Fiat 500L: V USA s dvojspojkovou převodovkou, Evropa čeká
Zákazníci v USA si budou moci vybrat, zda budou řadit manuálně, nebo nechají „práci strojům“. Za dvouspojkovou převodovku Alfa TCT, spolupracující s přeplňovanou čtrnáctistovkou, připlatí zákazník 1.350 dolarů, tedy zhruba 26 tisíc Kč. Automatická převodovka je k mání (za stejnou částku) i pro model Trekking. Fiat předpokládá, že danou položku v ceníku zaškrtne velké procento kupujících.
V případě modelu MiTo, prodávaného na našem trhu, je příplatek za dvouspojkovou převodovku (u agregátu 1,4T MultiAir 99 kW) vyšší; 45 tisíc Kč. Čeští zákazníci musejí, v případě zájmu o automatickou převodovku u Fiatu 500L, pořídit vznětový 1.3 Multijet (62 kW) s pětistupňovou robotizovanou převodovkou Dualogic. Zde příplatek oproti pětistupňovému manuálu činí 35 tisíc Kč.
Poměrně logicky lze očekávat, že bys se dvouspojková převodovka měla objevit i ve vozech určených pro Evropu, oficiální zdroje však prozatím mlčí. Nejspíše se zatím vyčkává, jak si dvouspojka v USA povede, a na základě zájmu (a volných výrobních kapacit) ji dostanou i vybrané evropské trhy.
Ceny Fiatu 500L Trekking a Living na českém trhu zatím určeny nejsou, náš odhad si můžete přečíst v našich prvních jízdních dojmech.