19.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fiat turboéra nezajímá. Představuje nové atmosférické motory. I pro Evropu

 

Atmosférické motory z nové rodiny zatím debutují ve Fiatu Uno pro Jižní Ameriku. Později ale dorazí i do Evropy.

Trendem automobilů pro evropské trhy jsou aktuálně především přeplňované motory, vždyť atmosfér se začíná zbavovat také třeba Hyundai, který na ně ještě nedávno hojně sázel. Najdou se ale i výjimky. Renault nedávno představil nový 1.6 SCe, Fiat se pak nyní pochlubil novou rodinou atmosférických jednotek FireFly.

Nová rodina v tuto chvíli čítá dva benzinové agregáty, které nahrazují dosavadní dvanáctistovku s 51 kW a čtrnáctistovku s 70 kW. Základem je litrový tříválec, který dosahuje výkonu 53 kW a točivého momentu 102 N.m v 3250 otáčkách. Nad ním pak stojí čtyřválec o objemu 1,3 litru, který se chlubí 74 kW a 134 N.m v 3500 otáčkách.

Jak už to tak dnes bývá, představené agregáty jsou kvůli snížení výrobních nákladů modulární. To znamená, že tříválec i čtyřválec mají shodný základ, rozdílem je vlastně jen válec navíc u třináctistovky, která vedle toho standardně disponuje start-stop systémem.

Jednotky s dvěma ventily na válec (s variabilním časováním) mají shodný hliníkový blok, stejné vrtání a zdvih nebo totožný kompresní poměr s hodnotou 13,2:1. Ve výbavě nechybí ani „chytrý“ alternátor dobíjející baterii při brzdění.

Fiat tvrdí, že motory byly vyvinuty hlavně s ohledem na snížení spotřeby paliva. Proto se myslelo na vylepšení křivky točivého momentu, aby měly agregáty dostatek síly i v nízkých otáčkách a nemusely se tolik vytáčet. Jelikož jsou jednotky určeny pro jihoamerický trh, zvládnou vedle benzinu spalovat také ethanol, který je tam velice oblíbené palivo. Důležitá byla i snaha o výdrž, nové motory mají dle italského výrobce vydržet porci 240.000 kilometrů.

Motory FireFly v tuto chvíli debutují v Jižní Americe, a to v rámci příchodu modernizovaného Fiatu Uno, 3,8 metru dlouhého pětidveřového hatchbacku navrženého pro jihoamerické trhy. Automobilka ale počítá i s jejich nasazením v Evropě, splňují totiž emisní normu Euro 6. Je tak nasnadě, že se objeví v modelech 500 nebo panda.

Spolupracujeme s TipCars.com
První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 

Štítky Fiat Technika

 

Přidat názorDiskuse: Fiat turboéra nezajímá. Představuje nové…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

 



Fiat Uno Turbo i.e.: Malý italský ďábel. Ještě zběsilejší… Fiat Uno Turbo i.e.: Malý italský ďábel. Ještě zběsilejší…

Na světě je spousta aut, která dají stovku za 6 sekund, a…

Seriál: Evropské Automobily roku. Fiat Uno (1984): Jednička! Seriál: Evropské Automobily roku. Fiat Uno (1984): Jednička!

Fiat Uno se stal velmi úspěšným nástupcem typu 127. V…

 



 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

Jezdila s Terezou do Pákistánu: Teď její kamarádka prozradila, jak to ve skutečnosti bylo!

Jezdila s Terezou do Pákistánu: Teď její kamarádka…

Na kameru promluvila další modelka, která si jezdila přivydělávat focením do Pákistánu stejně jako Češka Tereza…

 

iSport.cz

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Biatlonisté Michal Šlesingr, Michal Krčmář, Markéta Davidová a Eva Puskarčíková skončili šestí ve smíšené…

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň vyhrála nasazením

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň…

Nehledal výmluvy, neschovával se za fráze. Trenér Slavie Jindřich Trpišovský po prohře 0:2 v Plzni přiznal, že…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…