2.3. 2017

Exkluzivně ze Švýcarska: Quant 48Volt s revolučními akumulátory! Na stovku za 2,4 s, dojezd 1000 km...

 

Quant 48Volt je prý zralý pro sériovou výrobu. Zaujme nejen úžasnou dynamikou, ale také rekordním dojezdem.

Vše stojí a padá s vývojem akumulátoru na tekuté bázi a jeho přímého spojení s elektromotory. Technické a bezpečnostní překážky se podařilo překonat firmě NanoFlowcell teprve nedávno, na podzim minulého roku. Jejich pohon se tak stal tím nejrychlejším a zároveň nejbezpečnějším mezi všemi srovnatelnými. Tanky akumulátorů a jejich elektrolyty nejsou ani hořlavé, ani explozívní. Velkým přínosem je též jejich nízká hmotnost. Ve srovnání s dnešními bateriovými bloky, které dosahují tři čtvrtě tuny, jsou nanoCell ani ne poloviční.

Quant 48Volt není tuctové auto. Jeho karoserie vyniká nevšední aerodynamikou a dekorací spojenou s praktickými prvky, z nichž některé jsou unikátní. Úsilí vývojářů směřovalo od počátku ke špičkovému, ale i praktickému produktu – to by měla zaručit konfigurace 2+2.

Zrychlení elektromotorů je příslovečné, i tak ale stojí 2,4 sekundy z 0 na 100 km/h za pozornost, nejvyšší rychlost je pak omezena na 300 km/h. Přesto podle šéf-inženýra Nunzia La Vecchia není sama rychlost nejdůležitější. „Jde nám o ekologii, praktičnosti a hlavně bezpečnost. Quant pracuje na nízkém napětí a všechny režimy zůstávají netransformované, na nízké voltáži. K praktičnosti patří též komfort posádky, který je srovnatelný se sériovými osobními auty. Naše auto je nejbezpečnější a nejekologičtější sporťák na světě.“

Dodnes a navzdory známému bezpečnostnímu riziku se výrobci elektrických aut nedistancovali od vysokého napětí. Používají běžně přes 400 voltů, silné transformátory a kondenzátory, což vytváří zdraví škodlivou atmosféru - elektrosmog. V zájmu prodloužení dojezdu pracují dokonce na zvýšení provozního napětí až na 800 voltů! Quant používá, jak název napovídá, napětí 48 voltů…

NanoFlowcell Holdings vyvinul pro Quant 48Volt alternativu, která umožňuje na jedné straně výkon přesahující 560 kW a za ideálních podmínek pohádkový dojezd více než 1000 kilometrů.

Konstruktéři zmíněné nanoFlowcell® - tekuté buňky dokládají bezpečnost hned několika argumenty. Na póly akumulátoru se dá bez nebezpečí sáhnout, což je u Li-Ion vyloučené. Tekutá buňka neexploduje za žádných okolností a je dokonce nehořlavá. Ani zničující automobilová nehoda nevede k požáru, o výbuchu ani nemluvě. Termické samovznícení, jako je bohužel známe u jiných výrobců a hlavně u chytrých telefonů, je vyloučené. Elektrolytová tekutina, zvaná bi-Ion, není životnímu prostředí nebezpečná a její odstranění je též bezproblematické.

Nízké napětí znamená zároveň nízkou cenu

V nově vyvinutém Quant 48Volt jsou zabudovány inovativní 45-ti fázové motory. Jak zmíněno, pracují s netransformovaným, nízkým napětím. Firma se rozhodla osadit auto čtyřmi motory a nabídnout tak nejsilnější, čistě elektrický vůz s pohonem všech kol na světě. Tato technologie umožňuje používat kabely malého průměru. Ty jsou nejen levnější, ale i lehčí a energeticky výhodnější, než výroba silných vodičů. Snížená hmotnost znamená lepší ekologickou bilanci. Specialitou těchto nových motorů je jejich masivní plášťová struktura z lehké slitiny, která nahrazuje drahé a těžké cívky konvenčních elektromotorů. Velikost a hmotnost motoru je tak nižší.

