Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v listopadu 2016: Mohutný růst Renaultu, Seatu a Suzuki

David Bureš
Diskuze (30)
Listopad byl na evropských trzích úspěšný měsíc pro značky Renault, Seat, Suzuki nebo Hyundai. Naopak Volvo nebo značky Skupiny PSA si meziročně pohoršily.

Rok 2016 se pomalu chýlí ke konci, za námi je už jedenáct jeho měsíců, a tak automobilky mají už dobrou představu, jestli pro ně byl dobrým rokem, či nikoliv. Na evropských trzích převažuje spokojenost, za prvních jedenáct měsíců roku bylo na starém kontinentu registrováno 13.938.273 automobilů, o 6,9 % více než před rokem.

Vyplývá to ze statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), která do statistik prodejů na starém kontinentu započítává výsledky značek ze 27 států Evropské unie (chybí nedůležitá Malta) a tria států Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) – Island, Norsko a Švýcarsko.

Jestliže dojem z letošního roku je zatím pozitivní, zároveň je nutné podotknout, že v posledních měsících se tempo růstu poněkud zpomaluje. V říjnu evropské prodeje dokonce ve srovnání s předchozím rokem mírně klesly o 0,3 %. To v listopadu se sice vrátily k růstu, nárůst o 5,6 % je ale nižší v předchozích měsících. Celkem se v 27 státech EU a triu států EFTA během listopadu prodalo 1.189.181 aut.

Největší značkou na trhu zůstává s větším náskokem Volkswagen, který má za listopad na svém kontě 139.226 registrovaných aut, což je mírný meziroční nárůst o 0,8 %. Druhou příčku si i nadále letos drží Renault, který v listopadu prodal 94.558 aut, o 19,9 % více než před rokem. Větší růst žádná z 15 nejlepších značek na evropských trzích nedosáhla. Nejlepší trojku pak s 78.792 prodanými vozy uzavírá Ford.

Nejlepší z luxusních značek byl tentokrát Mercedes-Benz, jehož 70.339 prodaných aut znamenalo pátou příčku a meziroční nárůst o 12,5 %. Hned za ním je BMW s 69.293 automobily (+13,4 %), zatímco Audi bylo tentokrát až osmé, jeho 63.069 vozů bylo o 6,8 % více než před rokem.

Evropský trh v listopadu 2016: Automobilky s nejvyššími prodeji
Poř.ZnačkaProdej 11/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodej 1-11/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Volkswagen139.226+0,81.586.337-0,5
2.Renault94.558+19,9988.405+12,6
3.Ford78.792+2,1967.675+3,6
4.Opel/Vauxhall74.548-1,0920.582+5,7
5.Mercedes-Benz70.339+12,5772.342+13,9
6.BMW69.293+13,4753.814+11,0
7.Peugeot66.941-1,1800.178+2,6
8.Audi63.069+6,8769.293+7,5
9.Fiat55.522+8,2691.861+13,8
10.Škoda54.413+8,1610.402+6,6
11.Toyota47.908+7,1556.370+7,1
12.Hyundai40.476+12,7466.651+8,7
13.Nissan39.738+2,8508.646-1,4
14.Citroën38.640-4,5504.797-0,6
15.Kia32.973+7,7406.054+13,3
16.Seat31.679+28,6323.534+3,4
17.Dacia31.585+7,7383.807+10,3
18.Volvo25.208-7,1260.115+2,1
19.Suzuki16.561+16,2186.709+11,6
20.Mazda16.273-5,7221.278+13,2
-CELKEM1.189.181+5,613.938.273+6,9

Desátou příčku si nadále drží Škoda. Mladoboleslavská automobilka na starém kontinentu v průběhu listopadu prodala 54.413 aut, což je o 8,1 % více než před rokem. Držela tak 4,6 % evropského trhu.

Naprostá většina značek v listopadu zaznamenala na evropských trzích prodejní růst, výjimky se ale najdou. Meziročně si pohoršily Citroën (-4,5 %), Volvo (-7,1 %) nebo Mazda (-5,7 %). Naopak Suzuki a Seat výrazně rostly, japonská značka o 16,2 %, španělská dokonce o 28,6 %.

A jak na tom v listopadu byly jednotlivé koncerny? Nejlépe samozřejmě dopadla největší evropská automobilka Volkswagen Group, jejíž 6,3% meziroční nárůst táhly značky Audi, Seat a Škoda. Celkem v listopadu prodala 294.414 automobilů. Druhá je Aliance Renault-Nissan s 165.881 prodanými auty, což je výrazný meziroční skok o 12,9 %. Naopak třetí Skupina PSA si pohoršila o 4,2 %, prodeje totiž v listopadu klesly všem jejím značkám, Peugeotu, Citroënu i DS.

Evropský trh v listopadu 2016: Koncerny s nejvyššími prodeji
Poř.KoncernProdej 11/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodej 1-11/2016 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.VW Group294.414+6,33.358.929+2,9
2.Aliance Renault Nissan165.881+12,91.880.858+8,0
3.PSA Group109.540-4,21.366.814+0,8
4.BMW Group85.395+11,6945.069+11,4
5.Ford78.792+2,1967.675+3,6
6.Daimler78.442+11,7868.794+13,3
7.FCA75.265+10,1918.634+14,2
8.General Motors74.695-1,1923.759+5,6
9.Hyundai-Kia73.449+10,4872.705+10,8
10.Toyota51.186+6,9597.515+7,6
-CELKEM1.189.181+5,613.938.273+6,9

David Bureš
Diskuze (30)
16. 12. 2016 20:49
Re: Mazdy
To je sice pekne, ze nestihaju vyrabat, ale zakaznika na nasom/vasom trhu zaujima, co si on a za kolko vie kupit a nie celosvetove vysledky mazdy, takze pri tomto pristupe logicky nemozno ocakavat nejake astronomicke narasty predajov vo V4... Navyse su tie mensie modely ako 2 a cx3 po vzore premie dost uzke/stiesnene a vidno na nich aj setrenie na materialoch - ci zatlacitelne vyplne dveri, stredovy tunel a pod. A strednu triedu si malokto moze dovolit ako nove auto.
Avatar - woody-alien
16. 12. 2016 16:27
Re: modla
No vidíš, mně třeba ke spokojenosti stačí, když je hezky a můžu se fajnově projet, pohraju si s dětma, povede se nějaká práce....zkrátka takový ty obyčejný věci. Někdo je holt náročnější a potřebuje k hřejivému pocitu, aby Škodovka skončila v prodejích za Fiatem. Ale proti gustu... :*)
Avatar - Joky
16. 12. 2016 15:45
modla
tak Vaše modla z MB zase skončila až za neustále zatracovaným Fiatem....

Avatar - praděda7
16. 12. 2016 15:41
Re: Mazdy
Jako ex Mazda man musím souhlasit, že čekačky jsou opravdu dlouhé a když se k tomu přidá ještě premiová cena, tak to může řadu zákazníků odradit. Také jsem se musel spokojit s předváděčkami...čekat se mě nechtělo... ;-\
16. 12. 2016 15:18
Seat i Fiat na správné cestě
Já jsem s těmi čísly také spokojen, moje oblíbené značky si vedly dobře a příští rok na tom jistě budou ještě líp - Seat snad konečně bude z Kvasin dostávat dostatek Atec a Fiat naplno rozjede prodej veledůležitého Tipa Weekend (SW)! :-) :yes: :yes: :yes: