Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari P540 Superfast Aperta: Zlatá 599 GTB se zakázkovou karoserií

Diskuze (4)
Ferrari zveřejnilo oficiální fotografie a technické specifikace unikátního vozu P540 Superfast Aperta, který vznikl na zakázku v jediném exempláři ve spolupráci s designérským studiem Pininfarina.

Ferrari P540 Superfast Aperta je produktem Ferrari SP, oddělení Special Products, které se zaměřuje na zakázkovou stavbu upravených aut. Tato tajemstvím lehce opředená divize maranellské automobilky oživila myšlenku stavby zakázkových karoserií, která byla u vozů Ferrari populární především v 50tých letech.

O konkrétních aktivitách Ferrari SP není veřejnost příliš informována, jejím nejslavnějším produktem je Ferrari P4/5, sběratelský unikát postavený na základě supersportu Enzo.

P540 Superfast Aperta sice vychází „jen“ ze středního modelu Ferrari, kupé 599 GTB, na jeho exklusivitě to ale nic neubírá. Stejně jako u Pininfarinou designovaného P4/5 i tento vůz vznikl jen v jediném exempláři, navíc model 599 GTB byl ještě loni z programu SP vyloučen. Design je opět navržen pod vedením studia Pininfarina, inspirací byl zakázkový vůz 330 LM od karosárny Carrozzeria Fantuzzi. Veřejnost se s ním mohla seznámit v krátkém filmu Federica Felliniho Toby Dammit natočeném v roce 1968 podle povídky E. A. Poea.

Právě tento film vedl majitele auta Edwarda Walsona v roce 2008 k oslovení automobilky s přáním na moderní reinterpretaci 330 LM. Návrh vytvořil Pininfarina podle pokynů zákazníka, samotná výroba proběhla kompletně v Maranellu. Celý proces od prvních skic po dokončení auta trval 14 měsíců.

Výchozí 599 GTB se vyrábí jen jako kupé, zatímco P540 má otevřenou kabinu, jak napovídá i slovo Aperta (italsky okno) v názvu auta. Z toho důvodu má zlatý speciál značně vyztuženou karoserii. Díky širokému uplatnění karbonových dílů se ale podařilo udržet hmotnost vozu v rozumných sférách, vzrostla jen o 20 kg. Rozvor zůstává shodný s původním modelem, tzn. 2750 mm.

Motor 65º V 12 o objemu 6 litrů zůstal beze změn, jeho výkon 456 kW (620 koní) je o 40 koní nižší než má příbuzná pohonná jednotka ve Ferrari Enzo. Přenos síly na zadní kola provádí šestistupňová sekvenční převodovka F1. Údaje o zrychlení a nejvyšší rychlosti nejsou, stejně jako cena, známy, naopak kombinovaná spotřeba zveřejněna byla – 17,9 l/100 km.

Jako všechny produkty Ferrari SP, i P540 Superfast Aperta je postaveno tak, aby vyhovělo všem homologačním požadavkům pro silniční provoz.

Ferrari P540 Superfast Aperta - srovnání s výchozím 599 GTB
ModelP540 Superfast Aperta599 GTB Fiorano
Zdvihový objem [cm3]59995999
Válce12/412/4
Největší výkon [kW/min-1]456/7600456/7600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]608/5600608/5600
Max. rychlost [km/h]-330
Zrychlení 0-100 km/h [s]-3,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]17,917,9
Poh. hmotnost [kg]17101690
Rozměry [mm]4731 x 1954 x 13004665 x 1960 x 1335
Cena [Euro]neznámáod 220.000

Diskuze (4)
14. 12. 2009 20:00
Re: Nic moc.
Hlavne že sa páči majiteľovi. Keď sa ti nepozdáva daj si spraviť vlastné ferrari ;-)
14. 12. 2009 00:26
Nic moc.
Ferrari mám rád, ale tenhle počin se mi příliš nelíbí. :-|
13. 12. 2009 22:22
aperta = okno ???
aperta znamena "otevreny" asi by to chtelo zmenit :-)
okno automobilu je "apertura". Nemluvim italsky ale toto si pamatuji z navstev ruznych obchodu v bella Italia :-)
Avatar - marek.g
13. 12. 2009 18:09
celkem
se jim povedlo navázat na odkaz té původní 330 LM [odkaz] krom té zlaté barvy ;-) :yes: