Fiat Uno: Úspěšný Brazilec také se třemi dveřmi
Až na jediný pár bočních dveří se od svého staršího sourozence nijak výrazně neliší. Ten je v Jižní Americe velmi úspěšný, jen do konce loňského roku registroval Fiat Avtomóveis 100 tisíc objednávek, ať už vyřízených, či nikoliv.
Třídveřové Uno určitě posílí pozice Fiatu na domácím trhu (ano, italský výrobce je brán v největší jihoamerické zemi jako domácí značka). Tam je sice jedničkou a loni zaznamenal rekordní prodeje, jeho celkový podíl ale klesl a meziroční srovnání s rokem 2009 také nebylo zrovna lichotivé. Vozy se vyrábějí v továrně v Betimu.
Standardní Uno je k mání ve výbavách Vivace a Attractive, nechybí ani oplastovaná verze Way, která se sice tváří hodně drsně, ale jde jen o efekt, pohon všech kol pochopitelně chybí, jen světlost je mírně zvýšená. Mladé sportovce potěší varianta Sporting. Ani nabídkou motorů se od pětidveřového Una novinka nijak neliší, k mání jsou dva agregáty objemů 1,0 l/54 kW a 1,4 l/62,5 kW. Oba patří do rodiny Flex, jsou tedy schopny spalovat jak tradiční fosilní palivo, tedy benzin, tak i v Brazílii běžný alkohol.
Třídveřové Uno se začne v Brazílii prodávat ještě tento měsíc. Ač rok 2011 sotva začal, brazilský Fiat jej prezentuje už jako model 2012. Inu, jiný kraj, jiný mrav. Ceny jsou pochopitelně nižší než u pětidveřové verze. Základní Uno Vivace 1,0 Flex stojí 26.490 realů (zhruba 284.600 Kč), nejdražší Sporting 1,4 Flex pak 32.170 realů (asi 345.600 Kč).