Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaná Honda Civic sedan odhalila také svůj interiér

David Bureš
Diskuze (63)
Vylepšený Civic sedan se ve Spojených státech začne prodávat ještě během listopadu.

Honda na autosalonu v Los Angeles představila očekávaný facelift Civicu sedan. Devátá generace Civicu byla po své premiéře ostře kritizována, na což Honda zareagovala urychlenou modernizací vozu.

Interiéru Civicu byla vyčítána příliš „plastová“ palubní deska. Její tvary se po faceliftu příliš nezměnily – lehce upraven byl středový panel, jinak tvarované jsou výdechy klimatizace, díky novým materiálům a přepracované textuře však kabina alespoň na zveřejněných fotografiích působí prémiovějším dojmem.

Přepracované detaily karoserie reagují na kritiku unylého vzhledu auta. Vpředu byla přepracována maska chladiče, upravena byla i kapota, která je nyní výrazněji tvarována. Díky chromovaným prvkům má vůz vypadat luxusněji.

Změny pokračují také na zádi, nové je víko zavazadlového prostoru s chromovanou lištou i koncová hranatá světla. Do nárazníku je zakomponován nenápadný difusor.

Základem nabídky motorů na americkém trhu zůstává benzinový čtyřválec 1,8 i-VTEC (104 kW) kombinovaný s pětistupňovým manuálem, nebo automatem. Pod kapotou sportovně laděné verze Si pracuje 2,4 i-VTEC o výkonu 150 kW, který spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.

V nabídce je dále Civic Natural Gas s pohonem na zemní plyn, jehož osmnáctistovka disponuje výkonem 82 kW, a Civic Hybrid s 1,5litrovým čtyřválcem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 82 kW.

U Civicu se nelíbila ani přílišná orientace na komfort na úkor požitku z jízdy, nijak úchvatná dynamika, odtažité řízení nebo nevalné odhlučnění kabiny. Konstruktéři tedy zapracovali i na nápravě těchto slabých míst auta.

Přepracován byl elektrický posilovač řízení, pružiny na přední nápravě jsou nyní tužší, přední stabilizátor je pak silnější. Průměr předních kotoučů brzd vzrostl o 20 mm na 282 milimetrů, díky čemuž má modernizovaný Civic lépe brzdit.

Hluk během jízdy má snížit silnější čelní sklo, tužší přední pomocný rám nebo nově použité zvukotěsné materiály v palubní desce, podlaze či dveřích.

U nás je devátá generace Civicu nabízena od začátku roku ve verzi hatchback. Pro příští rok je chystána praktičtější varianta kombi, v roce 2015 dorazí sportovně založený Civic Type R.

David Bureš
Diskuze (63)
2. 12. 2012 17:08
Re: HNUS
Právě Honda má poslední dobou dizajn docela "ulítlý", řekl bych, že lidem, co nemají na autech rádi "nudu", by se mohl líbit. Mazda 6 je super, od Hyundaiu se mi líbí akorát nové Féčko, od Kie je super nový Ceed (a docela taky Optima), ten jsem byl v pátek projet a byl jsem (téměř) nadšen, už to dávno není low-end pro chudé. Jinak s novým Civicem byla jízda ještě o chlup lepší :-)
2. 12. 2012 14:39
Re: HNUS
Keď napíšem čo sa mi páči budete vedieť čo nie je nudné podľa mňa .... ale ved možno sa niekto pridá.... mazda 6 ...to je čo sa týka dizajnu japonec čislo 1 .... už aj Hyundai má krajší dizajn ... a KIA sa tiež chytá..... Honda je kvalita ale to asi nebude stačiť... chcel som Hondu ale kvoli tomu jak vyzera si ju proste NEKUPIM.
1. 12. 2012 20:47
Re: Tak napůl...
Já jsem civica zkoušel tak před 2 týdny a musím říct, že to vůbec není špatné řešení. Nejsem na něj sice zvyklý, ale pro kontrolu rychlosti nemusíš klopit oči až do kapličky. Číslice jsou zřetelně vidět a já je nepřetržitě periferne vnímal, do kapličky jsem se kouknul jenom kvůli kontrole kytiček, které jsem ekologickou jízdou vypěstoval :-)
1. 12. 2012 20:42
Re: HNUS
A co se ti dnes třeba líbí? Jenom abychom měli představu, co není nudné.
1. 12. 2012 19:07
Re: HNUS
bol som na svete a aj keby som nebol čo to má s tým spoločné, že hodnotím tento dizajn ako neaktuálny. je to môj názor a určite ma niekto iný názor ako ja ...minimálne dizajnér HONDY... a práve u HONDY ma to mrzí lebo má na viac a už to nie je to čo to bolo... mám doma katalóg z roku 2000 a pamätám si, že som bol z tých áut unesený ale toto čo vidím teraz je nuda nuda a ešte raz nuda.