Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford před 60 lety postavil kombík pro milovníky kempování. Uměl toho opravdu hodně

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Modrý ovál postavil závěrem padesátých let auto, které dobrodruzi milovali. A úsměv na tváři umí toto zdánlivě obyčejné kombi vykouzlit i po desítkách let.

Balení všech věcí je na kempování snad nejhorší část. Potřebujete stan na přespání, u jezera se jistě bude hodit loďka, jelikož ty místní jsou často drahé, nebo všechny zarezervované. A o vhodných teplotách pro potraviny snad ani nemusí být řeč. V roce 1959 však Modrý ovál poskytl hodně exotické řešení, když všechny tyto strasti vyřešil jediným automobilem.

Jmenuje se Ford Country Squire Camper a je to takový Frankenstein mezi kempinkovými automobily. Na první pohled vůz vypadá jako docela obyčejný kombík s loďkou nahoře. Ale stačí stisknout tlačítko a z vozu se rázem stane ideální kempinkové útočiště.

Loďka se přehoupne na stranu a nad střechou vozu se objeví stan pro dvě osoby. Otevřete víko zavazadelníku a najednou tu máte perfektně uspořádanou kuchyňku s lednicí a tekoucí vodou. Jediné, co tomuto Fordu pro dobrodruhy chybí, je toaleta. Ale jistě sami uznáte, že takovou věc lze vcelku snadno omluvit…

Z přelomu padesátých a šedesátých let jde o nejefektivnější řešení, které šlo v té době pořídit. Kempinková kultura se toho času začala v zámoří rozvíjet jako nikdy předtím, což samozřejmě znamená, že se tu točilo hodně peněz. Američané chtěli po druhé světové válce objevovat krásy své země a Modrý ovál patřil mezi značky, které si z tohoto koláče chtěly také uloupnout svůj podíl.

A plán fungoval až do doby, než americká společnost přivezla první model RV. Ten už byl podstatně prostornější a komplexnější, zdaleka ale nevyvolával tolik zvídavých pohledů, jako svého času Ford Country Squire Camper – vrchol moderního designu z konce padesátých let. A uznejte sami, kterému z těchto dvou aut byste při dnešních toulkách po kempech dali přednost vy?

Stanislav Kolman
Diskuze (0)