22.9. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Ford Courier: Benjamínek

 

Ofenzíva Fordu v užitkových vozidlech přinesla nový a nejmenší model Courier. Vyzkoušeli jsme jej na německých silnicích.

Po usednutí do nejmenšího vanu Fordu jsme hned byli jako doma. Středová konzole s ovládáním rádia, navigace, telefonu a dalších připomínala podobnou koncepci ve větších modelech Connect, Custom a Transit. Proti nim však bylo ve všech směrech poněkud méně místa, protože Courier s délkou 4157 mm zamířil do segmentu minidodávek. Navzdory tomu jsme za volantem měli pohodu, protože kombinace všestranně stavitelného volantu a výškově seřiditelného sedadla nám dovolila pohodlnou polohu za volantem.

Tichoučko

Před jízdními testy nového modelu jsme prováděli test obou provedení větší řady Ford Connect. Ještě jsme měli v mysli uchvácení tichostí provozu posledního vydání Connectu. Jízdy Courierem tento razantní trend Fordu potvrdily, protože ani při rychlosti 100 km/h nebylo třeba při komunikaci zvyšovat hlas. Připomeňme, že jsme řídili furgon, který je na rozdíl od osobního Tournea Courier na hlučnost náchylnější. Kromě dvojice zadních křídlových dveří u něj dochází k přenosu hluku od podběhů zadních kol. Ta jsou standardně patnáctipalcová, takže i nerovnosti městských komunikací zvládala dobře. K dobré ovladatelnosti ve městě i při stokilometrové rychlosti pomáhal elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem.

Automobil se na vozovce nesl s grácií, protože měl v nákladovém prostoru naloženo několik metrických centů v dřevotřískové bedně. Celková nosnost vanu 650 kg stačí i při převážení těžkých předmětů, i když Courier vyšel vstříc spíše rozvážkovým městským službám a živnostníkům. Přesto by bylo možné do ložného prostoru umístit například 22 pytlů cementu o hmotnosti pětadvaceti kilogramů a za volant by si mohl sednout velmi dobře živený řidič. To je na cca čtyřmetrový furgon hodně.

Tři přepážky

Nákladový prostor dvoumístného vanu dosahuje velmi slušné délky 1620 mm. To však ještě nemusí být konec. Ve spojení s dělenou a v pravé části otočnou přepážkou lze převážet předmět delší o téměř jeden metr (2,59 m). Podmínku samozřejmě tvoří sklopné sedadlo spolujezdce, které spolu s dělenou mřížovou přepážkou přijde v rámci příplatku na 7500 korun.

Další dva druhy přepážek tvoří plná a se zamřížovaným okénkem. To se hodí zejména v případě, kdy si někdo pořídí Courier furgon s příplatkovými prosklenými zadními dveřmi. Standardně jsou celoplechové.

Dva motory – zatím

Courier je dostupný se dvěma motorizacemi. Vznětovou jednotku tvoří známý agregát 1.6 TDCi o výkonu 71 kW. V kopcovitém testovacím okruhu poskytoval dostatek síly i několika metrickými centy nákladu. Potěšil nás tah již od 1500 min-1, takže jsme mohli jet svižně i ekonomicky. Průměrná spotřeba dynamické jízdy se ustálila na 5,4 l/100 km. Motor byl spojený s pětistupňovou převodovkou, která do městského provozu zcela stačí. Vyhovovala i mezi německými městy, protože tamní limit 100 km/h si na nejvyšší stupeň vyžadoval kolem dvou tisíc otáček motoru. Zážehovou alternativu tvoří litrový tříválec Ecoboost s pěkným výkonem 74 kW. Tichá jednotka se odvděčí velmi rychlým zahřátím a odvodem tepla do interiéru v zimě, po celý rok pak příznivou spotřebou. Výrobce udává kombinovaných 5,2 litru. Pro zájemce o Courier nastane dilema, zda se vyplatí za úspornější turbodiesel připlatit 52 000 korun. V Česku se malé dodávky prodávají téměř výhradně s levnějšími zážehovými motory. Litrový agregát s olejem specifikace 0W-20 se pro městské popojíždění a časté starty jeví ideální.

K oběma motorům je k mání za 6100 korun start-stop systém, jehož návratnost se dá uvažovat po cca padesáti tisících kilometrech. Je tedy otázka, zda se vyplatí, když bude po třech čtyřech letech třeba kupovat velkokapacitní akumulátor.

Na podzim přijde nový turbodiesel 1.5 TDCi, který má být připravený na plnění emisní normy Euro 6.

Šest ok

Nákladový prostor o objemu 2,6 m3 nás potěšil šesticí kotvicích bodů, z nichž boční se podle vozu velkého Transitu nacházejí mírně nad úrovní podlahy. Ta byla opatřena plastovou vanou s přesahem cca tří centimetrů i do boků. Opatrné vymytí ložné plochy proudem vody nemusí zanechat v záhybech ani kapku rez podporující vody.

Vzhledem k délce ložné plochy 162 cm se do standardní výbavy nedostaly ani jedny boční posuvné dveře. Objednat lze však jedny či dokonce dvoje, což u některých konkurentů vůbec nelze.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Ford Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…