Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Palio Weekend: Facelift brazilského kombi

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Brazilská divize automobilky Fiat představila kombi Palio Weekend v modernizovaném provedení. To dále prodlouží jeho více než patnáctiletou kariéru.

Fiat v listopadu loňského roku představil v Brazílii zcela novou generaci pětidveřového hatchbacku Palio, jehož první generace se vyráběla od roku 1996 celých patnáct let. Tato generační obměna se ale netýká kombi Palio Weekend, které se představuje pouze v modernizovaném provedení.

Pro nový modelový rok dostalo Palio Weekend přepracované přední partie. Nový přední nárazník s maskou chladiče přibližují kombi vzhledově například sedanu Grand Siena. Lehce upraveny jsou i zadní partie a nový design mají 16palcová litá kola.

V interiéru modernizovaného Palia Weekend jsou přepracovaná sedadla i palubní deska s novou středovou konzolou, úpravy byly provedeny i v oblasti úložných prostorů a elektronického vybavení. Jednotlivé verze Palia Weekend se od sebe liší provedením přístrojového štítu. Nové jsou materiály čalounění, volant, opěrka pro nohu řidiče a klíč s dálkovým ovládáním pro verze Trekking a Adventure.

Fiat nabízí Palio Weekend v několika verzích. Ty mají uspokojit potřeby různých zákazníků. Provedení Attractive a Trekking sázejí především na prostorný interiér a zavazadelník a představují praktické rodinné vozy, zatímco verze Adventure díky svému vzhledu a vyšší světlé výšce přidává i jistý nádech dobrodružství, které má i ve svém názvu.

Paleta pohonných jednotek nabízí tři zážehové čtyřválce. První z nich je Fire 1,4 Flex, následuje E-torQ 1,6 16V a vrcholnou motorizaci představuje E-torQ 1,8 16V. Všechny jsou dvoupalivové, mohou tedy spalovat jak benzin, tak i ethanol (systém Flex).

Modernizované Palio Weekend je na jihoamerickém trhu nabízeno ve verzích Attractive, Trekking, Adventure a Adventure Dualogic.

Fiat Palio Weekend Attractive je vybaven motorem Fire 1,4 Flex s výkonem 63 kW při spalování benzinu a 65 kW při jízdě na ethanol. Tuto verzi lze jednoduše identifikovat díky karoserii bez černých plastových doplňků. Standardem pro tuto verzi jsou čelní airbagy, ABS, EBD, posilovač řízení a palubní počítač.

Provedení Trekking již charakterizují černé plastové lemy blatníků a pod jeho kapotou pracuje motor E-torQ 1,6 16V s výkony 85 kW a 86 kW podle paliva. Od základního provedení se tato verze liší vedle zmiňovaných lemů blatníků i několika černými prvky na karoserie i vyšší světlou výškou.

Vrcholnou verzi představuje Adventure s motorem E-torQ 1,8 16V o výkonu 95 kW/97 kW. Od Attractive a Treking se liší provedením nárazníků, robustnějšími lemy blatníků, ochrannými plastovými pásy na bocích, tvarem vnějších zpětných zrcátek a standardním nosičem zavazadel na střeše. Do základní výbavy této verze patří mimo jiné klimatizace a kompas spolu s podélným a příčným sklonoměrem.

Provedení Adventure je možné objednat se systémem elektronické uzávěrky diferenciálu ELD (Electronic Locker Differential). Tento systém byl vyvinut ve spolupráci se společností Eaton a může být aktivován pouze u stojícího vozu. V případě dosažení rychlosti 20 km/h se ELD automaticky odpojí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2012 01:06
Re: malá ochutnávka
Vypadá to takhle pěkně, otázka je, co z toho vyleze, kdyby neexistovala 500, už by v tom ten retro odkaz vyloženě nebyl do očí, což beru jako plus. Zdynamizovaný tvar ve zvětšeném měřítku nepůsobí nijak naivně, mohl by se z něj stát takový lidový MINI Countryman. Nechme se tedy překvapit.
7. 8. 2012 23:20
Re: malá ochutnávka
Vypadá to skvěle, ale je jasné, že s tímhle designem to nebude žádný lowend. Cena bude nasazená hodně vysoko tak to zase nebude tahoun prodejů. Nechám se překvapit.
7. 8. 2012 23:17
Je vidět, že to jde,
bohužel ne v Evropě. Proč s tím Paliem Fiat nepřijde i sem? Třeba ta Adventure verze, to je celkem bomba, na to by plno chalupářů slyšelo a koupili by to raději něž Dacii kterou mají dnes jako jedinou možnost za rozumné peníze v podobném stylu. Dnešní Dacie mají mimochodem taky kořeny v Jižní Americe.
Avatar - rohYpnol
7. 8. 2012 21:49
Re: malá ochutnávka
A od kdy podle tebe jdou prodeje Fiatu od 10 k 5? Právě s příchodem Stila. Nové Bravo už nedokázalo navázat na původní, velmi úspěšná a populární Bravo/Brava. Ztracený zákazník se získává zět velmi těžko.
7. 8. 2012 20:57
Re: malá ochutnávka
ale prd... jediný pokus dělat věci "poněmecku" byl Fiat Stilo.... jinak třeba současné Bravo je ital jak poleno a je mu to prd platné....