Ferrari 250 GT/L (1963): Berlinetta Lusso se bude dražit v Monterey

 

Ferrari s typovým označením 250 se zrodilo v mnoha podobách Aukční síň RM Sotheby's nabídne v kalifornském Monterey jeden vzácný silniční a doslova luxusní kousek.

Společnost RM Sotheby's nabídne v dražbě v kalifornském Monterey 13. - 15. srpna 2015 zajímavé, atypicky stříbrné ferrari. Jedná se o člena legendární řady 250 s třílitrovým motorem, označení bylo odvozeno od zaokrouhleného objemu jednoho válce. Odhadní cena zatím není stanovena, pokud se prodá, určitě za nijak malé peníze.

Tato konkrétní dvěstěpadesátka výrobního čísla 4393GT pochází z března 1963. Karoserii dvoumístné berlinetty vyrobil dvorní „krejčí“ Scaglietti a původně byla nalakována tmavě červenou barvou Amaranto. Návrh elegantního a z dnešního pohledu nadčasového „obleku“ však pocházel od Pininfariny, zaoblené tvary včetně bohatého prosklení doplňovala tzv. Kammova záď. Kapota, dveře a víko zavazadelníku byly kvůli redukci hmotnosti hliníkové. Kokpit nabízí docela dost místa, prostor vzadu je však spíše odkládací, sedět se tam rozhodně nedá. Palubní deska pod klasickým dřevěným volantem sestává ze sedmi kruhových přístrojů, dvou velkých a pětice malých. GT pochází ze série 350 vozů luxusní specifikace (odtud doplňkové písmeno L a název Lusso), jedná se o v pořadí 21. vyrobený kus.

Vidlicový dvanáctiválec OHC 2953 cm3 dává 186 kW, krmí jej tři karburátory Weber a je spojen se čtyřstupňovou přímo řazenou převodovkou. Podvozek s rozvorem 2,4 m vyznává vpředu nezávislé zavěšení s rameny tvaru A nestejné délky a vinutými pružinami, zadní poháněnou nápravu s paralelními vlečenými rameny podpírala ještě dvojice podélných půleliptických listových per a kvůli stabilitě zde je i Wattův přímovod.. Čtveřici kotoučových brzd už ovládá hydraulika. 250 GT/L měla mimochodem výstavní premiéru na autosalonu v Paříži 1962.

Původním majitelem draženého exempláře byl Jacques Swaters, belgický závodník, který startoval dokonce i ve formuli 1. Jeho Garage Francorchamps jej krátce poté prodala firmě Luigi Chinetti Motors v Greenwichi (Connecticut). Chinetti zase působil jako americký importér vzpínajícího se koníka, vlastnil závodní stáj NART (North American Racing Team). A šlo samozřejmě také o bývalého závodníka, dokonce třikrát vyhrál 24 hodin Le Mans, naposledy v roce 1949 s vozem Ferrari. Swaters a Chinetti provozovali dvě ze čtyř významných zastoupení značky s tovární podporou, dalšími byly společnosti Maranello Concessionaires a Garage Filipinetti.

Vůz poté střídal majitele jako na běžícím pásu. Důležitý v jeho životopise je rok 1970, kdy jej koupil Robert White z Chicaga. Právě za jeho vlastnictví dostal stříbrošedou metalízu, původní béžovou kůži Connolly nahradila v interiéru černá. Poté putoval několikrát z USA přes Atlantik do Evropy a zase zpátky. Na starý kontinent se vrátil poprvé po třech dekádách, tentokrát do Německa k Uwemu Meissnerovi (Modena Motorsports), jenže v září 1993 se stěhoval k S&S Imports do Alabamy. Navíc se značnou ztrátou, ceny veteránů ještě nestoupaly jako dnes.

