Ferrari 458 Challenge představeno, od sezóny 2011 na závodních tratích

Ferrari 458 Challenge představeno, od sezóny 2011 na závodních tratích

 
 

V Maranellu se na každoročním setkání dealerů Ferrari představilo nový závodní speciál 458 Challenge. Na okruzích v závodech značkové série Ferrari Challenge Trofeo Pirelli se objeví na startu sezóny 2011.

Ferrari 458 Challenge je již pátou generací challengových speciálů. Vše začalo v roce 1993, kdy se okruhový pohár určený výlučně pro osmiválcová Ferrari jel poprvé. Tehdy se závodilo s modelem 348 Challenge, od té doby se vždy s odstupem po nové generaci představila také jeho závodní specifikace. Současné F430 Challenge bylo poprvé nasazeno v sezóně 2006.

Technika nové 458 Challenge jde ve stopách jejich předchůdců. Filozofie Ferrari spočívá ve využití maxima prvků ze sériových vozů, které jsou doplněny funkčními, avšak jen úměrně komplikovanými úpravami. Díky tomu si 458 Challenge ponechá například dvouspojkovou převodovku a karbon-keramické brzdy, které jsou například v seriálu FIA GT zapovězeny.

Osmiválcový motor s přímým vstřikováním o objemu 4,5 litru je shodný se silniční pohonnou jednotkou. Ta má nejvyšší výkon 425 kW při 9000 min-1 a dosahuje mexima točivého momentu 540 Nm při 6000 min-1. Upraveno bylo pouze odstupňování a řídící elektronika dvouspojkové převodovky Getrag se sedmi převodovými stupni.

Velká pozornost byla naopak věnována snížení hmotnosti. Došlo proto ke ztenčení povrchových dílů a aplikaci lehkých materiálů, jako je karbon a Lexan. 458 Challange je navíc snížené o 30 mm, má tužší pružiny, tvrdší tlumiče a pevné hliníkové silentbloky. K tomu má 19palcová kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Pirelli, a novou generaci karbonových brzd Brembo CCM2, které se poprvé objevily na experimentálním voze 599XX.

Jako první závodní Ferrari přebírá 458 Challenge ze silniční verze elektronicky řízený diferenciál. Ten je propojen se systémem F1-Trac, použitým také poprvé v závodním voze. Pro okruhové použití byl F1-Trac naladěn na dva specializované režimy, které odpovídají suché a mokré vozovce. Kontrolu trakce bude možné také zcela odpojit.

Díky technickým inovacím dosáhne 458 Challenge na testovací trati ve Fioranu času 1:16,5 – o dvě sekundy lepší než u F430 Challenge. Zároveň dosáhne bočního přetížení až 1,6 G.

458 Challenge bude nejprve nasazena do poháru profesionálních závodníků Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Nižší sérii Copa Shell, určené pro amatéry a gentlemen drivers, ovládne novinka později.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Ferrari 458 Italia – To nejlepší z Itálie

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů! Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů!

Když se draží auto známého člověka, je to vždy událost.…

Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale

Dopravní nehody se prostě stávají, někdy ale i pomačkaná…

 



 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…