Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (43)
Přeměna americké účelnosti v italský jemnocit proběhla překvapivě dobře – na poitalštěné Američany se dá koukat se zalíbením.

Freemont není výjimkou – ačkoliv se vydal přes oceán opačným směrem, než davy živých Italů o několik desítek let dříve, přichází dobýt Evropu s otevřeným srdcem a velkými ambicemi. A nepotřeboval k tomu mnoho – výchozí Dodge Journey už dostalo ucházející design, na kterém nebylo potřeba mnoho měnit – retuše se omezily na výsostné znaky a loga.

Znovu vzpomínáme na Ameriku při pohledu na kola s pneumatikami obludných rozměrů 225/55 R19, hodně pro výsledný dojem udělaly i nové vzory kol a po italsku citlivě namíchané barevné odstíny.

A tak se překopávalo hlavně v interiéru, ovšem o to důkladněji. Nezůstal prakticky na kameni kámen a všechny změny sledovaly jediný cíl – natáhnout pomyslný červený koberec pro zmlsaného Evropana na poměrně strohé americké půdě.

Tvrdý nevzhledný plast proto uvnitř nahradily luxusně působící matné panely, na palubní desce i jiných obvyklých místech dokonce měkčené. Zcela nová palubní deska oblékla obloučky, stříbřité povrchy a chromové

linky. Centrální barevný displej má kompletní ovládání dotyky, pro základní pohyb slouží jen dvě kolečka s tlačítky.

Výrazný je nový velký (385 mm) volant nepříliš nápaditých tvarů, obsypaný tlačítky, překombinovaně působí i barevné vzory na jinak jednoduché přístrojové desce. Ta spoléhá na kvalitní displej s vysokým rozlišením, na němž lze zobrazovat širokou škálu funkcí, informací, kontrol a údajů. Zajímavostí je počítač motohodin, kterému jsme se podivovali už v Jeepu Grand Cherokee.

Sedačky jsou v původních tvarech i místech, dostaly jen nové potahy. Sedí se na nich pohodlně a především vysoko, což platí pro druhou a třetí řadu, stoupající směrem dozadu jako v amfiteátru. Přední sedačky zdobí slušné rozměry 47 x 63 cm, pro hlavu zbývá pod velkým střešním oknem průměrných 95 cm. Směrem vzad velkorysosti rychle ubývá – druhá řada se spokojí se 43centimetrovým sedákem a třetí podepře sotva zadek – 38 cm je opravdu málo. Aspoň že opěradlo je tam vysoké plných 64 cm, tedy o 4 více než v druhé řadě.

Nechybí tam dokonce samostané výdechy klimatizace a LED světélka.

Šikovně řešené, vertikálně orientované kubíky uvnitř pojmou při sklopené třetí řadě břemeno slušných rozměrů 110 (délka) x 106 cm, nakládací hrana je však hodně vysoko – 78 cm. Ještě že páté dveře se otevřou až do plných 186 cm.

Freemont pojme pět dospělých a dvě děti, a k tomu cca dvě menší tašky, nebo velkou rodinu a hodně bagáže. Design neurazí, náhrada přestárlých a hlučných volkswagenovských pumpotrysek vlastním skvělým dvoulitrem JTD potěší a interiér se díky kvalitnějším materiálům a polidštěnému vzhledu výrazně zútulnil.

Pokud to Fiat nepřežene s cenami, jak se mu v poslední době u některých modelů daří, mohl by s Freemontem prorazit.

Ladislav Čermák
Diskuze (43)
14. 3. 2011 08:13
Re: FREEAT
ked ma vramci koncernu ten isty voz seat a VW - Sharan a alhamra, tak je to ok a dizajnove ciste. Ak to spravi fiat tak uz je to zle? Nerozumiem tvojmu prispevku.. Myslim ze ten prispevok potom patri aj clanok na alhamru

Tvoj prispevok je uplne scestny a nelogicky. Detto to plati pre seat a jeho exeo s technikou z 2001...
8. 3. 2011 08:58
Re: FREEAT
"EXEO je karosářsky zcela nový vůz" [odkaz]
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 13:15
Re: Pizza s kečupem
Jo a kdo? Mercedes?
Kdžy ěnkam nacpeš výběhovou techniku a osekáváš náklady tím, že ušetříš an výstupní kontrole a materiálech, nikdy to nemůže vyjít.

Jinak pokud vím Chryslera nikdo nevlastnil, naopak Chrysler kdysi vlastnil Simcu, Lamborghini, podíl v Mitsubishi atd.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 13:14
Re: Facka
Muscle car nikdy neměly italskej design a pokud dá bůh, nikdy mít nebudou.

A ostatní modely Dodge jsou bud trucky nebo MPV a nějak musí zapadat do této rodiny.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 13:12
Re: Facka
Dodge RAM už není, jen pouze RAM a i těch tu jezdí dost, jen Denker jich loni prodal tuším 5