Ferrari oslaví 70 let 350 unikátními vozy
V příštím roce to bude 70 let od představení prvního ferrari, kterým v roce 1947 byl roadster 125 S. V Maranellu se již na toto jubileum připravují, když chystají na jeho počest postavit hned 350 exkluzivních aut. Speciální edice se představí na podzimním autosalonu v Paříži.
Od každého z aktuálně pěti nabízených modelů (California T, 488 GTB, 488 Spider, F12berlinetta a GTC4Lusso) bude postaveno 70 speciálních automobilů. Vedoucí prodejů a marketingu ve Ferrari Enrico Galliera slibuje, že každé z aut bude unikátní, což ve výsledku znamená hned 350 speciálních automobilů, které se navzájem budou lišit.
Unikátní vozy budou svým vzhledem odkazovat na legendárních ferrari z minulých let. „Celý tým z Maranella se vrátil zpět sedmdesátiletou historií firmy a snažil se vybrat ty nejvíce ikonické vozy historie firmy,“ tvrdí Galliera. Speciální edice se inspirovala jak ikonickými karoseriemi minulých vozů, tak jejich interiéry.
Podle marketingového šéfa ferrari vozy nabídnou tu nejlepší techniku a ty nejlepší designérské schopnosti italské automobilky. Ta má s takovými vozy bohaté zkušenosti, personalizaci se dokonce věnuje speciální divize Ferrari Tailor Made.
Jak bývá u Ferrari zvykem, je zájem klientů firmy o speciální auta ohromný, poptávka opět výrazně převyšuje nabídku. Právě výběr toho, jaký zákazník dostane jaký automobil, je podle šéfa Ferrari Sergia Marchionne náročná práce. „Je to bolestivé, je to něco, co bych si přál nedělat. Je to ale vyžadováno značkou,“ tvrdí Marchionne a zároveň se omlouvá všem zájemcům, na které se při výběru nedostalo. Zároveň ale slibuje, že podobné limitky bude Ferrari stavět i nadále.
Historie Ferrari se datuje až do konce dvacátých let, kdy Enzo Ferrari založil společnost Scuderia Ferrari. Ta se ale zabývala výhradně úpravou závodních aut, když firma navázala dlouhodobou spolupráci s Alfou Romeo. Vlastní auto skutečně pojmenované Ferrari přišlo až po válce. V roce 1947 byl představen model 125 S, roadster poháněný 1,5litrovým dvanáctiválcem o výkonu 85 kW, který navrhl konstruktér Gioacchino Colombo.