Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat Uno
Fiat Uno
Fiat Uno
Fiat Uno
106 Fotogalerie

Fiat Uno: První fotografie interiéru, technická data (100 fotografií)

Brazilský Fiat Automóveis začal nabízet novou generaci modelu Uno. Nízkorozpočtový model se příliš nevzdaluje od rozměrů svého předchůdce z 80.let 20.století.

Latinskoamerické trhy jsou z pohledu Evropy poměrně nenáročné. Dlouhé roky zde jsou úspěšné i cenově dostupné modely, které v Evropě už desetiletí neznáme, což umožňuje do značné míry nízká kupní síla obyvatelstva. Místo letitého a několikrát modernizovaného Una nyní možná zaujme nový hatchback s vyšší stavbou karoserie a zvýšenou světlou výškou.

Výsledek projektu (Progetto) 327 vznikal ve spolupráci brazilského Fiat Automóveis a turínského Centro Stile Fiat. Platforma nového Una vychází z modelů 500 a Panda. Novo Uno má vnější rozměry 3770 x 1636 x 1480 mm, rozvor náprav měří 2376 mm a světlá výška se pohybuje od 165 do 175 mm, podle verze. S ohledem na malé rozměry překvapuje zavazadelník s 280 l, není však jisté, jakou metodiku měření výrobce použil.

Pod kapotou jsou zážehové motory 1,0 EVO Flex s výkonem 54 kW nebo 1,4 EVO Flex se 63 kW, oba v dvoupalivové verzi (Flex). Takové vozy mohou spalovat jak benzin, tak v Brazílii běžný alkohol z cukrové třtiny, a to v jakémkoli poměru.

Jednoduchá stavba, malé rozměry a zřejmě i nižší nároky na pasivní bezpečnost umožnily udržet pohotovostní hmotnost na nízkých hodnotách. Novo Uno s litrovým čtyřválcem váží 895 kg, model s větším motorem 1,4 váží 925 kg.

Oba motory bude moci koupit také v oplastovaném kabátku nazvaném Way. Uno v módním offroad stylu bude však mít pouze pohon přední nápravy.

Celkový profil auta připomíná svým designem současnou Pandu, je však kulatější. Maska chladiče dává vzpomenout na původní Giugiarovu Pandu z roku 1980. Víko zavazadlového prostoru a zadní nárazník našly inspiraci v aktuálním Puntu Evo. Umístění zadních světlometů odkazuje na všechny tři generace Punta, jejich design je ale odvozen od nového Fiorina.

Interiér je jednoduchý, ale vkusně zařízený. V minimalistickém přístrojovém štítu nechybí dokonce ani otáčkoměr, i když řidič si bude muset zvyknout na to, že ručka se pohybuje proti směru hodinových ručiček.

Fiat Novo Uno na brazilském trhu (květen 2010)
Zážehové motory1,0 EVO Flex1,4 EVO Flex
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]9991368
Válce/ventily4/24/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]54/625062,5/5750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]93/3850122/3500
Max. rychlost [km/h]151170
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,711,1
Pohotovostní hmotnost [kg]895925
Komb. spotřeba [l/100 km]--