Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Happy Camper aneb starý karavan a více než 900 koní (+videa)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Rodinný podnik Ringbrothers stojí za neuvěřitelnou proměnou starého obytného automobilu z počátku sedmdesátých let v extrémně výkonné a zároveň stylové monstrum.

Za pojmenováním Happy Camper se ukrývá silně modifikovaný obytný automobil Winnebago Brave z roku 1972, který patří k typickým zástupcům produkce své značky ze sedmdesátých a osmdesátých let dvacátého století.

Ve své původní podobě tento obytný vůz nevynikal nijak závratnými výkony své pohonné jednotky či dynamickými schopnostmi. Jeho hlavní kouzlo představovaly především jeho tvary, které jej staví mezi obytnými vozidly nejen v rámci severoamerické produkce na podobnou úroveň jako obytné přívěsy značky Airstream.

Bratři Jim a Mike Ringové se svou firmou Ringbrothers, sídlící ve Spring Green ve Wisconsinu, se ovšem postarali, aby byl přitažlivý i díky technice ukryté pod hranatou karoserií a provedení interiéru.

Happy Camper lze díky péči jeho tvůrců označit za resto-mod, s jejichž stavbou mají u Ringbrothers bohaté zkušenosti. Brány této společnosti nejčastěji opouštějí zmodernizované pony a muscle cars z produkce značek Ford a Chevrolet z druhé poloviny šedesátých let, i když se mohou pochlubit i úpravou De Tomaso Pantera.

Výchozí Winnebago Bravo z roku 1972 bylo původně poháněno dobovým osmiválcem z produkce značky Dodge, ale ten uvolnil své místo nad přední nápravou novému osmiválci LS z nabídky koncernu General Motors. Tento motor ovšem nezůstal ve své sériové podobě, ale byl řádně upraven u Wegner Motorsports.

Úpravce osadil osmiválec novými písty i hlavami válců a vedle řady dalších modifikaci použil i kompresor. Výsledkem je údajně výkon přes 681 kW (913 k), který míří na zadní nápravu Dana 80 prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky 4L80 z produkce Happy Camper.

Happy Camper je údajně i přes svou hmotnost okolo čtyř tun schopen zvládnout akceleraci z 0 na 80,5 km/h za neuvěřitelně krátkou dobu v podobě 3,2 s.

Kromě svých výkonů je tento obytný automobil připraven ohromit i provedením svého interiéru. Ten byl totiž u Ringbrothers upraven ve stylu letadel z třicátých let. To se ovšem týká především místa řidiče s provedením jeho sedadla a umístění přístrojů. K nejzajímavějším detailům zde patří zasklený kryt motoru.

Zadní část interiéru pak připomíná spíše stylový bar nebo pokoj milovníka kuriozit. Ve skutečnosti je zde použita řada prvků, které více či méně souvisejí s rodinou zakladatelů společnosti Ringbrothers a jeden příklad za všechny může představovat stará vrtule, kterou jejich otec v roce 1957 vyměnil za galon benzinu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
28. 8. 2018 22:08
camper
Myslím, že takto upravit obytňák je hloupost a škoda, je to v podstatě pro reklamu ale užitek nula, přitom je to tak krásný karavan sám o sobě. Zkusím jej najít přes [odkaz]