Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari a elektrická Formula E? Možné to je... Bohužel!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Závody čistě elektřinou poháněných monopostů se mohou v budoucnosti dočkat velmi atraktivního účastníka v podobě značky Ferrari, ale nejdříve se musí uskutečnit několik změn v jejich pravidlech.

Formule E vstoupila v letošním roce do své třetí sezóny a přilákala prozatím nejvíce renomovaných automobilových značek. Diváci mohou nově sledovat například Jaguar I-Type 1 a od příští sezóny s vlastním týmem nastoupí i automobilka Audi, která v současnosti působí jako sponzor stáje Team ABT Schaeffler Audi Sport.

Stále větší zájem světových automobilek o tento šampionát vyvolala otázky ohledně možného vstupu značky Ferrari, na něž ještě před několika měsíci její současný šéf Sergio Marchionne odpovídal odmítavě.

Nyní ovšem svůj postoj k této sérii závodů přehodnotil a prozradil, že je spíše jen otázkou času, kdy uvidíme rudé monoposty i v závodech elektřinou poháněných formulí.

Než k tomu dojde, musí se uskutečnit několik zásadních změn v pravidlech tohoto šampionátů. Sergio Marchionne totiž kritizuje v současnosti prováděnou výměnu vozů uprostřed závodů pro nedostatečnou kapacitu baterií a zároveň není spokojen se standardizací vozů, kdy mohou týmy v současnosti vyvíjet pouze vlastní elektromotory.

Pokud tedy bude odstraněna výměna vozů uprostřed závodu a bude týmům umožněn i vlastní vývoj podvozků, pak se mohou příznivci formule E těšit i na značku Ferrari.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
14. 11. 2016 15:34
Re: Bohužel?
No letos jsem na jeden závod elektrických formulí koukal a nebýt komentátora, který do toho mluvil, tak se to dá prezentovat jako němý film. Nemluvě o nezábavnosti takovýho klání. Na druhou stranu nová eko F1 v což se tahle královna motoristickýho sportu proměnila už taky není nic atraktivního ke koukání. ;-\ Takže ano redaktor správně napsal Bohužel!
14. 11. 2016 13:40
Vicemene
jan rikaji to, ze zacnou az od sezony 2018, na ktereou jsou planovane nove baterky na cely zavod a moznost vetsich modifikaci auta...
14. 11. 2016 13:15
Ano, bohužel!
Toto je, aspoň zatím, stránka určená primárně petrolheadům. Elektrohlavové si na své stránky musí ještě počkat. A vzhledem ke stavu evropské a americké energetiky, si nejspíš počkají dost dlouho. A k tématu samotnému. Naštěstí, podmínky, které si Ferrari klade, jsou obtížně splnitelné (zejména ta vyšší kapacita baterek). Takže zatím klídek.
14. 11. 2016 12:00
Bohužel?
Tak tomuto hovoríte objektivita, nestrannosť a profesionalita? :no: :-!