reklama


Ferrari 250 GT/L (1963): Berlinetta Lusso se bude dražit v Monterey

 

Ferrari s typovým označením 250 se zrodilo v mnoha podobách Aukční síň RM Sotheby's nabídne v kalifornském Monterey jeden vzácný silniční a doslova luxusní kousek.

Společnost RM Sotheby's nabídne v dražbě v kalifornském Monterey 13. - 15. srpna 2015 zajímavé, atypicky stříbrné ferrari. Jedná se o člena legendární řady 250 s třílitrovým motorem, označení bylo odvozeno od zaokrouhleného objemu jednoho válce. Odhadní cena zatím není stanovena, pokud se prodá, určitě za nijak malé peníze.

Tato konkrétní dvěstěpadesátka výrobního čísla 4393GT pochází z března 1963. Karoserii dvoumístné berlinetty vyrobil dvorní „krejčí“ Scaglietti a původně byla nalakována tmavě červenou barvou Amaranto. Návrh elegantního a z dnešního pohledu nadčasového „obleku“ však pocházel od Pininfariny, zaoblené tvary včetně bohatého prosklení doplňovala tzv. Kammova záď. Kapota, dveře a víko zavazadelníku byly kvůli redukci hmotnosti hliníkové. Kokpit nabízí docela dost místa, prostor vzadu je však spíše odkládací, sedět se tam rozhodně nedá. Palubní deska pod klasickým dřevěným volantem sestává ze sedmi kruhových přístrojů, dvou velkých a pětice malých. GT pochází ze série 350 vozů luxusní specifikace (odtud doplňkové písmeno L a název Lusso), jedná se o v pořadí 21. vyrobený kus.

Vidlicový dvanáctiválec OHC 2953 cm3 dává 186 kW, krmí jej tři karburátory Weber a je spojen se čtyřstupňovou přímo řazenou převodovkou. Podvozek s rozvorem 2,4 m vyznává vpředu nezávislé zavěšení s rameny tvaru A nestejné délky a vinutými pružinami, zadní poháněnou nápravu s paralelními vlečenými rameny podpírala ještě dvojice podélných půleliptických listových per a kvůli stabilitě zde je i Wattův přímovod.. Čtveřici kotoučových brzd už ovládá hydraulika. 250 GT/L měla mimochodem výstavní premiéru na autosalonu v Paříži 1962.

Původním majitelem draženého exempláře byl Jacques Swaters, belgický závodník, který startoval dokonce i ve formuli 1. Jeho Garage Francorchamps jej krátce poté prodala firmě Luigi Chinetti Motors v Greenwichi (Connecticut). Chinetti zase působil jako americký importér vzpínajícího se koníka, vlastnil závodní stáj NART (North American Racing Team). A šlo samozřejmě také o bývalého závodníka, dokonce třikrát vyhrál 24 hodin Le Mans, naposledy v roce 1949 s vozem Ferrari. Swaters a Chinetti provozovali dvě ze čtyř významných zastoupení značky s tovární podporou, dalšími byly společnosti Maranello Concessionaires a Garage Filipinetti.

Vůz poté střídal majitele jako na běžícím pásu. Důležitý v jeho životopise je rok 1970, kdy jej koupil Robert White z Chicaga. Právě za jeho vlastnictví dostal stříbrošedou metalízu, původní béžovou kůži Connolly nahradila v interiéru černá. Poté putoval několikrát z USA přes Atlantik do Evropy a zase zpátky. Na starý kontinent se vrátil poprvé po třech dekádách, tentokrát do Německa k Uwemu Meissnerovi (Modena Motorsports), jenže v září 1993 se stěhoval k S&S Imports do Alabamy. Navíc se značnou ztrátou, ceny veteránů ještě nestoupaly jako dnes.

Zde se podrobil důkladné renovaci včetně už zase rudého laku, drátových kol Borrani, nového interiéru, opět v kůži Connolly a palubní desky. Brzdový systém dostal nový válec, pořádně vyčistili a seřídili karburátory a třešničkou na dortu byl nový výfuk. Při svém dalším pobytu v Evropě, tentokrát v Nizozemí (1997) se dočkal stříbrné barvy. Znovu jej koupil Uwe Meissner pro belgického sběratele, který u něj nechal v únoru 2001 nainstalovat nové písty ze závodního GTO, nerezový výfuk ANSA, zrekonstruovat převodovku a opravit brzdy. Další návrat do Států přišel v roce 2006.

Posledním kompletním oživením prošlo auto před čtyřmi lety u Wayna Cariniho a jeho firmy F40 Motorsports. Ten jej zrestauroval v letech 2009-11 do současné podoby včetně stříbrné Grigio Ferro a interiéru v karamelové barvě. Od té doby vystřídalo další dva majitele, zatím poslední jej umístil do klimatizované garáže firmy Automotive Restorations v Connecticutu, takže postaráno o něj bylo náležitě. Dražené 250 GT/L má certifikát pravosti Ferrari Classiche, je obuto do pneumatik Michelin XVS, původní italský manuál se sice nedochoval, ale „klasici“ v Maranellu umí vytisknout kopie... Levně tedy určitě nebude a je opravdu krásné!

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 250 (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území

Radikální skupina Islámský stát (IS) přišla v roce 2016 o…

Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard

Rekonstrukce a opravy všech nádraží, které převzala…

Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa Zápisník Daniela Nováka: Lezení do Trumpa

Lezení do Trumpa Jedna korporace za druhou se u nového…

Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety

Majitel softwarové firmy Unicorn Vladimír Kovář patří…

 
Zdroj: RM Sotheby's, GT Spirit
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří! Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří!

Ferrari má po celém světě hodně fanoušků. Někteří si také…

Ferrari 250 GTO za 1,4 miliardy korun: Bude to nejdražší auto světa? Ferrari 250 GTO za 1,4 miliardy korun: Bude to nejdražší auto světa?

Ceny klasických vozů Ferrari vyšplhaly v posledních…

 



 
Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Dnes 10:53

V Americe se prodává automobilová sbírka v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy dolarů. Má to však háček, musíte přikoupit i celý kompletně vybavený dům za 5,6 miliardy. Ale to dáte, ne?




Blesk.cz

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak nepřijít o nervy, čas i peníze

Řidičák Pražanům vymění na Pankráci: Poradíme, jak…

Pražský magistrát začátkem ledna upozorňoval na svém webu všechny řidiče, kterým prochází platnost řidičského…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým bodováním

TOP zajímavosti z NHL: Vousáč dál stoupá historickým…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii je mnoho mrtvých. S odvoláním na…

 
 
reklama