Fiat Palio Weekend: Facelift brazilského kombi
Fiat v listopadu loňského roku představil v Brazílii zcela novou generaci pětidveřového hatchbacku Palio, jehož první generace se vyráběla od roku 1996 celých patnáct let. Tato generační obměna se ale netýká kombi Palio Weekend, které se představuje pouze v modernizovaném provedení.
Pro nový modelový rok dostalo Palio Weekend přepracované přední partie. Nový přední nárazník s maskou chladiče přibližují kombi vzhledově například sedanu Grand Siena. Lehce upraveny jsou i zadní partie a nový design mají 16palcová litá kola.
V interiéru modernizovaného Palia Weekend jsou přepracovaná sedadla i palubní deska s novou středovou konzolou, úpravy byly provedeny i v oblasti úložných prostorů a elektronického vybavení. Jednotlivé verze Palia Weekend se od sebe liší provedením přístrojového štítu. Nové jsou materiály čalounění, volant, opěrka pro nohu řidiče a klíč s dálkovým ovládáním pro verze Trekking a Adventure.
Fiat nabízí Palio Weekend v několika verzích. Ty mají uspokojit potřeby různých zákazníků. Provedení Attractive a Trekking sázejí především na prostorný interiér a zavazadelník a představují praktické rodinné vozy, zatímco verze Adventure díky svému vzhledu a vyšší světlé výšce přidává i jistý nádech dobrodružství, které má i ve svém názvu.
Paleta pohonných jednotek nabízí tři zážehové čtyřválce. První z nich je Fire 1,4 Flex, následuje E-torQ 1,6 16V a vrcholnou motorizaci představuje E-torQ 1,8 16V. Všechny jsou dvoupalivové, mohou tedy spalovat jak benzin, tak i ethanol (systém Flex).
Modernizované Palio Weekend je na jihoamerickém trhu nabízeno ve verzích Attractive, Trekking, Adventure a Adventure Dualogic.
Fiat Palio Weekend Attractive je vybaven motorem Fire 1,4 Flex s výkonem 63 kW při spalování benzinu a 65 kW při jízdě na ethanol. Tuto verzi lze jednoduše identifikovat díky karoserii bez černých plastových doplňků. Standardem pro tuto verzi jsou čelní airbagy, ABS, EBD, posilovač řízení a palubní počítač.
Provedení Trekking již charakterizují černé plastové lemy blatníků a pod jeho kapotou pracuje motor E-torQ 1,6 16V s výkony 85 kW a 86 kW podle paliva. Od základního provedení se tato verze liší vedle zmiňovaných lemů blatníků i několika černými prvky na karoserie i vyšší světlou výškou.
Vrcholnou verzi představuje Adventure s motorem E-torQ 1,8 16V o výkonu 95 kW/97 kW. Od Attractive a Treking se liší provedením nárazníků, robustnějšími lemy blatníků, ochrannými plastovými pásy na bocích, tvarem vnějších zpětných zrcátek a standardním nosičem zavazadel na střeše. Do základní výbavy této verze patří mimo jiné klimatizace a kompas spolu s podélným a příčným sklonoměrem.
Provedení Adventure je možné objednat se systémem elektronické uzávěrky diferenciálu ELD (Electronic Locker Differential). Tento systém byl vyvinut ve spolupráci se společností Eaton a může být aktivován pouze u stojícího vozu. V případě dosažení rychlosti 20 km/h se ELD automaticky odpojí.