11.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Fisker Karma se vrací jako Revero Karma. Změnilo se vůbec něco?

 

Fisker Karma se vrací s novým jménem. Vypadá stejně, nový výrobce ale hlásá množství změn. Tak výrazné ale nejsou...

Fisker Karma byl nádherný automobil s hybridním pohonem. Produkce však kvůli finančním potížím výrobce trvala jen krátce, pouze mezi lety 2011 a 2012. Po letech se stále nadčasový vůz vrací. Přejmenoval se na Karma Revero a přestože vypadá stejně jako kdysi, nový výrobce slibuje množství změn proti originálu.

Třeba pohonné ústrojí se ale zase tolik nezměnilo. Zatímco třeba dílo VLF Destino vyměnilo hybridní pohon za masivní osmiválec z corvetty, revero zůstává hybridem. Auto si dokonce uchovává přeplňovaný zážehový dvoulitr s turbodmychadlem z dílny General Motors, který využívala už původní karma.

Také baterie pro dvojici elektromotorů stále pochází od A123, alespoň že jejich kapacita mírně vzrostla z 20,4 na 21,4 kWh. Největší změnou je tak silnější palubní dobíječka (z 3,3 kW na 6,6 kW), k dispozici je i rychlejší nabíjení pomocí rychlonabíječky 40kW stejnosměrným proudem. Díky tomu je možné lithium-iontový akumulátor dobít už za 24 minut (na 80 % jeho kapacity), zatímco z běžné domácí zásuvky nabíjení trvá tři hodiny. Tyto úpravy jsou mimochodem výsledkem spolupráce s BMW.

Také výkon zůstává vlastně shodný. Výrobce uvádí 301 kW (dosud 300 kW), točivý moment 1.330 N.m je však o 30 N.m vyšší než dosud. Přesto je revero rychlejší než dosavadní fisker, z 0-96 km/h zrychlí za 5,4 sekundy, zatímco dosavadní verzi to trvá o půl sekundy pomaleji. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 200 km/h, stejně jako u fiskeru.

Tyto parametry každopádně platí jen pro sportovní mód. V elektrickém módu nazvaném dle tichého pohonu Stealth zrychlení z 0-96 km/h trvá 6,9 sekundy a maximální rychlost je limitována na 153 km/h.

Čistě na elektřinu automobil zvládne zhruba 50 kilometrů, celkový dojezd činí 482 kilometrů. Specialitou je pak solární panel na střeše. Ten už se sice objevil na původním fiskeru, jenže zatímco dosud pouze získával elektřinu pro klimatizaci, v reveru dokonce umí dobíjet baterie. Výrobce tvrdí, že v závislosti na počasí umí solární panel zvýšit dojezd auta až o 2,4 kilometru denně. To sice není tolik, solární pohon ale sériovým autům nebyl nikdy tak blízko.

Otestovali jsme: Fisker Karma – Karma do každé rodiny

Ani vnitřek se na první pohled tolik neproměnil, znalci si ale povšimnou nového multimediálního systému. Ten byl vyvinut ve spolupráci s firmou Rightware, která slibuje výrazně rychlejší reakce na pokyn než u předchůdce. Kompletně přepracovaná byla i grafika. Díky 4G internetovému připojení je pak možné systém na dálku aktualizovat, později pak bude možné vůz spárovat i s chytrými telefony, a to pomocí funkcí Apple CarPlay či Android Auto.

O znovuzrození karmy se postarala čínská firma Wanxiang, která koupila majetek zkrachovalého Fisker Automotive. Auto se mělo vrátit již na přelomu let 2014 a 2015, doba ale pokročila, vůz bylo nutné vyzbrojit modernější technikou, a tak se sériový model nazvaný Karma Revero představuje až letos. V Severní Americe bude vůz možné objednávat už od konce září, do Evropy se však vůz nejdříve dostane v roce 2018.

Jestliže fisker se vyráběl ve Finsku, u firmy Valmet Automotive, novinka bude vznikat v Kalifornii, kde v Moreno Valley byla vybudována nová továrna. Výrobní technologie je však známá, protože se jedná o ty samé stroje jako ve Finsku. Finští technici dokonce museli dorazit do USA, aby přeložili návody k některým strojům.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kim vyrazil obrněným vlakem na návštěvu Vietnamu, setká se tam i s Trumpem Kim vyrazil obrněným vlakem na návštěvu Vietnamu, setká se tam i s Trumpem

Severokorejský vůdce Kim Čong-un v příštích dnech…

Vláda asi zamítne návrh na zrychlení stavebního řízení Vláda asi zamítne návrh na zrychlení stavebního řízení

Návrh poslanců TOP 09 na zkrácení stavebního řízení…

Výnos 8500 procent za pět let. Hongkongská akcie vzbuzuje údiv, ale hlavně pochybnosti Výnos 8500 procent za pět let. Hongkongská akcie vzbuzuje údiv, ale hlavně pochybnosti

Symbolem zhodnocení prostředků z říše snů se pro mnohé…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z…

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Svou ostrou verzi mělo dostat SUV Tuscon a malý hatchback…

 



Henrik Fisker se elektrických sporťáků nevzdá, připravuje návrat Henrik Fisker se elektrických sporťáků nevzdá, připravuje návrat

Henrik Fisker už si jeden elektrický sen splnil.…

VLF Destino: Osmiválcová Karma se vrací VLF Destino: Osmiválcová Karma se vrací

VLF Automotive ukazují v Detroitu snad už konečně…

 



 
Škoda Octavia IV se objevuje jako vize grafika. Jak blízko má k pravdě?

Škoda Octavia IV se objevuje jako vize grafika. Jak blízko má k pravdě?

Dnes 11:37

Čtvrté generace nejpopulárnějšího modelu Škodovky se dočkáme už letos. Jako první přijede kombík, my tu ale máme jeden hodně pěkný návrh liftbacku.




Blesk.cz

Čarokrásná Madeira: Užijte si krásy Funchalu i s nejmenšími cestovateli

Čarokrásná Madeira: Užijte si krásy Funchalu i s…

Vyrazit do středu čarokrásné Madeiry a objevovat Funchal s dětmi? Proč ne?! Není to jen destinace vhodná pro…

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Trvalo dlouhých pět let vývoje, než Crackdown 3 pro Xbox One konečně vyšel. Ale i když se na něm pracovalo takto…

 

iSport.cz

Nejste akademie, máte padáka! Kluby se bouří proti zúžení extraligy juniorů

Nejste akademie, máte padáka! Kluby se bouří proti…

Nejste uznaná mládežnická akademie? Hybaj dolů, o soutěž níž. Že máte kvalitu na extraligu? Nezájem, sestup a…

Erat vypnul exspoluhráče, má otřes mozku. Mrzí ho to, vzkázala Kometa

Erat vypnul exspoluhráče, má otřes mozku. Mrzí ho…

Martin Erat se většinou neprosazuje surovou hrou, ale tentokrát to s tvrdostí přehnal. V souboji v rámci 47.…

 

Reflex.cz

Státní mašina bez strojvůdce. Komu ujel ten vlak z Kadaně?!

Státní mašina bez strojvůdce. Komu ujel ten vlak z Kadaně?!

U Kadaně ujel vlak státní železnice bez strojvedoucího a všichni z toho dělají aféru, ačkoliv je to normální.…

Oscaři neví, co se sebou, a chrlí bizarní nápady. Přesto letos asi vyhraje ten nejlepší film

Oscaři neví, co se sebou, a chrlí bizarní nápady.…

Americká Akademie filmového umění má problém. Divácký zájem o slavnostní udílení Oscarů se rok od roku snižuje.…