Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 MM Speciale: V bílé a s trikolórou

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Ferrari 458 sice už odešlo do automobilového důchodu, ale verze MM Speciale je unikátní. Vznikl totiž jeden jediný exemplář.

Význam písmenek MM nemusíme složitě hledat, zcela jistě znamenají Mille Miglia. Slavný italský závod na běžných silnicích za normálního provozu sice ne vždycky měřil tisíc mil (1609 km), ale zapsal se do paměti hluboko. Nejen slavnými vítězstvími, ale bohužel také tragédiemi. Dnes se pořádá jako veteránské klání. Za dob aktivní kariéry žádná 458 MM vyrobena nebyla. Až teď.

Ferrari 458 MM Speciale není výtvorem pološíleného ladiče ani nějaké z přežívajících karosáren, nýbrž samotné automobilky. Nesmí chybět italská trikolóra, ale auto postrádá typický rudý lak, je překvapivě perleťově bílé. Barva nese název Bianco Italia. Jméno britského (!) klienta Maranello nezveřejnilo, třeba se jej brzy dozvíme. Jedná se zcela jistě o modifikaci staršího kusu, že by našli v továrně nějaký zapomenutý, je velmi nepravděpodobné... Bohatý zákazník prostě jen chtěl překarosovat své 458 Speciale tak, jak jej nikdo nemá. Za určitě hodně peněz.

Osmiválcový supersport tedy dostal nové hliníkové, převážně ručně vyrobené šatičky a odlišnou příď i záď z uhlíkových vláken. Takový byl požadavek. Sloupky jsou černé, aby vizuálně splývaly se zasklením. Změnilo se prakticky celé kupé, na bocích nemá aerodynamické ploutvičky, ale zase dostalo chladicí otvory za dveře, jiná je střecha... Zůstala prakticky pouze všechna světla a zadní difuzor, mohutné integrované křídlo místo původního decentního spoileru zvyšuje přítlak. Desetipaprsková kola na žádném jiném ferrari nenajdete. Kokpit s novým audiosystémem pokrývá bíle prošívaná kůže v čokoládovém odstínu.

V poslední době se vyrojily spekulace o tom, že Ferrari chystá nejlevnější model se znovuvzkříšeným jménem Dino a motorem V6 před zadní nápravou. Uvidíme, každopádně tohle auto, zachycené již dříve na špionážních snímcích, jím bezesporu není. Má zřejmě původní techniku ze Speciale, tedy ještě atmosférický osmiválec 4,5 l s 605 koňmi (445 kW) a 540 N.m, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, z klidu vystřelí na stovku za 3 s a jede až 325 km/h. Vždyť to bohatě stačí, cena unikátního kusu jistě léty ještě poroste...

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Petrolhead_CZ
1. 6. 2016 15:25
Poslední óda na atmo V8
Fantastické auto :-) :yes:
1. 6. 2016 13:04
Re: Umělecký dílo
Působí to na mě jako AR 4C na steroidech..
Jinak s exteriérem Speciale má tenhle výtvor společná snad jen zpětná zrcátka, světla jsou spíš ze 488.
Avatar - maxi!
1. 6. 2016 09:50
Re: Umělecký dílo
som rad, ze su este ludia, co presne vedia, po čom túžia - a sú firmy, co im to dokážu splnit!
webpaja - súhlas! :-!
Avatar - Emel
1. 6. 2016 08:58
Re: Umělecký dílo
To taky... jak teda nemám nic proti turbu, tak nevidím moc smysl foukat motor takových parametrů.
Avatar - CHerokee
1. 6. 2016 08:56
Re: Umělecký dílo
A hlavně to není foukaný motor, ale poctivá atmosféra. Povedený kousek.