Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari má patent na neznámý supersport!

Michal Fokt
Diskuze (2)
Ferrari si nechalo ochránit design na dosud neexistující auto, evokující hypersport LaFerrari! O co se může jednat?

Ferrari LaFerrari už je docela dlouho minulostí a roli nejsportovnějšího modelu v nabídce převzal model 488 GTB. Možná ale ne nadlouho. Ferrari totiž podalo u EUIPO (European Union Intellectual Property Office) registraci designu doposud neznámého vozu. Základní proporce zhruba odpovídají modelu LaFerrari, ale současně snad ani jeden viditelný díl není shodný - a to včetně čelního skla...

Co to může znamenat? V první řadě je poněkud kuriózní, že dochází k patentové ochraně dříve, než bylo auto vůbec oficiálně představeno. To může znamenat dvě věci - buď mají v Marenellu podezření na nějaký únik informací nebo jde o projekt, jenž nebude realizován, ale je vhodné zabránit Číňanům, aby jej "adpotovali", ideálně s nějakým 2.0 Turbo.

Ale může to naznačovat i pozitivnější věci - Ferrari třeba připravuje unikátní model pro bohatého sběratele. V Maranellu také letos slaví 70 let, takže by klidně mohla vniknout třeba 70kusová limitka překarosovaného LaFerrari. A co třeba takový nástupce Maserati MC12? Ten by mohl vzniknout i přes prohlášení, že "trojzubec" už nemá podobné ambice. Značka se totiž nevyvíjí úplně podle očekávání a hypersport s technikou (La)Ferrari by mohl zájem o značku posílit. Ženevský autosalon se blíží, tak se snad brzdy dočkáme rozřešení záhady.

Michal Fokt
Diskuze (2)
23. 2. 2017 16:57
Re: neporiadok v pojmoch
Píšeš to naprosto správně a každý průměrně inteligentní člověk se sklony k technice by to tak nějak alespoň zhruba měl vědět a asi i ví.

Mě zaráží, že někomu, kdo chce navážno informovat veřejnost tento základní vklad chybí.

Já už bych to i nechal bez povšimnutí, protože je to marný, je to marný, je to marný. Ty jsi, podle 37 příspěvků, ještě ne zcela znalý zdejších poměrů, neopotřebovaný a "služebně" mladý, tak ti přeji hodně sil a úspěchů v boji s větrnými mlýny. ;-)

Samozřejmě je jen dobře, že se stále najdou v diskuzích tací, co se snaží hrdě nést prapor osvěty dál. :yes: ;-) :-)

Avšak redaktor, pověřený ovykřičníkováváním textů naproti tomu zaslouží právem plné absolutorium. Ve dne, v noci, soboty, neděle, Vánoce, nevánoce, bez dovolené, nezamarodí, prostě machr, co jede jako drak. >:D Vykřičníkář asi jede s otazníkářem v nějaké socialistické soutěži. >:-[]
23. 2. 2017 11:48
neporiadok v pojmoch
Redakcia, mozno by uz bolo na case prestat s tymito "patentami na auto". Ziadny "patent na supersport" sa ziskat neda a nikto ho ani nema a teda ani Ferrari. V tychto prezentovanych pripadoch sa jedna o registraciu priemyselneho dizajnu. Nie patentu. Sami to tak nakoniec v clanku aj nazyvate. Registracie priemyselnych dizajnov (ale aj patentov, uzitkovych vzorov, ochrannych znamok a pod.) vykonavaju spravidla institucie, ktore sa volaju plus minus "Patentovy urad" (v CR sa to zrovna vola Úrad prúmyslového vlastnictví", obdobne v SR). To ale neznamena, ze vsetko, co nejaky "Patentovy urad" zaregistruje, je patent. Edit - a samozrejme tu nedochadza k ziadnej patentovej ochrane ale k ochrane registraciou priemyselneho dizajnu.