Fisker Karma: Premiéra sériového provedení (+ kupé Fisker Sunset)

Fisker Karma: Premiéra sériového provedení (+ kupé Fisker Sunset)

 
 

Na detroitském autosalonu má premiéru sériové provedení supersedanu s hybridním pohonem Fisker Karma. Prvním zákazníkům bude auto dodáno koncem roku. Zároveň se zde prezentuje kupé Fisker Sunset.

Dánský designér Henrik Fisker se do dějin automobilového designu zapsal už v době, kdy působil v BMW a později jako šéfdesignér Aston Martin – z tohoto období pochází například jeho návrhy BMW Z8 nebo Aston Martin DB9 a V8 Vantage. V poslední době si ale získává pozornost působením pod vlastní značkou. Produktem firmy Fisker Coachbuild bude hybridní supersedan Karma, který má na právě probíhajícím detroitském autosalonu premiéru v sériové verzi.

Celý projekt přitom ještě nedávno ohrožovala žaloba výrobce elektromobilů Tesla, který Fiskera obviňoval z krádeže designových návrhů. Soud nakonec rozhodl ve prospěch Fiskera.

V Detroitu se vedle sedanu Karma představuje také odvozené kupé Sunset. Obě auta mají hliníkový prostorový rám a karoserii z kompozitního materiálu na bázi lávy. Hybridní ústrojí Q-Drive bylo původně vyvíjeno pro armádní účely, nakonec ho ale společnost Quantum Technologies bude dodávat do Fiskeru.

Základem je dvoulitrový přeplňovaný motor GM Ecotec o výkonu 191 kW. O samotný pohon se starají dva elektromotory, spalovací motor slouží čistě jako generátor elektrické energie. Kombinovaný výkon elektromotorů je 300 kW a nejvyšší točivý moment má hodnotu 1300 Nm. Akcelerace z 0 na 96 km/h tak navzdory provozní hmotnosti 2070 kg proběhne za 5,8 s. Auto je schopné provozu výhradně na elektřinu, v tom případě je dojezd 80 km. Zapojení spalovacího motoru akční rádius prodlouží o dalších 300 km, průměrná spotřeba paliva dosáhne úrovně 2,4 l/100 km.

Výroba bude probíhat ve finské továrně Valmet. Předpokládá se roční produkce 12 až 16 tisíc aut, z toho dvě třetiny připadnou na sedan Karma a třetina na kupé Sunset. Polovina produkce má najít zákazníky v Evropě. Konstrukce auta umožňuje do budoucna rozšíření nabídky o další verze na stejné platformě, například o provedení kombi.

Prodej bude zahájen v listopadu. Fisker v současné době eviduje už 1300 objednávek. Cena v USA po započítání daňového zvýhodnění činí 80 tisíc dolarů, ceny pro evropské trhy mají být zveřejněny při představení na březnovém autosalonu v Ženevě.

Spolupracujeme s TipCars.com
VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes

Když v květnu před jedenácti lety hořelo na legendární…

Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum

Velmi dobrá ekonomická kondice České republiky a silná…

Senátoři ČSSD chtějí, aby strana zůstala v opozici Senátoři ČSSD chtějí, aby strana zůstala v opozici

Senátoři ČSSD chtějí, aby sociální demokraté nešli do…

Bloomberg: CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců Bloomberg: CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců

Zadlužený čínský konglomerát CEFC, který je aktivní i v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Henrik Fisker se elektrických sporťáků nevzdá, připravuje návrat Henrik Fisker se elektrických sporťáků nevzdá, připravuje návrat

Henrik Fisker už si jeden elektrický sen splnil.…

Fisker Karma se vrací jako Revero Karma. Změnilo se vůbec něco? Fisker Karma se vrací jako Revero Karma. Změnilo se vůbec něco?

Fisker Karma se vrací s novým jménem. Vypadá stejně, nový…

 



 
Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Facelift pro Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka

Dnes 11:52

Hyundai i20, konkurent mladoboleslavské Fabie v segmentu B prošel omlazovací kůrou a osvěžením designu. Po čtyřech letech na ni má generace IB plné právo.




Blesk.cz

Těhotná sestra Kate dostala veřejnou

Těhotná sestra Kate dostala veřejnou "facku": Pippu…

Měla zřejmě pocit, že když je sestra vévodkyně Kate (36), běžná pravidla pro ni neplatí. Jenže místo toho čekalo…

Merkelová je zděšená z migrantů. Lynčují Němce i cizince s jarmulkou

Merkelová je zděšená z migrantů. Lynčují Němce i…

Německá kancléřka Angela Merkelová přiznala, že se v Německu vzedmula vlna antisemitisticky motivovaných…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Voráček kvůli únavě na MS nejede! Nedorazí ani Zacha a Sekáč

Voráček kvůli únavě na MS nejede! Nedorazí ani Zacha a Sekáč

Nejproduktivnější český hráč v této sezoně NHL Jakub Voráček z Philadelphie se hokejového mistrovství světa v…

 

Reflex.cz

Evropská unie jde do války s fake news na internetu. Jaký je plán Bruselu?

Evropská unie jde do války s fake news na internetu.…

Šíření dezinformací online představuje v současnosti jedno z největších nebezpečí, které může mít v konečném…

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…