Fiat 500L S-Design je trochu hezčím 500L Cross: Čím se liší a co nabízí?
Jak je patrné i z obrázků, výchozím modelem pro stavbu edice S-Design se stala „terénní“ verze modelu Fiat 500L Cross. Technická stránka věci byla v tomto případě téměř opomenuta, takže tvůrci se soustředili na design a výbavu.
Čím se tedy pětistovka Living v edici S-Design odlišuje od běžné verze 500L Cross? Zvenku je to zejména kombinace bronzového laku karoserie s černými doplňky. Černá je tak například střecha vozu, maska chladiče a také z části nárazníky. Celek doplňují hezká 17palcová kola vyvedená převážně v černé barvě. Zatmavené jsou rovněž svítilny a skla vozu.
Černá, nebo přesněji tmavá, se opakuje také v kabině s logem „500“. Dále nechybí ani moderní konektivita v podobě sedmipalcového dotykového HD displeje UConnect s Mopar Connect, což zahrnuje asistenční servisní funkce a umožňuje další pokročilé nastavení funkcí vozu a podporující Apple CarPlay a Android Auto. Toto je však pouze příplatkovou položkou. Standardně je kabina vozu osazena 3,5palcovým TFT displejem. Nechybí možnost sklápět opěradla zadní lavice v poměru 60:40, šest airbagů či multifunkční kožený volant.
Zájemce o edici S-Design Fiatu 500L má na výběr ze tří pohonných jednotek, přičemž všechny splňují stávající emisní normu Euro 6.2. Základem je zážehový nepřeplňovaný čtyřválec 1.4 16V, potomek slavné řady motorů FIRE s výkonem 69 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Dále je to motor 1.3 MultiJet II, kombinovaný jak s manuálem, tak také s automatizovanou manuální převodovkou Dualogic. Jeho výkon je stejný jako v případě 1.4 16V FIRE. Vrcholem je agregát 1.6 MultiJet s výkonem 88 kW nabízený výhradně s ručně řazenou převodovkou. Vzhledem k nepřímému vstřikování benzínu se motor 1.4 16V obejde bez částicového filtru GPF. Diesely jej (DPF) samozřejmě mají a k tomu navíc i katalyzátor oxidů dusíku SCR.
Fial 500L se od svého uvedení na trh v roce 2012 velmi dobře prodává, byť pohled na české silnice říká něco jiného. Třeba v Itálii jde o prodejní trhák. Také v jiných zemích, například v Srbsku či Turecku jde o nejprodávanější auto svého segmentu. V dalších zemích, konkrétně ve Španělsku, Francii, Švýcarsku, Belgii, Dánsku Portugalsku a Řecku je ve své třídě v první trojici.