Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejprodávanější modely v Evropě za srpen 2018. Dacia má hned dva zástupce v top 10!

David Bureš
Diskuze (7)
Měsíc silně ovlivněný novými emisními normami promíchal pořadím modelů. Qashqai tak byl třetím nejlepším modelem, Duster sedmým.

Evropské statistiky s registracemi prodejů v srpnu silně ovlivnil zářijový nástup nových emisních norem. Prodejci a automobilky totiž museli na poslední chvíli registrovat zbylá auta homologovaná podle starých pravidel na sebe, aby je mohli ještě uvést do provozu. Evropské registrace kvůli tomu podle analytické společnosti JATO meziročně vyskočily o 30 % na 1,17 milionu aut.

„Jak jsme očekávali minulý měsíc, je zřejmé, že registrace byly v srpnu silně ovlivněny automobilkami, které musely registrovat svá vozidla před zavedením WLTP. Tyto výsledky ukazují, jak umělé registrace mohou být a jak snadno lze s nimi manipulovat,“ komentuje výsledky globální analytik společnosti JATO Felipe Munoz s tím, že srpnové statistiky rovněž potvrdily, jak výrobci nebyli na nová pravidla připraveni. JATO dokonce tvrdí, že za 11 měsíců byla jen pětina stávajících modelů homologována podle nových pravidel.

To, že automobilky a prodejci registrovali auta na sebe, dokazuje hlavně nezvyklý podíl firemních/fleetových registrací. Ve Francii nebo Rakousku takové registrace v srpnu meziročně vzrostly o 54 %, ve Španělsku dokonce o 86 %. Ve Finsku podíl firemních registrací činil minulý měsíc 73 %, v České republice dokonce 76 %. Nutno však podotknout, že u nás je vysoký podíl firemních registrací obvyklý.

JATO si navíc všímá nezvyklého růstu registrací v segmentu MPV. Dlouho klesající kategorie tentokrát zaznamenala dvouprocentní nárůst počtu registrací. Naopak trend klesajícího zájmu o naftu pokračuje. Jestliže před rokem dieselová auta tvořila 42 % všech registrací, letos v srpnu to bylo už jen 35 %. Podíl benzinových aut oproti tomu v srpnu vzrostl z 51 na 57 %.

Neobvyklý měsíc je pak zvlášť patrný na výsledcích jednotlivých modelů. Dacia měla najednou hned dva zástupce v top 10, což se jí ještě nepovedlo. Duster obsadil sedmou příčku s 17.500 registracemi (+84 %), Sandero bylo hned za ním, s 17.415 registracemi (24 %).

Hodně vyskočil také Nissan Qashqai, 24.407 registrací je meziroční skok o 97 %, který jej vynesl na třetí příčku mezi modely. Lépe na tom byly jen Volkswagen Golf a Renault Clio. Zatímco evropská jednička si uchovala vcelku stabilní růst o 11 %, francouzský malý model meziročně vyskočil o 54 %. Vůbec nejvíce si však v srpnu z top 10 pomohl pátý Renault Captur, jehož 20.479 registrovaných kusů bylo o 106 % více než před rokem.

Nejlepší desítku pak uzavírá Škoda Octavia, která byla v rámci měsíce unikátem. Jako jediná z top 10 modelů zůstala na svém, 15.900 registrací je stejná úroveň co před rokem. V nejlepší 25 modelů na trhu jsou pak jen dva, kterým srpnový počet registrací klesl. Jedná se o dvojici Opelu, Astru a Corsu.

Evropský trh v srpnu 2018: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 8/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.VW Golf34.659+11
2.Renault Clio25.734+54
3.Nissan Qashqai24.407+97
4.VW Polo21.325+69
5.Renault Captur20.479+106
6.VW Tiguan19.356+39
7.Dacia Duster17.500+84
8.Dacia Sandero17.415+24
9.Renault Mégane16.857+92
10.Škoda Octavia15.9000
11.Seat Leon15.209+51
12.Ford Fiesta15.087+88
13.Škoda Fabia14.927+37
14.VW Passat14.519+23
15.VW T-Roc14.295-
16.Toyota Yaris14.041+15
17.Citroën C314.006+24
18.Peugeot 20813.329+7
19.Fiat 50012.668+18
20.Peugeot 300812.653+41
21.Audi A412.194+40
22.Audi A312.103+19
23.Opel Astra11.884-2
24.Opel Corsa11.755-5
25.Peugeot 200810.838+33

David Bureš
Diskuze (7)
5. 10. 2018 21:36
Dacia
Dacia má velké prodeje, jelikož je to prostě levná značka no. Nic jiného bych v tom neviděl.
26. 9. 2018 15:43
Sandero vs. Fabia
Tak už se to stalo, že Sandero porazilo Fabii. Je to celkem nasnadě, stačí si do obou aut sednout a kouknout na cenovku. Dospělý člověk co si sedne do Fabie na zadní sedačku bude celou dobu jak totální skrčenec, zatímco v Sanderu si sedne pohodlně, navíc Sandero v výbavě Arctica s parkovací kamerou vyjde pořád levněji než totálně očesaná Fabia. Fabia má jedinou výhodu a to je verze combi, kterou chce Škoda zrušit, no jsem zvědav, kdo si pak bude Fabie kupovat.
Avatar - Hammunasakra
25. 9. 2018 18:43
Re: Jaké jsou cesty ke koupi vozu?
:yes: :-)
25. 9. 2018 14:59
Jaké jsou cesty ke koupi vozu?
Reklama. A také kec souseda. Ne odborníka.
Pořadí není podle technické a estetické vyspělosti.
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2018 14:51
teda
priznavam ze v prvej 15-tke by som T-roc ( vzhladom na to nastavenie motorov vybav a ceny ) necakal ani v najtajnejsom sne ... ale aj u nas ho uz sem tam konecne vidim... takze zda sa ze nakoniec to nebude az taka hruza tie jeho konfiguracie aj ked absenciu 4kolky u 1,5tsi dodnes nemozem prekusnut a je to za mna vlastny gol pre vw a slusna facka zakaznikovi ale tak ved je to nakoniec ich vec... :yes:

PS: nevie niekto kedy ma byt ofiko predstaveny mensi T-cross? vsade sa pise ze tento rok v septembri ale ved uz je defakto koniec mesiaca a nikde nic ... ani jedno normalne foto ani nic... tak neviem... pritom arona sa uz predsa davno rozbehla... tu uz nie je na co cakat... ja sa ho asi fakt nedockam sila