19.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fiat turboéra nezajímá. Představuje nové atmosférické motory. I pro Evropu

 

Atmosférické motory z nové rodiny zatím debutují ve Fiatu Uno pro Jižní Ameriku. Později ale dorazí i do Evropy.

Trendem automobilů pro evropské trhy jsou aktuálně především přeplňované motory, vždyť atmosfér se začíná zbavovat také třeba Hyundai, který na ně ještě nedávno hojně sázel. Najdou se ale i výjimky. Renault nedávno představil nový 1.6 SCe, Fiat se pak nyní pochlubil novou rodinou atmosférických jednotek FireFly.

Nová rodina v tuto chvíli čítá dva benzinové agregáty, které nahrazují dosavadní dvanáctistovku s 51 kW a čtrnáctistovku s 70 kW. Základem je litrový tříválec, který dosahuje výkonu 53 kW a točivého momentu 102 N.m v 3250 otáčkách. Nad ním pak stojí čtyřválec o objemu 1,3 litru, který se chlubí 74 kW a 134 N.m v 3500 otáčkách.

Jak už to tak dnes bývá, představené agregáty jsou kvůli snížení výrobních nákladů modulární. To znamená, že tříválec i čtyřválec mají shodný základ, rozdílem je vlastně jen válec navíc u třináctistovky, která vedle toho standardně disponuje start-stop systémem.

Jednotky s dvěma ventily na válec (s variabilním časováním) mají shodný hliníkový blok, stejné vrtání a zdvih nebo totožný kompresní poměr s hodnotou 13,2:1. Ve výbavě nechybí ani „chytrý“ alternátor dobíjející baterii při brzdění.

Fiat tvrdí, že motory byly vyvinuty hlavně s ohledem na snížení spotřeby paliva. Proto se myslelo na vylepšení křivky točivého momentu, aby měly agregáty dostatek síly i v nízkých otáčkách a nemusely se tolik vytáčet. Jelikož jsou jednotky určeny pro jihoamerický trh, zvládnou vedle benzinu spalovat také ethanol, který je tam velice oblíbené palivo. Důležitá byla i snaha o výdrž, nové motory mají dle italského výrobce vydržet porci 240.000 kilometrů.

Motory FireFly v tuto chvíli debutují v Jižní Americe, a to v rámci příchodu modernizovaného Fiatu Uno, 3,8 metru dlouhého pětidveřového hatchbacku navrženého pro jihoamerické trhy. Automobilka ale počítá i s jejich nasazením v Evropě, splňují totiž emisní normu Euro 6. Je tak nasnadě, že se objeví v modelech 500 nebo panda.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat turboéra nezajímá. Představuje nové…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Seriál: Evropské Automobily roku. Fiat Uno (1984): Jednička! Seriál: Evropské Automobily roku. Fiat Uno (1984): Jednička!

Fiat Uno se stal velmi úspěšným nástupcem typu 127. V…

Fiat Grazie Mille: Tisíceré díky, Uno! Fiat Grazie Mille: Tisíceré díky, Uno!

Fiat Uno se stále vyrábí v Brazílii, jen mu říkají Mille.…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…