Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500L S-Design je trochu hezčím 500L Cross: Čím se liší a co nabízí?

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
Rodina Fiatů edice S-Design již zahrnuje modely 500X, Tipo a 124 Spider. Nový přírůstek v podobě 500L je určen mladým lidem, kteří mají rádi městský život.

Jak je patrné i z obrázků, výchozím modelem pro stavbu edice S-Design se stala „terénní“ verze modelu Fiat 500L Cross. Technická stránka věci byla v tomto případě téměř opomenuta, takže tvůrci se soustředili na design a výbavu.

Čím se tedy pětistovka Living v edici S-Design odlišuje od běžné verze 500L Cross? Zvenku je to zejména kombinace bronzového laku karoserie s černými doplňky. Černá je tak například střecha vozu, maska chladiče a také z části nárazníky. Celek doplňují hezká 17palcová kola vyvedená převážně v černé barvě. Zatmavené jsou rovněž svítilny a skla vozu.

Černá, nebo přesněji tmavá, se opakuje také v kabině s logem „500“. Dále nechybí ani moderní konektivita v podobě sedmipalcového dotykového HD displeje UConnect s Mopar Connect, což zahrnuje asistenční servisní funkce a umožňuje další pokročilé nastavení funkcí vozu a podporující Apple CarPlay a Android Auto. Toto je však pouze příplatkovou položkou. Standardně je kabina vozu osazena 3,5palcovým TFT displejem. Nechybí možnost sklápět opěradla zadní lavice v poměru 60:40, šest airbagů či multifunkční kožený volant.

Zájemce o edici S-Design Fiatu 500L má na výběr ze tří pohonných jednotek, přičemž všechny splňují stávající emisní normu Euro 6.2. Základem je zážehový nepřeplňovaný čtyřválec 1.4 16V, potomek slavné řady motorů FIRE s výkonem 69 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Dále je to motor 1.3 MultiJet II, kombinovaný jak s manuálem, tak také s automatizovanou manuální převodovkou Dualogic. Jeho výkon je stejný jako v případě 1.4 16V FIRE. Vrcholem je agregát 1.6 MultiJet s výkonem 88 kW nabízený výhradně s ručně řazenou převodovkou. Vzhledem k nepřímému vstřikování benzínu se motor 1.4 16V obejde bez částicového filtru GPF. Diesely jej (DPF) samozřejmě mají a k tomu navíc i katalyzátor oxidů dusíku SCR.

Fial 500L se od svého uvedení na trh v roce 2012 velmi dobře prodává, byť pohled na české silnice říká něco jiného. Třeba v Itálii jde o prodejní trhák. Také v jiných zemích, například v Srbsku či Turecku jde o nejprodávanější auto svého segmentu. V dalších zemích, konkrétně ve Španělsku, Francii, Švýcarsku, Belgii, Dánsku Portugalsku a Řecku je ve své třídě v první trojici.

Tomáš Dusil
Diskuze (5)
23. 9. 2018 06:07
Re: Pane Dusile, a kde tam vidíte ten Living?
Pro dlouhou verzi se teď používá označení Wagon. 500L = Living
Avatar - Ja Prvni 123
22. 9. 2018 22:26
Pane Dusile, a kde tam vidíte ten Living?
Living je prodloužená verze... ano, "jezevčík" skoro jako býval Superb.

Je to vysoce praktické, ale hezké to není... a nemá to zhola nic společného ani s verzí Cross, tím méně S-design.
:-(
Avatar - wakantanka
22. 9. 2018 13:31
Re: Ta hnědá to zabila...
Tipujem to na nasadenie novej 1,3 len este nemaju homologizaciu alebo ju nestihaju vyrabat.
22. 9. 2018 12:34
Prodejní trhák
Je pravda, že v Itálii jich jezdí opravdu hodně. Řekl bych i několika násobně více oproti klasické 500. Na našem trhu je to dá se říci jeden z posledních zástupců ,,mini MPV". Bohužel vše je asi i o ceně která není úplně lidová. Škoda, po modernizaci jde o pěkné auto.
22. 9. 2018 12:29
Ta hnědá to zabila...
Tahle barevná kombinace by mě spíše odradila a absence turbobenzinu je až zarážející, Fiat má přeci nové motory, tak proč tu nejsou? 1.4T-jet už vypadla? 500L je na rozdíl od jeho jezevčíkového sourozence pořád koukatelná, 1.4 69kW je tak do města a kdo by chtěl do malého auta diesel? No nevím...