19.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fiat turboéra nezajímá. Představuje nové atmosférické motory. I pro Evropu

 

Atmosférické motory z nové rodiny zatím debutují ve Fiatu Uno pro Jižní Ameriku. Později ale dorazí i do Evropy.

Trendem automobilů pro evropské trhy jsou aktuálně především přeplňované motory, vždyť atmosfér se začíná zbavovat také třeba Hyundai, který na ně ještě nedávno hojně sázel. Najdou se ale i výjimky. Renault nedávno představil nový 1.6 SCe, Fiat se pak nyní pochlubil novou rodinou atmosférických jednotek FireFly.

Nová rodina v tuto chvíli čítá dva benzinové agregáty, které nahrazují dosavadní dvanáctistovku s 51 kW a čtrnáctistovku s 70 kW. Základem je litrový tříválec, který dosahuje výkonu 53 kW a točivého momentu 102 N.m v 3250 otáčkách. Nad ním pak stojí čtyřválec o objemu 1,3 litru, který se chlubí 74 kW a 134 N.m v 3500 otáčkách.

Jak už to tak dnes bývá, představené agregáty jsou kvůli snížení výrobních nákladů modulární. To znamená, že tříválec i čtyřválec mají shodný základ, rozdílem je vlastně jen válec navíc u třináctistovky, která vedle toho standardně disponuje start-stop systémem.

Jednotky s dvěma ventily na válec (s variabilním časováním) mají shodný hliníkový blok, stejné vrtání a zdvih nebo totožný kompresní poměr s hodnotou 13,2:1. Ve výbavě nechybí ani „chytrý“ alternátor dobíjející baterii při brzdění.

Fiat tvrdí, že motory byly vyvinuty hlavně s ohledem na snížení spotřeby paliva. Proto se myslelo na vylepšení křivky točivého momentu, aby měly agregáty dostatek síly i v nízkých otáčkách a nemusely se tolik vytáčet. Jelikož jsou jednotky určeny pro jihoamerický trh, zvládnou vedle benzinu spalovat také ethanol, který je tam velice oblíbené palivo. Důležitá byla i snaha o výdrž, nové motory mají dle italského výrobce vydržet porci 240.000 kilometrů.

Motory FireFly v tuto chvíli debutují v Jižní Americe, a to v rámci příchodu modernizovaného Fiatu Uno, 3,8 metru dlouhého pětidveřového hatchbacku navrženého pro jihoamerické trhy. Automobilka ale počítá i s jejich nasazením v Evropě, splňují totiž emisní normu Euro 6. Je tak nasnadě, že se objeví v modelech 500 nebo panda.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille

Policie v pondělí odpoledne zasahovala při přestřelce v…

Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů

Několik let slibovaný Fond těžko pojistitelných rizik,…

Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě

Malí solárníci si mohou zlevnit odběr elektřiny, když…

Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti

Italským premiérem by se mohl stát 53letý Giuseppe Conte,…

 

Štítky Fiat Technika

 

Přidat názorDiskuse: Fiat turboéra nezajímá. Představuje nové…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Seriál: Evropské Automobily roku. Fiat Uno (1984): Jednička! Seriál: Evropské Automobily roku. Fiat Uno (1984): Jednička!

Fiat Uno se stal velmi úspěšným nástupcem typu 127. V…

Fiat Grazie Mille: Tisíceré díky, Uno! Fiat Grazie Mille: Tisíceré díky, Uno!

Fiat Uno se stále vyrábí v Brazílii, jen mu říkají Mille.…

 



 
NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

Včera

NW Präsident, který je prvním osobním automobilem vyrobeným v Kopřivnici, se před 120 lety, 21. května roku 1898, vydal na svou slavnou jízdu do Vídně.




Blesk.cz

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás počítače?! A v čem dalším vědci tápou?

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás…

Neznámé věci lidstvo děsí a fascinují zároveň. Před mnoha dekádami byla i elektřina neznámá a její projevy se…

 

iSport.cz

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský sen se rozplynul

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský…

To bylo drama! Hokejisté Švédska obhájili titul mistrů světa. Jedenácté zlato v historii získali po finálové…

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a proč ji Záruba nesnášel

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a…

Když jí byly čtyři roky, naučila se nazpaměť sestavu hokejového týmu, který hrál na olympiádě v Sarajevu. „Jedno…

 

Reflex.cz

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i v Praze. Chce vypadat jako žena z filmů pro pamětníky

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i…

Dita Von Teese se v rámci svého vůbec prvního evropského turné představí v pražském Kongresovém centru. Její…

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková republika je zatím sice malá, ale vtipná

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková…

Pique-nique. To slovo si v půlce osmnáctého století z francouzštiny vypůjčil a angličtině přizpůsobil diplomat…