazlene asi predstavuji neco jineho nez ty, ale konkretne u E to znamenalo 600t jenom za priplatky a nevim o tom ze by jsi mohl nekde sehnat zakladni E350 4matic za 600. Pokud jo, posli mi link, hned pro neho jedu
4. 12. 2013 16:42
Re: 5.0 V8
Dej si jeste jednu >:-[]
4. 12. 2013 16:41
Re: Smiesne ako sa hatapkari odbavuju na korejcoch
Nekomu zase muze vydat vsudypritomne cpani Skody ci neceho jineho.
Vypni telku a jdi se projet ;-) (nebo nekoukej na reklamy >:D )
4. 12. 2013 16:38
Re: KIA-World
Ty si taka brandza ako bili(mili)onar >:D
Mozno by to chcelo trocha potrenovat tu slovencinu ;-)
A na toppera se vykasli, je to takovy maskot >:-[]