reklama


Ferrari 599 HY-KERS Vettura Laboratorio: Cavallino rampante jako hybrid

Ferrari 599 HY-KERS Vettura Laboratorio: Cavallino rampante jako hybrid

 
 

Vývoj hybridních automobilů není cizí ani značkám, u nichž spotřeba paliva dosud hrála naprosto nedůležitou roli. V Ženevě to dokazuje například zelenočerné Ferrari 599 HY-KERS.

Název vozu říká nejen to, že hybrid vychází z modelu 599 GTB Fiorano, ale i to, že jeho technika čerpá z vývoje systému KERS pro F1. Přídomek Vettura Laboratorio pak značí výzkumné vozidlo, tedy funkční prototyp, který zatím není určen pro sériovou výrobu.

Ferrari si pochopitelně nemůže (a ani nechce) dovolit slevit z vysokých výkonů svých plnokrevníků. Ač se objevily informace, že hybridní verze Fiorana má pod přední kapotou ukryt menší osmiválec, oficiální zpráva hovoří o tom, že v útrobách je umístěn standardní vidlicový dvanáctiválec objemu 6,0 litru. Elektromotor má výkon přes 74 kW (100 k) a disponuje točivým momentem 137 Nm. Lithium-iontové baterie jsou umístěny mezi podlahou a aerodynamickým krytem podvozku, čímž bylo těžiště vozu ještě sníženo. Zavazadlový prostor a interiér tak zůstaly nedotčeny.

Více než stokoňová elektrická pohonná jednotka neslouží jen pro krátkodobé zvýšení výkonu, jako je tomu u systému KERS. Napomáhá jízdní dynamice a plynulému zrychlování při předjíždění, trakčním schopnostem i brzdění. Vůz je ale také schopen jízdy pouze na elektřinu, a to zejména v městském provozu. Chladicí a mazací systémy pohonného ústrojí byly optimalizovány tak, aby jejich účinnost byla maximální při všech provozních teplotách a zatíženích.

Třífázový vysokonapěťový elektromotor váží asi 40 kg a je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1. Přenos síly je tak plynulý a bez ztrát. Samozřejmostí je dobíjení baterií pomocí kinetické energie vzniklé při brzdění, o to se stará speciální elektronický modul. Ten také napájí například posilovače řízení a brzd, klimatizaci a další palubní systémy. Odpadlo tedy použití tradičního akumulátoru, hybridní 599 nemá ani klasický startér. Jejich absence částečně kompenzuje zvýšení hmotnosti kvůli instalaci elektromotoru, generátoru a baterií. Hybridní Ferrari přibralo oproti svým sériovým sourozencům celkem asi 100 kg, ale mělo by být zhruba o 25 % úspornější.

Také slavné italské automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku se týkají normy průměrné spotřeby paliva a emisí, které vyhlásila Evropská unie. V důsledku toho se od roku 2007 podařilo snížit konzumaci benzinu u maranellských vozů o 30 procent, a to také díky uvedení nových modelů California a 458 Italia. Právě California by se měla sériové verze hybridního systému dočkat již příští rok. Letošní Ženeva je navíc svědkem premiéry tohoto vozu s funkcí automatického vypínání motoru Stop & Start.

Ferrari ovšem nesnižuje spotřebu jen u svých vozů, ale také přímo v továrně. Na střeše objektu pro strojní obrábění se v lednu 2009 objevily fotovoltaické články. Automobilka si je schopna vyrábět elektrickou energii, teplo i chladicí vzduch sama z jednoho zdroje, což ji činí v tomto ohledu nezávislou na svém okolí a běžných sítích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 







 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama