Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari slaví rekordní rok: Dodalo přes 13 tisíc aut. Kolik jich bylo v Česku?

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Italská továrna Ferrari oslavuje rekordní loňský rok. Během dvanácti měsíců prodala přes třináct tisíc aut, přičemž více než stovka jich přijela i k nám.

Italské Lamborghini začátkem letoška oznámilo nový rekordní obchodní úspěch – během loňských dvanácti měsíců se zvýšil odbyt supersportů i luxusního SuperSUV s rozzuřeným býkem ve znaku natolik, že poprvé v šedesátileté historii překonalo roční odbyt deseti tisíc vozů. A velké prodeje s novým rokem 2024 oslavuje i hlavní konkurence, která byla inspirací pro založení značky. Obchodní rekord se povedl i konkurenčnímu Ferrari z nedalekého Maranella.

Ferrari si během loňského roku připsalo tříprocentní meziroční nárůst a bohatým klientům z celého světa dodalo celkem 13.663 aut. Český Svaz dovozců automobilů dokonce uvádí, že v Česku bylo za loňský rok zaregistrováno 134 nových modelů Ferrari. Oficiální údaj nemusí být dokonale přesný, protože v něm mohou chybět vozy dovezené ze zahraničí.

V Česku i globálně se současně daří hlavně „posledním mohykánům“, tedy posledním neelektrifikovaným modelům s plnokrevníkem v emblému. Vůbec největší odbyt u nás měl osmiválcový supersport Ferrari F8 (26 kusů) a dvanáctiválcový grand tourer 812 Superfast (25 kusů), přičemž samostatnou kapitolou je i vrcholná verze 812 Competizione dovezená v devíti kusech.

Video se připravuje ...

Šestiválcové Ferrari 296 se u nás zatím prodalo ve 20 kusech, základní kupé Roma v 17 kusech a základní kabriolet Portofino v 13 kusech. Do Česka se pak přivezlo i 20 plug-in hybridních Ferrari SF90, a dokonce i dvojice vysoce exkluzivních „placek“ SP3 Daytona pro nejvážnější klienty značky. Nové luxusní SUV Purosangue se u nás zatím prodalo pouze ve dvou kusech, ale oficiální český importér už eviduje desítky objednávek.

A co nás čeká v budoucnu? Hlavní letošní novinkou značky má být nový silniční plug-in hybridní hypersport s dvakrát přeplňovaným šestiválcem vycházejícím ze závodních speciálů 296 GTB, 296 GT3 a 499P. Nová exkluzivita vzniká s interním označením F250 a automobilka údajně plánuje produkci 828 kusů – 599 kupé, 199 roadsterů a 30 extrémních okruhových verzí XX.

Ferrari připravuje také uvedení nového dvanáctiválcového GT nahrazujícího zatím poslední model 812 Superfast i novinky z modelové řady Icona – exkluzivnější derivát luxusního SUV Purosangue. První elektromobil pak automobilka slibuje už na příští rok 2025.

Zájem o legendární značku je dokonce takový, že celá dnešní produkce je vyprodaná až do roku 2025. Pokud si dnes objednáte nové Ferrari, nedostanete jej dříve než v roce 2026.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme