Ferrari 250 GT/L (1963): Berlinetta Lusso se bude dražit v Monterey

 

Ferrari s typovým označením 250 se zrodilo v mnoha podobách Aukční síň RM Sotheby's nabídne v kalifornském Monterey jeden vzácný silniční a doslova luxusní kousek.

Společnost RM Sotheby's nabídne v dražbě v kalifornském Monterey 13. - 15. srpna 2015 zajímavé, atypicky stříbrné ferrari. Jedná se o člena legendární řady 250 s třílitrovým motorem, označení bylo odvozeno od zaokrouhleného objemu jednoho válce. Odhadní cena zatím není stanovena, pokud se prodá, určitě za nijak malé peníze.

Tato konkrétní dvěstěpadesátka výrobního čísla 4393GT pochází z března 1963. Karoserii dvoumístné berlinetty vyrobil dvorní „krejčí“ Scaglietti a původně byla nalakována tmavě červenou barvou Amaranto. Návrh elegantního a z dnešního pohledu nadčasového „obleku“ však pocházel od Pininfariny, zaoblené tvary včetně bohatého prosklení doplňovala tzv. Kammova záď. Kapota, dveře a víko zavazadelníku byly kvůli redukci hmotnosti hliníkové. Kokpit nabízí docela dost místa, prostor vzadu je však spíše odkládací, sedět se tam rozhodně nedá. Palubní deska pod klasickým dřevěným volantem sestává ze sedmi kruhových přístrojů, dvou velkých a pětice malých. GT pochází ze série 350 vozů luxusní specifikace (odtud doplňkové písmeno L a název Lusso), jedná se o v pořadí 21. vyrobený kus.

Vidlicový dvanáctiválec OHC 2953 cm3 dává 186 kW, krmí jej tři karburátory Weber a je spojen se čtyřstupňovou přímo řazenou převodovkou. Podvozek s rozvorem 2,4 m vyznává vpředu nezávislé zavěšení s rameny tvaru A nestejné délky a vinutými pružinami, zadní poháněnou nápravu s paralelními vlečenými rameny podpírala ještě dvojice podélných půleliptických listových per a kvůli stabilitě zde je i Wattův přímovod.. Čtveřici kotoučových brzd už ovládá hydraulika. 250 GT/L měla mimochodem výstavní premiéru na autosalonu v Paříži 1962.

Původním majitelem draženého exempláře byl Jacques Swaters, belgický závodník, který startoval dokonce i ve formuli 1. Jeho Garage Francorchamps jej krátce poté prodala firmě Luigi Chinetti Motors v Greenwichi (Connecticut). Chinetti zase působil jako americký importér vzpínajícího se koníka, vlastnil závodní stáj NART (North American Racing Team). A šlo samozřejmě také o bývalého závodníka, dokonce třikrát vyhrál 24 hodin Le Mans, naposledy v roce 1949 s vozem Ferrari. Swaters a Chinetti provozovali dvě ze čtyř významných zastoupení značky s tovární podporou, dalšími byly společnosti Maranello Concessionaires a Garage Filipinetti.

Vůz poté střídal majitele jako na běžícím pásu. Důležitý v jeho životopise je rok 1970, kdy jej koupil Robert White z Chicaga. Právě za jeho vlastnictví dostal stříbrošedou metalízu, původní béžovou kůži Connolly nahradila v interiéru černá. Poté putoval několikrát z USA přes Atlantik do Evropy a zase zpátky. Na starý kontinent se vrátil poprvé po třech dekádách, tentokrát do Německa k Uwemu Meissnerovi (Modena Motorsports), jenže v září 1993 se stěhoval k S&S Imports do Alabamy. Navíc se značnou ztrátou, ceny veteránů ještě nestoupaly jako dnes.

Zde se podrobil důkladné renovaci včetně už zase rudého laku, drátových kol Borrani, nového interiéru, opět v kůži Connolly a palubní desky. Brzdový systém dostal nový válec, pořádně vyčistili a seřídili karburátory a třešničkou na dortu byl nový výfuk. Při svém dalším pobytu v Evropě, tentokrát v Nizozemí (1997) se dočkal stříbrné barvy. Znovu jej koupil Uwe Meissner pro belgického sběratele, který u něj nechal v únoru 2001 nainstalovat nové písty ze závodního GTO, nerezový výfuk ANSA, zrekonstruovat převodovku a opravit brzdy. Další návrat do Států přišel v roce 2006.

Posledním kompletním oživením prošlo auto před čtyřmi lety u Wayna Cariniho a jeho firmy F40 Motorsports. Ten jej zrestauroval v letech 2009-11 do současné podoby včetně stříbrné Grigio Ferro a interiéru v karamelové barvě. Od té doby vystřídalo další dva majitele, zatím poslední jej umístil do klimatizované garáže firmy Automotive Restorations v Connecticutu, takže postaráno o něj bylo náležitě. Dražené 250 GT/L má certifikát pravosti Ferrari Classiche, je obuto do pneumatik Michelin XVS, původní italský manuál se sice nedochoval, ale „klasici“ v Maranellu umí vytisknout kopie... Levně tedy určitě nebude a je opravdu krásné!

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 250 (přehled všech článků)

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Libeňský most se vrátí tramvajový provoz Na Libeňský most se vrátí tramvajový provoz

Na pražský Libeňský most se vrátí provoz tramvají 3.…

Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let

Po více než dvaceti letech jednání se výstavba silničního…

České banky mají minimum rizikových úvěrů České banky mají minimum rizikových úvěrů

Podíl problémových úvěrů v českých bankách je nižší než…

 
Zdroj: RM Sotheby's, GT Spirit

Štítky Ferrari Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 



Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si? Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si?

Ferrari 250 GTO patří k automobilům, které si dnes může…

Geniální myšlenka, nebo barbarství? Tohle historické Ferrari pohání motor Chevrolet! Geniální myšlenka, nebo barbarství? Tohle historické Ferrari pohání motor Chevrolet!

Ferrari 250 GTE z šedesátých let poháněné americkým…

 



 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Dnes 15:30

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Svatba Mareše: Druhá žena se stejným jménem? Monika si změnila příjmení

Svatba Mareše: Druhá žena se stejným jménem? Monika…

V úterý 20. února si Leoš Mareš (41) a Monika Koblížková (36) řekli ANO! Vše bylo dokonale utajené, ale přesto…

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe Trump imigranty za podobné praktiky

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe…

Rodiče americké první dámy zřejmě využili možnosti takzvané řetězové migrace, kterou jejich zeť, prezident USA…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Trenér Samkové: Naše podmínky k tréninku? Ani zlato nic nezlepšilo

Trenér Samkové: Naše podmínky k tréninku? Ani zlato…

Má snowboardcross na růžích ustláno? Ačkoliv jeho nejvýraznější hvězda Eva Samková po zlatu ze Soči přivezla…

 

Reflex.cz

Český dům na olympiádě v Koreji navštívili Kim Čong-un a Donald Trump. A není to fake news

Český dům na olympiádě v Koreji navštívili Kim…

Včerejší podvečer a večer v olympijském Českém domě v jihokorejském Kangnungu byl mimořádně živý. Nejdříve zde…

Očima libertariána: Máme školství podle pruské kadetky. Stát by do vzdělávání neměl vůbec mluvit

Očima libertariána: Máme školství podle pruské…

Vláda chce vrátit do škol povinnou výuku „dílen a pozemků“, ministryně obrany touží po znovuzavedení povinné…