Ferrari F430 Scuderia: velká fotogalerie
Pohotovostní hmotnost se snížila o 100 kg, takže suchá hmotnost činí 1350 kg. K novým dílům patří mj. vnější zpětná zrcátka, zadní i přesní maska z uhlíkových kompozitů. Ani výkon nezůstal stejný. Vidlicový osmiválec o objemu 4308 cm3 má teď místo 360 kW (490 k) až 375 kW (510 k) při stejných 8500 ot./min., tedy skoro 119 k/l. Točivý moment vrcholí hodnotou 470 Nm při 5250 ot./min.
Dalším důvodem k hrdosti, vyplývající ze schopností přenášet technologie F1 na běžné silnice, je nový software Superfast, který umožňuje zkrátit dobu řazení automatizované převodovky na 60 milisekund. První dva rychlostní stupně mají trojitou synchronizaci, ostatní dvojitou, suchá spojka má dvoukotoučovou konstrukci.
O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. Standardní keramické brzdové kotouče mají rozměr 398 mm x 36 mm vpředu a 350 mm x 34 mm vzadu, přední třmeny jsou šestipístkové, zadní čtyřpístkové.