Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské prodeje Mazdy v květnu vzrostly o 30 %

David Bureš
Diskuze (34)
Sázka na nové modely s technikou Skyactiv se automobilce Mazda nadále vyplácí. V květnu se jí na evropských trzích výrazně dařilo.

Evropa se nadále potýká se slabým odbytem nových automobilů. To však neplatí pro Mazdu, které se daří, například v květnu její prodeje na evropských trzích meziročně vzrostly o 29,8 procenta na 11.401 prodaných automobilů.

Takový růst přichází v době, kdy podle statistik Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA) klesly v Evropě prodeje nových aut o 5,9 procent.

Nejvíce se daří novým modelům využívajícím techniku Skyactiv – crossoveru CX-5 a modelu 6. Například v Německu prodeje šestky meziročně vzrostly o neskutečných 321 procent, nijak zahanbena není ani CX-5 se 74% růstem prodejů.

Tyto dva modely tvoří u našich západních sousedů asi polovinu prodaných vozů značky. V průběhu května se zde prodalo 1.028 exemplářů modelu 6 a 844 kusů CX-5.

Mazda zažila v květnu výrazný nárůst prodejů, dařilo se jí však i v předchozích měsících. Od ledna května Mazda v Evropě prodala 61.160 vozů, což je proti stejnému období loňského roku o 6,9 procenta více. Za tuto dobu se přitom na evropských trzích prodalo o 6,8 procenta aut méně než před rokem.

Philip J. Waring, provozní ředitel evropského zastoupení značky Mazda, doufá, že se jí v Evropě bude dařit i nadále, v plánech jsou totiž další modely s technikou Skyactiv, které mají dále zvýšit prodeje značky.

Waring tímto prohlášením odkazuje především na novou generaci Mazdy 3, která má být představena již v červenci. Automobil, který už byl vyfocen bez kamufláže, má být proti předchůdci lehčí a úspornější.

David Bureš
Diskuze (34)
25. 6. 2013 21:49
Re: Pro mě 1
o tých retaziach na 1,2TSI si už pocul? :-!
Avatar - Yarex
25. 6. 2013 18:17
Re: Po zásluze odměněni...
Hej, ja som si jednu kupil. M6 sdn red 2.0 107kw attraction
Avatar - white label
25. 6. 2013 00:36
Re: Po zásluze odměněni...
Mazdu a novou? Tady určitě minimum nicků, stejně jako u ostatních, v diskusích tolik opěvovaných, japonských značek...
Nicméně Mazda aktuálně (minimálně částečně) dokazuje, že i japonské značky mohou na náročném evropském trhu uspět, podobně jako tomu bývalo v relativně nedávné minulosti. Snad se i díky této tržní odezvě na současné aktivity Mazdy chytnou za nos i další japonské automobilky, jako třeba Honda.
24. 6. 2013 23:30
Re: Pro mě 1
No jo,jenže Mazdy jsou v česku zbožňovány jako nějaká extra hyper super kvalita, takže by měly mít v manuálu, že spotřeba oleje je NULA a v reálu by měla být také nula( bavím se o benzínech), u nafty s pošahaným DPF, kde hladina díky naftě roste tak, že po 7,5 tkm je na X a majitelé mění náplň, když výrobce uvádí servisní interval 20 tkm...teď to aktuálně borci v Hirošimě pořešili posunutím rysky o 20 mm nahoru !!! >:D neuvěřitelný nápad.....podrobnosti na mazda(fanatik)club v sekci CX5...tak u nafty se olej nemusí dolévat, to ne, tam se samočinně dolévá nafta :yes: sice pekelně rychle, ale co, kdo chce naftu, má ji mít ;-) se všemi vychytávkami
24. 6. 2013 21:59
Re: Pro mě 1
1L/1000km ma v manuali ako normalnu vec aj koncern pre vsetky TSI.
Ziadna novinka.