Široká skála využití výkonu

Motory jsou u nanoFlowcell® 48Volt řízeny “zapínáním“ toho nejvýhodnějšího počtu pólových párů pro požadovaný výkon. Počet aktivních pólových párů tak odpovídá užitým stupňům jako u konvenční převodovky. V praxi to znamená, že se využívá jen tolik magnetického pole, kolik je zapotřebí – redukce energetické náročnosti se ve srovnání s asynchronními elektromotory pohybuje kolem 50 %. Tato úspora jde samozřejmě ve prospěch dojezdu, zvláště v každodenním, různorodém cestovním cyklu, jak jej známe z města.

Další výhodou pohonu nanoFlowcell® 48Volt s motory na nízké napětí se jasně ukazuje při maximálním zatížení, např. při zrychlení. Konvenční motory, resp. jejich akumulátory, musí být pak krátkodobě omezeny, aby se zchladily. Tento fenomén pro pohon a akumulátory nanoCell neplatí.

Síla z tekutých elektrobuněk

Dvojice nádrží obsahují 150-200 litrů elektrolytu. Tekutina se skládá z minerálních a organických solí a vody. Po elektrolytické reakci a výměně iontů je tekutina téměř nezměněná, jen není aktivní. Filtruje se, sůl zadržuje filtr v nádrži (výměna filtru je nutná asi po 10.000 km). Zbývající voda se rozprašuje při rychlosti nad 80 km jako studená pára.

Tajemstvím větší aktivace bi-iontové reakce je nová membrána. Nanotechnickým výrobním procesem se vývoji dlouhém dva a půl roku podařilo několikanásobně zvýšit aktivní povrch buněčné membrány tak, že takto získaný povrch umožnil podstatně zrychlit uvolnění energie. Očekávaný výsledek přesahuje 600 Wh na litr bi-iontového elektrolytu, který je okamžitě k dispozici.

Nejpokrokovější elektrosporťák nebo dokonce elektrická energie zítřka?

Zbývá nám úloha pozorného diváka a čekat co přinese budoucnost tak slibných projektů, jako právě Quant 48Volt. Euforie není zatím na místě. Zaznamenal jsem už několik podobných, převratných inovací např. Rinspeed (CH), Lightning (GB), RIMAC (Chorvatsko), s pohádkovými parametry, ale zatím žádná nezvládla vstup na trh. Firma nanoFlowCell není na tomto poli žádný nováček. Má za sebou již 4 provozuschopné modely: Quant, (menší) Quantino, Quant FE a Q-E a nejnovější QUANT s nanoFlowcell® 48VOLT technologií se představí v Ženevě.

Těžko říct, jak to s případnou výrobou bude, samotný patent na revoluční akumulátory pochází už z padesátých let, NASA se jej pak pokusila rozvíjet v letech sedmdesátých. NanoFlowCell nyní hledá partnera, s nímž by se Švýcaři na produkci novinky podíleli.

Autor: Jiří W.Pollak

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně

Jestli má být otevřená spolupráce s komunisty a…

Deutsche Bank varovala investory před bitcoiny Deutsche Bank varovala investory před bitcoiny

Největší německá bankovní společnost Deutsche Bank…

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu. Chce oslabit bitcoin Čína vyvíjí vlastní digitální měnu. Chce oslabit bitcoin

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit…

ANO prosadilo do čela sněmovny Vondráčka. Získal 135 hlasů ANO prosadilo do čela sněmovny Vondráčka. Získal 135 hlasů

Ke zvolení nominanta hnutí Andreje Babiše pomohli i…

 

Štítky Ženeva 2017

 

Přidat názorDiskuse: Exkluzivně ze Švýcarska: Quant 48Volt s…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 





 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Dnes 18:53

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat asistenta poslanci za 1000 měsíčně

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat…

Bývalý místopředseda ČSSD a exhejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek bude jako asistent pomáhat poslanci…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme se a máme motivaci

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme…

Počtvrté během pěti měsíců chystá své mužstvo na stejného soupeře. A nutno podotknout, že hodně neoblíbeného.…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…