Evropské prodeje Mazdy v květnu vzrostly o 30 %
Evropa se nadále potýká se slabým odbytem nových automobilů. To však neplatí pro Mazdu, které se daří, například v květnu její prodeje na evropských trzích meziročně vzrostly o 29,8 procenta na 11.401 prodaných automobilů.
Takový růst přichází v době, kdy podle statistik Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA) klesly v Evropě prodeje nových aut o 5,9 procent.
Nejvíce se daří novým modelům využívajícím techniku Skyactiv – crossoveru CX-5 a modelu 6. Například v Německu prodeje šestky meziročně vzrostly o neskutečných 321 procent, nijak zahanbena není ani CX-5 se 74% růstem prodejů.
Tyto dva modely tvoří u našich západních sousedů asi polovinu prodaných vozů značky. V průběhu května se zde prodalo 1.028 exemplářů modelu 6 a 844 kusů CX-5.
Mazda zažila v květnu výrazný nárůst prodejů, dařilo se jí však i v předchozích měsících. Od ledna května Mazda v Evropě prodala 61.160 vozů, což je proti stejnému období loňského roku o 6,9 procenta více. Za tuto dobu se přitom na evropských trzích prodalo o 6,8 procenta aut méně než před rokem.
Philip J. Waring, provozní ředitel evropského zastoupení značky Mazda, doufá, že se jí v Evropě bude dařit i nadále, v plánech jsou totiž další modely s technikou Skyactiv, které mají dále zvýšit prodeje značky.
Waring tímto prohlášením odkazuje především na novou generaci Mazdy 3, která má být představena již v červenci. Automobil, který už byl vyfocen bez kamufláže, má být proti předchůdci lehčí a úspornější.