reklama


Ford C-Max a Grand C-Max: Podrobná technická data, včetně motoru 1,6 EcoBoost

Ford C-Max a Grand C-Max: Podrobná technická data, včetně motoru 1,6 EcoBoost

 
 

Oba modely budou spoléhat především na motory s objemem 1,6 litru. Mezi nimi nechybí ani nový přeplňovaný 1,6 EcoBoost.

S dvojicí modelů C-Max a Grand C-Max opakuje Ford strategii, která se úspěšně osvědčila u větších S-Max a Galaxy.

Výchozí C-Max je klasickým zástupcem kompaktních MPV, hraje na lehce sportovní strunu a nabízí pětimístný interiér s obvyklou využitelností.

Grand C-Max je větší variantou, nejedná se ale čistě o prodlouženou verzi. Rozvor i celková délka jsou o 140 mm delší, zároveň je ale větší ze sourozenců o 40 mm vyšší, má posuvné boční dveře a sedmimístný interiér.

Díky této politice dvou modelů, která se pomalu stává v populárním segmentu kompaktních MPV standardem, může Ford držet rozměry menší karosářské verze v obvyklých mezích. Nedochází tedy k razantnímu mezigeneračnímu růstu – naopak délka se prodloužila jen o 47 mm, šířka narostla o 33 mm a výška o 31 mm.

Ford C-Max - srovnání generací
ModelC-Max (2003-2010)C-Max (od 2010)Grand C-Max
Délka [mm]433343804520
Šířka [mm]182518581858
Výška [mm]159516261684
Rozvor [mm]264026482788
Objem zav. prostoru [l]460/1620432/168456/439/1706

Dvojice C-Max a Grand C-Max sice debutovala už před rokem na frankfurtském autosalonu, až nyní ale Ford zveřejňuje podrobné technické specifikace. Uvedení na trh předchází třetí generaci technicky spřízněného modelu Focus, který se k zákazníkům dostane na počátku roku 2011. Dohromady na nové podvozkové platformě vznikne 10 modelů, včetně hybridních verzí.

Nová generace má přídavnou integrovanou rozpěru v přední části karoserie a vyztužené uložení zadních tlumičů. Na podvozku se ušetřily cenné kilogramy neodpružených hmot – odlehčeny byly duté stabilizátory, spodní ramena, ale také pomocný rám přední nápravy. Zadní víceprvková náprava Control Blade je bohatěji dimenzována: nese větší tlumiče i ložiska s větším průměrem. Nastavení odpružení se mezi modely C-Max a Grand C-Max liší.

V případě nové generace se zkrátil převod řízení z 16:1 na 14,7:1. Řízení dále zpříjemní systém Torque Vectoring Control (TVC), který přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce simuluje funkci samosvorného diferenciálu. Tím se zlepší trakce, ovladatelnost i požitek z jízdy.

Ford C-Max - technická data zážehových motorů
Motor1,6 Ti-VCT1,6 Ti-VCT1,6 EcoBoost1,6 EcoBoost
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1596159615961596
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/600092/6000110/5700132/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4500159/4000240/1600-4000240/1600-5000
Max. rychlost [km/h]180188204217
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,59,48,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,66,66,6
Provozní hmtonost [kg]1374137413851385

Hlavní technickou novinkou je nicméně motor 1,6 EcoBoost SCTi. C-Max je prvním modelem značky Ford, kde se novinka dočká aplikace. Výkonové verze 110 a 132 kW jsou náhradou za klasický atmosférický dvoulitr, ve srovnání s ním dosahují až o 20 % nižší spotřeby paliva.

K hlavním konstrukčním rysům patří přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo Borg Warner KP39 s malou setrvačností a variabilní časování sacích i výfukových ventilů. Kombinací těchto prvků se minimalizuje turboefekt a rozšiřuje pásmo využitelných otáček – 95 % maxima točivého momentu je dostupných mezi 1500 a 5500 min-1.

C-Max dostane také 1,6 Ti-VCT – atmosférický motor s variabilním časováním ventilů. Tento motor bude dostupný ve verzích 77 a 92 kW, nahrazuje 1,6 Duratec (74 kW) a 1,8 Duratec (92 kW). Stejně jako u přeplňovaných motorů je kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km.

Ford C-Max - technická data vznětových motorů
Motor1,6 TDCi1,6 TDCi2,0 TDCi2,0 TDCi2,0 TDCi
Převodovka6M6M6DS6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]15601560199719971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/360085/360085/3750103/3750120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2000270/1750-2500300/1500-2200320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]170184185201 (200)210 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]--11,89,6 (10,1)8,6 (9,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,64,65,65,1 (5,6)5,1 (5,6)
Provozní hmtonost [kg]1390139015501488 (1550)1488 (1550)

Vznětové motory Duratorq prošly pro novou generaci C-Maxu modernizací. Mají nižší kompresní poměr, větší průměr spalovacích komor a snížené víření směsi ve válcích. Nový systém vstřikování má vyšší pracovní tlak, turbodmychadlo Garrett má naopak menší lopatky s nastavitelnou geometrií a motory jsou osazeny uzavřeným filtrem pevných částic (cDPF).

Nový motor 1,6 TDCi bude dostupný ve výkonových variantách 70 a 85 kW, vždy s manuální převodovkou. Silnější provedení disponuje funkcí overboost, která krátkodobě zvýší točivý moment z 270 na 285 Nm.

Výkon 85 kW má také nejslabší provedení 2,0 TDCi se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PowerShift. Silnější verze se 103 a 120 kW pak nabídnou výběr mezi manuální a dvouspojkovou převodovkou.

Všechna uvedená technická data platí pro C-Max. Grand C-Max je zhruba o 100 kg těžší a má horší parametry zrychlení, maximální rychlosti a kombinované spotřeby.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno) Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno)

Ford uspořádal novinářskou prezentaci modernizovaného…

Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny

Modernizovaný C-Max je dostupný se čtyřmi motory. Za…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama