Ferrari 250 GT/L (1963): Berlinetta Lusso se bude dražit v Monterey

 

Ferrari s typovým označením 250 se zrodilo v mnoha podobách Aukční síň RM Sotheby's nabídne v kalifornském Monterey jeden vzácný silniční a doslova luxusní kousek.

Společnost RM Sotheby's nabídne v dražbě v kalifornském Monterey 13. - 15. srpna 2015 zajímavé, atypicky stříbrné ferrari. Jedná se o člena legendární řady 250 s třílitrovým motorem, označení bylo odvozeno od zaokrouhleného objemu jednoho válce. Odhadní cena zatím není stanovena, pokud se prodá, určitě za nijak malé peníze.

Tato konkrétní dvěstěpadesátka výrobního čísla 4393GT pochází z března 1963. Karoserii dvoumístné berlinetty vyrobil dvorní „krejčí“ Scaglietti a původně byla nalakována tmavě červenou barvou Amaranto. Návrh elegantního a z dnešního pohledu nadčasového „obleku“ však pocházel od Pininfariny, zaoblené tvary včetně bohatého prosklení doplňovala tzv. Kammova záď. Kapota, dveře a víko zavazadelníku byly kvůli redukci hmotnosti hliníkové. Kokpit nabízí docela dost místa, prostor vzadu je však spíše odkládací, sedět se tam rozhodně nedá. Palubní deska pod klasickým dřevěným volantem sestává ze sedmi kruhových přístrojů, dvou velkých a pětice malých. GT pochází ze série 350 vozů luxusní specifikace (odtud doplňkové písmeno L a název Lusso), jedná se o v pořadí 21. vyrobený kus.

Vidlicový dvanáctiválec OHC 2953 cm3 dává 186 kW, krmí jej tři karburátory Weber a je spojen se čtyřstupňovou přímo řazenou převodovkou. Podvozek s rozvorem 2,4 m vyznává vpředu nezávislé zavěšení s rameny tvaru A nestejné délky a vinutými pružinami, zadní poháněnou nápravu s paralelními vlečenými rameny podpírala ještě dvojice podélných půleliptických listových per a kvůli stabilitě zde je i Wattův přímovod.. Čtveřici kotoučových brzd už ovládá hydraulika. 250 GT/L měla mimochodem výstavní premiéru na autosalonu v Paříži 1962.

Původním majitelem draženého exempláře byl Jacques Swaters, belgický závodník, který startoval dokonce i ve formuli 1. Jeho Garage Francorchamps jej krátce poté prodala firmě Luigi Chinetti Motors v Greenwichi (Connecticut). Chinetti zase působil jako americký importér vzpínajícího se koníka, vlastnil závodní stáj NART (North American Racing Team). A šlo samozřejmě také o bývalého závodníka, dokonce třikrát vyhrál 24 hodin Le Mans, naposledy v roce 1949 s vozem Ferrari. Swaters a Chinetti provozovali dvě ze čtyř významných zastoupení značky s tovární podporou, dalšími byly společnosti Maranello Concessionaires a Garage Filipinetti.

Vůz poté střídal majitele jako na běžícím pásu. Důležitý v jeho životopise je rok 1970, kdy jej koupil Robert White z Chicaga. Právě za jeho vlastnictví dostal stříbrošedou metalízu, původní béžovou kůži Connolly nahradila v interiéru černá. Poté putoval několikrát z USA přes Atlantik do Evropy a zase zpátky. Na starý kontinent se vrátil poprvé po třech dekádách, tentokrát do Německa k Uwemu Meissnerovi (Modena Motorsports), jenže v září 1993 se stěhoval k S&S Imports do Alabamy. Navíc se značnou ztrátou, ceny veteránů ještě nestoupaly jako dnes.

