Ford B-Max: Bez B sloupku a s posuvnými dveřmi
Nástupce Fordu Fusion, připravovaný model B-Max, má premiéru na ženevském autosalonu. S délkou 4,06 metru je o 11 cm delší než hatchback Fiesta, se kterým sdílí technický základ, a o 32 cm kratší než větší MPV C-Max.
Výška karoserie 1,59 metru překonává Fiestu taktéž o 11 cm. Nárůst rozměrů ve srovnání s Fusionem ale není příliš výrazný – o 5 cm do délky a 8 cm do výšky.
Unikátním řešením je absence středových sloupků karoserie, tzv. B sloupků mez předním a zadním párem dveří. Ty přední jsou konvenční křídlové, zadní pár je posuvný. Výsledkem je vstupní otvor pro cestující dlouhý 1,5 metru – dvojnásobek hodnoty obvyklé v daném segmentu.
Ford zatím označuje toto konstrukční řešení jako připravené pro sériovou výrobu, zda se jej ale u produkčního B-Maxe skutečně dočkáme, zatím nebylo řečeno. B-Max s tímto řešením by ale byl razantní odpovědí na podobně avantgardní Opel Meriva.
Interiér sleduje jako předlohu větší model C-Max – to platí pro design i variabilitu vnitřního prostoru. Ford i u svého nejmenšího MPV chce nabídnout v mainstremovém segmentu prémiové materiály.
Pohonnou jednotkou bude nový přeplňovaný motor 1,0 EcoBoost s přímým vstřikováním benzinu do válců. Jedná se o tříválcový agregát, který nahradí stávající čtyřválcové atmosférické motory.