Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Exkluzivně jsme prozkoumali první nové Audi Q7 v Česku

Ondřej Chamilla
Diskuze (108)
Přímo z továrny v Bratislavě přijelo ve středu večer do Prahy nové Audi Q7, první v celé České republice. My jsme dostali možnost si tento vůz prohlédnout chvíli po světové premiéře.

Před dvěma týdny mělo nové Audi Q7 svou výstavní premiéru na autosalonu v americkém Detroitu, již nyní se však první vůz pohyboval po Praze. Přijel se sem ukázat některým novinářům a zástupcům automobilky.

Bylo osm hodin večer a tmu prosvítily diodové světlomety vozu, jehož silueta je stále velmi mohutná. Při živém setkání víte na první pohled, že se jedná o Audi Q7, základní tvar vozu zůstal velmi podobné, jen je nyní modernější s ostřejšími rysy. Vepředu najdete kolmo skloněnou, velmi výraznou masku, vedle které jsou hezky zpracované světlomety s denním svícením vytvořeným z hned několikrát zakroucených světelných trubic.

Vnější vzhled vozu nám sice dech nevyrazil, což bylo možná způsobeno i spíše obyčejnější barvou a koly, byť měla Q7 i paket S-line, ale cílovým zákazníkům bude vůz svým celkovým vyzněním nejspíše ideálně vyhovovat.

Jak už to u Audi bývá, to, co doopravdy dokáže zaujmout je interiér. Zpracování nasvícení i různé detaily na palubní desce jsou špičkové. Snad jen tablet uprostřed možná příliš trčí do prostoru. Vůz je také prostornější než dříve, konečně nabídka místa pro cestující odpovídá velikosti stroje. Třetí řada sedadel je elektricky výklopná, ideální bude spíše pro děti.

Oproti předchůdci zhubla novinka až 325 kg, konečně tedy alespoň v některých verzích váží pod dvě tuny. Model, který přijel do Prahy, byl vybaven třílitrovým turbodieselem TDI, jednalo se tedy o pravděpodobně nejprodávanější variantu.

Kdy tento vůz přijde na trh? „Od dubna letošního roku začínáme přijímat objednávky, příchod na český trh můžete očekávat v průběhu května, maximálně června,“ říkají zdroje z automobilky. „Bylo to těžké sem vůz takto brzy dostat, Česká Republika je pro nás však perspektivním trhem a máme zde velké plány,“ dodávají. Ceny zatím nejsou známy, v Německu však vůz začíná na 61.000 eur, což je v přepočtu zhruba 1,7 milionu korun.

Ondřej Chamilla
Diskuze (108)
23. 1. 2015 09:03
Re: Uvidime v realu...
Fotky jsou tak mizerné kvality (na odborný e-zine), že už tak těžký dizajn Q7 stahují ještě níž. Jinak souhlas, je spousta aut, která při první prezentaci působí rozpačitě a pak se začnou líbit. Nová Q7 to zřejmě bude mít těžší :-), ale ani předchozí generace nepatří mezi krasavce a přesto si svoje místo na trhu vybudovala a udržela, holt někdo prostě chce za své prachy hodně železa se 4 kruhy na masce..
Avatar - white label
23. 1. 2015 00:32
Re: Konečně Q7 jiná než modrá,
SQ7 má být s V6 BiTDI, ale už s "elektrickým" turbem.
23. 1. 2015 00:29
Re: Konečně Q7 jiná než modrá,
Jasně, bude to podladěný třílitr...ten offroad paket nabízí audi u Q5...nejde o techniku (kromě krytu motoru), ale o design, prostě se mi to líbí víc než čistá leštěnka, tu ocením u A8. Myslím, že naživo na denním světle ty hrany Q7 ocení mnohem víc lidí. Spíš mne zajímá, jestli je v plánu 4.2 nebo 3.0 biTDI pro standard, ne SQ7, pokud bude.
Avatar - AUDIRS6
22. 1. 2015 21:33
Re: Konečně Q7 jiná než modrá,
200Kw je len docasne do prichodu verzie "ultra" (aj ked to na 2 tonovu krabicu znie komicky) so 160 Kw, ktora sa ma zamerat na este lepsiu spotrebu.
Q7 aj v 1. generacii bola pozicionovana ako standardne viac menej len skoro cestne SUV s minimalnymi chutkami na teren. Preto jej ani nebola dopriana technika, ktoru mal jak Cayenne, tak Touareg. Preto nejaky offroadovejsi look ak aj bude, bude to len velmi decentne, ak teda vobec.
Co sa hranatosti tyka - na niektorych modeloch tie hrany vitam, ale ta mohutnost a baculatost povodnej Q7 (nielen) mne sedi viac. Hlavne ked bolo potom mozne zvolit aj honosny V12 paket na V8 4.2 TDi. ;-)
Ako bude vyzerat Q8 si ani netrufam odhadnut. Slubuju komplet inaksi pristup oproti X6 alebo GLE coupe...tak sa len mozeme nechat prekvapit.
Avatar - beibej
22. 1. 2015 21:25
Re: variace na allroad
PŘESNĚ