Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500L: Až sedmimístný drobek na základu Punta

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
Fiat v Ženevě představí novou, větší verzi retro modelu 500. Do názvu přibude písmeno L. Platformu ale převezme z většího Punta.

Špionážní snímky prototypu Ellezero (L0) jsme vám přinesli nedávno. Spíše než o kombi se tedy bude jednat o plnohodnotné mini MPV s předkem pětistovky, písmeno L znamená velký (largo).

Samozřejmostí je pětice dveří a vyšší stavba. Bude se nabízet v pěti- a sedmimístné variantě, takže se jedná o přímého konkurenta Opelu Meriva nebo Fordu B-Max, při troše dobré vůle i dalších minivanů podobné velikosti včetně Roomsteru.

Kratší verze měří zhruba 4,15 m, je tedy o nějakých půl metru delší než moderní reinkarnace v pořadí druhé 500 (první bylo přece Topolino!). Sedmimístná varianta bude mít na délku asi 4,25 m.

Paleta pohonných jednotek by měla být široká. Počítá se s benzinovým přeplňovaným dvouválcem TwinAir 0,9 l/63 kW, rovněž zážehovou čtrnáctistovkou s 57 a 78 kW a turbodieselem 1,3 l naladěným na 55, respektive 70 kW.

Uvedení 500L znamená konec pro dvojčata Fiat Idea/Lancia Musa. Idea bude pokračovat jen v Jižní Americe. S českým trhem se rozloučila již v závěru roku 2005 pro nedostatečnou poptávku. 500L vlastně nahradí i extravagantní a již nevyráběnou Multiplu, byť nebude mít šest míst ve dvou řadách. Je primárně určena pro Evropu (již od června 2012) a Rusko, v budoucnu i pro USA, kam by měla dorazit na začátku příštího roku. Větší sedmimístná verze se ovšem za velkou louží nejspíše neobjeví.

V Americe se Fiatu 500 moc nedaří, základní třídveřový hatchback si loni našel jen 20 tisíc zákazníků, což je oproti původním plánům, které hovořily o 50 tisících, poněkud málo. Turínská automobilka má za oceánem malou dealerskou síť, vázly dodávky a Američané maličké retro na čtyřech kolech nepřijali tak nadšeně jako Evropané.

Mini MPV 500L bude novinkou výrobního programu srbské továrny v Kragujevaci, kde vznikaly vozy Zastava a Yugo, původně také licenční Fiaty 600 a nakonec Punta druhé generace. Budou-li mít zákazníci zájem, v prvním roce odtud vyjede do světa minimálně 100 tisíc aut.

Aleš Dragoun
Diskuze (30)
12. 2. 2012 16:45
Re: A co bude dál?
bohužel je to pravda... BMW dokázalo zpr*nit, na co šáhlo. i posvátný britský R-R (nemyslim range rover...). pravá aristokratická klasika jako Bentley je něco úplně jinýho... nechápu jak mohli dopustit, aby se šéfem RR stal do tý doby vedoucí divize emkovejch bmw!!! A ten Mini taky vůbec neni, co původně byl, malý levný hezký autíčko, je z toho pubertální frajeřinka ála M3...
12. 2. 2012 16:34
proč??????????
neni to vůbec trochu blbost? dyť je to prakticky Panda, navíc ani vzhledově se 500 nepřibližuje... nejspíš to jenom líp zní než Panda+
30. 1. 2012 22:47
Re: Kragujevac
maj to tam moc pěkný :yes: ;-)
30. 1. 2012 22:08
Kragujevac
je tu niekto od fachu z technologie montáže aut kto sa bol v tom Kragujevaci podívať jak to tam v téj fabrike vypádá?
30. 1. 2012 16:12
Re: Poznámka pod čarou
Přesně to co sem psal... a u nás je tohle ještě horší... Prostě marginalita...

Ty prodeje tohohle auta můžou být jen lepší...