Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 oficiálně, zhublo až 325 kilogramů!

Ondřej Chamilla
Diskuze (97)
Po ranním úniku fotek přichází i oficiální představení Audi Q7 druhé generace. Zajímavé je, že oproti pořádně těžkému předchůdci má novinka až o 325 kg méně.

Až o 28% úspornější a 325 kilogramů lehčí má být nové Audi Q7, které se dnes oficiálně představilo. Váha vozu s třílitrovým turbodieselem tak má nyní být nižší než dvě tuny, konkrétně 1995 kg, což je nejméně ve třídě. Zároveň má být hodnota vypouštěných emisí vůbec nejnižší ve srovnání s konkurencí. Spotřeba má klesnout o 28% u benzinových variant a o 23% u dieselů.

Co se týče motorů, počítejte s třílitrovým turbodieselem o výkonu 200 kW, stejně jako se stejně objemným šestiválcovým benzinovým motorem TFSI se 245 kW. Akcelerace těchto variant z nuly na sto kilometrů bude trvat 6,3 (TDI), respektive 6,1 sekund. Spotřeba šestiválcového dieselu má být jen 5,7 litru na sto kilometrů, což odpovídá emisím 149 g CO2 na kilometr.

Dnes již samozřejmostí je mnoho nových bezpečnostních a asistenčních prvků. Nebude chybět Audi virtual cockpit, nové MMI či mnoho aplikací. Celá platforma, na které je vůz postaven, je lehká, z různých materiálů a zcela nově vyvinutá.

Očekávat lze i hybridní model Audi Q7 e-tron quattro, což je první plug-in hybrid Audi kombinovaný s naftovým motorem. Výsledkem je 275 kW a 700 N.m točivého momentu. Spotřeba má činit trochu nereálných 1,7 litru na sto kilometrů, na jedno nabití pak auto ujede až 56 km. Při asijský a amrický trh je plánován i dvoulitrový benzinový čtyřválec se 185 kW a 370 N.m.

Co se týče rozměrů, pořád jde o slušného mastodonta. Na délku naměříte 5,05 metru, na šířku 1,97 metru a na výšku 1,74 m. Rozvor činí 2,99 metru. S benzinovým šestiválcem je pak Q7 ještě lehčí než s dieselem, váží 1970 kg. Později má přijít i úsporná varianta s dieselovým třílitrem o výkonu 160 kW. Audi říká, že v kabině Q7 bude nebývalé ticho – nejlepší ve třídě. Vůz se má hodit rovněž pro tahání přívěsů, údajně utáhne až 3,5 tuny. V sedmimístném interiéru pak očekávejte více místa než doposud.

Ondřej Chamilla
Diskuze (97)
14. 12. 2014 12:16
Re: Designérské vyhoření
Ja som zareagoval na otazku "Audi, kam se poděl ten agresívní sportovní šmrnc?" ktoru sem napisal Verny_2013, srry ale nemozem jednym prispevkom reagovat na dvoch ludi sucasne ak kazdy z nich pise o niecom inom.
14. 12. 2014 01:24
Re: Designérské vyhoření
Proč do toho taháš barvy? Asi každý mluvíme o něčem jiném.

Napsal jsem snad něco takového? A mně se Q7 nelíbí. Ani první generace, ani tohle (prozatím soudě z renderů). A to ne proto, že by design byl málo agresivní, nebo sportovní (co to vůbec má znamenat?).
Avatar - Verny_2013
14. 12. 2014 01:06
Re: Designérské vyhoření
Není ani tak důležité co si myslíme my my co "pyskujeme" nebo ty co "nepyskuješ ale Ti co si ho reálně koupí.
Avatar - AUDIRS6
13. 12. 2014 23:07
Re: polívka ze šutráků
a prave preto viem nielen hovorit, ale aj :
mluvit ;-) , sprechovat, speakovat, gavarit a rozmovliat ( Ukr.) ;-)
a to :no: hadam nebolo mne :-O
13. 12. 2014 22:50
Re: Designérské vyhoření
Myslienka je nespravna, resp. je prilis zjednodusena. Ak mam v garazi BMW Z4 vo farbe "atacama yellow" a idem si kupit este X5 tak to neznamena ze si ho kupim v rovnakej farbe, pretoze ak sa mi farba paci na jednom aute, nemusi sa mi automaticky pacit na vsetkych. A to iste plati pre akykolvek designovy prvok.

A ja vzhlad neriesim, mne sa nova Q7 v ramci svojej triedy paci, to vy pyskujete ze je malo agresivna a sportova a neviem co...