Zde se podrobil důkladné renovaci včetně už zase rudého laku, drátových kol Borrani, nového interiéru, opět v kůži Connolly a palubní desky. Brzdový systém dostal nový válec, pořádně vyčistili a seřídili karburátory a třešničkou na dortu byl nový výfuk. Při svém dalším pobytu v Evropě, tentokrát v Nizozemí (1997) se dočkal stříbrné barvy. Znovu jej koupil Uwe Meissner pro belgického sběratele, který u něj nechal v únoru 2001 nainstalovat nové písty ze závodního GTO, nerezový výfuk ANSA, zrekonstruovat převodovku a opravit brzdy. Další návrat do Států přišel v roce 2006.

Posledním kompletním oživením prošlo auto před čtyřmi lety u Wayna Cariniho a jeho firmy F40 Motorsports. Ten jej zrestauroval v letech 2009-11 do současné podoby včetně stříbrné Grigio Ferro a interiéru v karamelové barvě. Od té doby vystřídalo další dva majitele, zatím poslední jej umístil do klimatizované garáže firmy Automotive Restorations v Connecticutu, takže postaráno o něj bylo náležitě. Dražené 250 GT/L má certifikát pravosti Ferrari Classiche, je obuto do pneumatik Michelin XVS, původní italský manuál se sice nedochoval, ale „klasici“ v Maranellu umí vytisknout kopie... Levně tedy určitě nebude a je opravdu krásné!

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 250 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ceny starších bytů v Praze do dubna meziročně vzrostly o jedenáct procent Ceny starších bytů v Praze do dubna meziročně vzrostly o jedenáct procent

Průměrné ceny starších bytů v Praze vzrostly do konce…

CITIC Group zaplatila dluh skupině J&T CITIC Group zaplatila dluh skupině J&T

Skupina J&T dostala od čínské CITIC Group 11,5…

Šetříme, kde to není vidět, říká ředitel Emirates Airline pro Česko Bořivoj Trejbal Šetříme, kde to není vidět, říká ředitel Emirates Airline pro Česko Bořivoj Trejbal

Letecká doprava roste, prodej letenek v Česku každoročně…

 
Zdroj: RM Sotheby's, GT Spirit

Štítky Ferrari Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

 



Ikonické Ferrari 250 GTO se vrátí do produkce, naznačil Marchionne Ikonické Ferrari 250 GTO se vrátí do produkce, naznačil Marchionne

Vlastníky limitovaného počtu vozů 250 GTO jsou dnes…

Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si? Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si?

Ferrari 250 GTO patří k automobilům, které si dnes může…

 



 
Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Dnes 12:50

Velkým SUV a pick-upům se s ohledem na potřeby jejich majitelů velká tažná síla hodí. Obvykle se pohybuje okolo 3,5 tuny, ale ve skutečnosti to může být mnohem více!




Blesk.cz

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Už delší dobu se spekulovalo, že Patrik Vrbovský alias Rytmus (41) randí s krásnou moderátorkou SuperStar…

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl proklatě mladý (†33)!

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl…

Po sociálních sítích se šíří smutná zpráva. V pouhých 33 letech zemřel jeden z nejpopulárnějších youtuberů John…

 

iSport.cz

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a kdy se hecuje s parťákem?

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a…

Po čtyřech letech nezakončil sezonu ligovým titulem, což ho pochopiteklně mrzí. Tomáš Vaclík si ale i tak…

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk promluvil i o Petrželovi

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk…

Ve změti informací o bolavých tříslech Milana Baroše (37) a (ne)pravděpodobnosti jeho nasazení do klíčového…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: GDPR je evropské svinstvo!

Václav Klaus ml.: GDPR je evropské svinstvo!

Poslancem pirátské strany, který „těžil“ kryptoměny za erární elektřinu, novou evropskou směrnicí o ochraně…

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je nehoráznost, omlouvat se za něj budou všichni Češi

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je…

Budu bojovat, dokud to půjde. Vnučka Ferdinanda Peroutky Terezie Kaslová má o dalším postupu ve sporu…