Zde se podrobil důkladné renovaci včetně už zase rudého laku, drátových kol Borrani, nového interiéru, opět v kůži Connolly a palubní desky. Brzdový systém dostal nový válec, pořádně vyčistili a seřídili karburátory a třešničkou na dortu byl nový výfuk. Při svém dalším pobytu v Evropě, tentokrát v Nizozemí (1997) se dočkal stříbrné barvy. Znovu jej koupil Uwe Meissner pro belgického sběratele, který u něj nechal v únoru 2001 nainstalovat nové písty ze závodního GTO, nerezový výfuk ANSA, zrekonstruovat převodovku a opravit brzdy. Další návrat do Států přišel v roce 2006.

Posledním kompletním oživením prošlo auto před čtyřmi lety u Wayna Cariniho a jeho firmy F40 Motorsports. Ten jej zrestauroval v letech 2009-11 do současné podoby včetně stříbrné Grigio Ferro a interiéru v karamelové barvě. Od té doby vystřídalo další dva majitele, zatím poslední jej umístil do klimatizované garáže firmy Automotive Restorations v Connecticutu, takže postaráno o něj bylo náležitě. Dražené 250 GT/L má certifikát pravosti Ferrari Classiche, je obuto do pneumatik Michelin XVS, původní italský manuál se sice nedochoval, ale „klasici“ v Maranellu umí vytisknout kopie... Levně tedy určitě nebude a je opravdu krásné!

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 250 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zemřel doživotně odsouzený sériový vrah Charles Manson Zemřel doživotně odsouzený sériový vrah Charles Manson

Vícenásobný vrah Charles Manson odpykávající si doživotní…

Zápisník Jany Havligerové: Po volbách Zápisník Jany Havligerové: Po volbách

Organizátoři pátečního „Koncertu pro budoucnost“…

 
Zdroj: RM Sotheby's, GT Spirit

Štítky Ferrari Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si? Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si?

Ferrari 250 GTO patří k automobilům, které si dnes může…

Geniální myšlenka, nebo barbarství? Tohle historické Ferrari pohání motor Chevrolet! Geniální myšlenka, nebo barbarství? Tohle historické Ferrari pohání motor Chevrolet!

Ferrari 250 GTE z šedesátých let poháněné americkým…

 



 
Tatra jde s řadou Tactic ve stopách legendární V3S značky Praga

Tatra jde s řadou Tactic ve stopách legendární V3S značky Praga

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které koncepcí svého podvozku i pohonnými jednotkami výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Kandidát na prezidenta Michal Horáček: Má miliony ze sázek, ze školy ho vyhodili

Kandidát na prezidenta Michal Horáček: Má miliony ze…

V roce 1989 pomáhal bořit komunismus, teď chce stát v čele České republiky. Textař a spisovatel Michal Horáček…

Gorbačov je na kapačkách. Zemanovi setkání s vůdcem SSSR asi „neklapne“

Gorbačov je na kapačkách. Zemanovi setkání s vůdcem…

Zdravotní stav někdejšího vůdce Sovětského svazu Michaila Gorbačova se zhoršil. Na začátku víkendu skončil…

 

iSport.cz

Dimitrov ovládl Turnaj mistrů! Ve finále zdolal Federerova kata Goffina

Dimitrov ovládl Turnaj mistrů! Ve finále zdolal…

Tenista Grigor Dimitrov vyhrál Turnaj mistrů. Bulhar v dnešním historicky prvním finále mezi hráči, kteří se na…

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i pomoci od Nedvěda

Šéf Slavie Tvrdík o Nezmarovi, plánech s přestupy i…

Jaké bude mít nový sportovní ředitel Jan Nezmar úkoly? Jak hodnotí výsledky v aktuální sezoně a jaké plány má…

 

Reflex.cz

Jaký je původ autismu? Vědci se domnívají, že přišli na to, jak vzniká

Jaký je původ autismu? Vědci se domnívají, že přišli…

Za problémy spojenými s poruchami autistického spektra by mohla stát špatná komunikace mezi jednotlivými neurony…

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…