Ferrari 458 Challenge představeno, od sezóny 2011 na závodních tratích

Ferrari 458 Challenge představeno, od sezóny 2011 na závodních tratích

 
 

V Maranellu se na každoročním setkání dealerů Ferrari představilo nový závodní speciál 458 Challenge. Na okruzích v závodech značkové série Ferrari Challenge Trofeo Pirelli se objeví na startu sezóny 2011.

Ferrari 458 Challenge je již pátou generací challengových speciálů. Vše začalo v roce 1993, kdy se okruhový pohár určený výlučně pro osmiválcová Ferrari jel poprvé. Tehdy se závodilo s modelem 348 Challenge, od té doby se vždy s odstupem po nové generaci představila také jeho závodní specifikace. Současné F430 Challenge bylo poprvé nasazeno v sezóně 2006.

Technika nové 458 Challenge jde ve stopách jejich předchůdců. Filozofie Ferrari spočívá ve využití maxima prvků ze sériových vozů, které jsou doplněny funkčními, avšak jen úměrně komplikovanými úpravami. Díky tomu si 458 Challenge ponechá například dvouspojkovou převodovku a karbon-keramické brzdy, které jsou například v seriálu FIA GT zapovězeny.

Osmiválcový motor s přímým vstřikováním o objemu 4,5 litru je shodný se silniční pohonnou jednotkou. Ta má nejvyšší výkon 425 kW při 9000 min-1 a dosahuje mexima točivého momentu 540 Nm při 6000 min-1. Upraveno bylo pouze odstupňování a řídící elektronika dvouspojkové převodovky Getrag se sedmi převodovými stupni.

Velká pozornost byla naopak věnována snížení hmotnosti. Došlo proto ke ztenčení povrchových dílů a aplikaci lehkých materiálů, jako je karbon a Lexan. 458 Challange je navíc snížené o 30 mm, má tužší pružiny, tvrdší tlumiče a pevné hliníkové silentbloky. K tomu má 19palcová kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Pirelli, a novou generaci karbonových brzd Brembo CCM2, které se poprvé objevily na experimentálním voze 599XX.

Jako první závodní Ferrari přebírá 458 Challenge ze silniční verze elektronicky řízený diferenciál. Ten je propojen se systémem F1-Trac, použitým také poprvé v závodním voze. Pro okruhové použití byl F1-Trac naladěn na dva specializované režimy, které odpovídají suché a mokré vozovce. Kontrolu trakce bude možné také zcela odpojit.

Díky technickým inovacím dosáhne 458 Challenge na testovací trati ve Fioranu času 1:16,5 – o dvě sekundy lepší než u F430 Challenge. Zároveň dosáhne bočního přetížení až 1,6 G.

458 Challenge bude nejprve nasazena do poháru profesionálních závodníků Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Nižší sérii Copa Shell, určené pro amatéry a gentlemen drivers, ovládne novinka později.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Ferrari 458 Italia – To nejlepší z Itálie

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů! Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů!

Když se draží auto známého člověka, je to vždy událost.…

Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale

Dopravní nehody se prostě stávají, někdy ale i pomačkaná…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…