Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari oslaví 70 let 350 unikátními vozy

David Bureš
Diskuze (5)
Od každého z aktuálních modelů značky Ferrari bude postaveno 70 exkluzivních kousků, které se inspirují legendárními vozy z Maranella.

V příštím roce to bude 70 let od představení prvního ferrari, kterým v roce 1947 byl roadster 125 S. V Maranellu se již na toto jubileum připravují, když chystají na jeho počest postavit hned 350 exkluzivních aut. Speciální edice se představí na podzimním autosalonu v Paříži.

Od každého z aktuálně pěti nabízených modelů (California T, 488 GTB, 488 Spider, F12berlinetta a GTC4Lusso) bude postaveno 70 speciálních automobilů. Vedoucí prodejů a marketingu ve Ferrari Enrico Galliera slibuje, že každé z aut bude unikátní, což ve výsledku znamená hned 350 speciálních automobilů, které se navzájem budou lišit.

Unikátní vozy budou svým vzhledem odkazovat na legendárních ferrari z minulých let. „Celý tým z Maranella se vrátil zpět sedmdesátiletou historií firmy a snažil se vybrat ty nejvíce ikonické vozy historie firmy,“ tvrdí Galliera. Speciální edice se inspirovala jak ikonickými karoseriemi minulých vozů, tak jejich interiéry.

Podle marketingového šéfa ferrari vozy nabídnou tu nejlepší techniku a ty nejlepší designérské schopnosti italské automobilky. Ta má s takovými vozy bohaté zkušenosti, personalizaci se dokonce věnuje speciální divize Ferrari Tailor Made.

Jak bývá u Ferrari zvykem, je zájem klientů firmy o speciální auta ohromný, poptávka opět výrazně převyšuje nabídku. Právě výběr toho, jaký zákazník dostane jaký automobil, je podle šéfa Ferrari Sergia Marchionne náročná práce. „Je to bolestivé, je to něco, co bych si přál nedělat. Je to ale vyžadováno značkou,“ tvrdí Marchionne a zároveň se omlouvá všem zájemcům, na které se při výběru nedostalo. Zároveň ale slibuje, že podobné limitky bude Ferrari stavět i nadále.

Historie Ferrari se datuje až do konce dvacátých let, kdy Enzo Ferrari založil společnost Scuderia Ferrari. Ta se ale zabývala výhradně úpravou závodních aut, když firma navázala dlouhodobou spolupráci s Alfou Romeo. Vlastní auto skutečně pojmenované Ferrari přišlo až po válce. V roce 1947 byl představen model 125 S, roadster poháněný 1,5litrovým dvanáctiválcem o výkonu 85 kW, který navrhl konstruktér Gioacchino Colombo.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 7. 2016 21:36
Re: A proč Ferrari neoslavuje pořádně?
Nedělají to na rok přesně kvůli oslavám, ale konají dle toho, co žádá trh, konkurenční prostředí a dle marketingových a vývojových plánů. Kdyby Ferrari např. přišlo s hybridním výročním LaFerrari až příští rok, bylo by to pozdě - jak v očích fandů, zákazníků, tak samotné značky. Takhle jsme měli Svatou trojici pěkně komplet v jednom roce. A další a další faktory, které tohle ovlivňují.

Určitě ale příští rok něco přijde.
Avatar - beibej
2. 7. 2016 19:19
Re: A proč Ferrari neoslavuje pořádně?
Proč neoslavujou jako dřív? Jednou za deset let opravdu super exkluzivní auto. F40, F50. Enzo a La jsou super, ale nějak se jejich uvedení odpoutalo od termínů oslav.
Avatar - Petrolhead_CZ
2. 7. 2016 18:28
Re: A proč Ferrari neoslavuje pořádně?
Proč nevydařený? Jaká automobilka takhle pompézně oslavuje své výročí? K tomu budou následovat oslavy v Goodwoodu příští rok, jistě bude něco speciálního i v Le Mans...a výroční model visí ve vzduchu ;-)

Avatar - beibej
2. 7. 2016 18:13
A proč Ferrari neoslavuje pořádně?
Tohle je jen pouhý marketingový nevydařený pšouk :no:
Kde je F70 ? Sakra!!!
1. 7. 2016 22:19
1.5 litr dvanácti válec
To je krása, i když to nemůžu s dnešními V12 srovnávat, tak ten zvuk. To je OPERA. Už vidím ty davy nostalgiku jsk vzpomínali na 3hrnek nebo nedejbože Elektro