22.9. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Ford Courier: Benjamínek

 

Ofenzíva Fordu v užitkových vozidlech přinesla nový a nejmenší model Courier. Vyzkoušeli jsme jej na německých silnicích.

Po usednutí do nejmenšího vanu Fordu jsme hned byli jako doma. Středová konzole s ovládáním rádia, navigace, telefonu a dalších připomínala podobnou koncepci ve větších modelech Connect, Custom a Transit. Proti nim však bylo ve všech směrech poněkud méně místa, protože Courier s délkou 4157 mm zamířil do segmentu minidodávek. Navzdory tomu jsme za volantem měli pohodu, protože kombinace všestranně stavitelného volantu a výškově seřiditelného sedadla nám dovolila pohodlnou polohu za volantem.

Tichoučko

Před jízdními testy nového modelu jsme prováděli test obou provedení větší řady Ford Connect. Ještě jsme měli v mysli uchvácení tichostí provozu posledního vydání Connectu. Jízdy Courierem tento razantní trend Fordu potvrdily, protože ani při rychlosti 100 km/h nebylo třeba při komunikaci zvyšovat hlas. Připomeňme, že jsme řídili furgon, který je na rozdíl od osobního Tournea Courier na hlučnost náchylnější. Kromě dvojice zadních křídlových dveří u něj dochází k přenosu hluku od podběhů zadních kol. Ta jsou standardně patnáctipalcová, takže i nerovnosti městských komunikací zvládala dobře. K dobré ovladatelnosti ve městě i při stokilometrové rychlosti pomáhal elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem.

Automobil se na vozovce nesl s grácií, protože měl v nákladovém prostoru naloženo několik metrických centů v dřevotřískové bedně. Celková nosnost vanu 650 kg stačí i při převážení těžkých předmětů, i když Courier vyšel vstříc spíše rozvážkovým městským službám a živnostníkům. Přesto by bylo možné do ložného prostoru umístit například 22 pytlů cementu o hmotnosti pětadvaceti kilogramů a za volant by si mohl sednout velmi dobře živený řidič. To je na cca čtyřmetrový furgon hodně.

Tři přepážky

Nákladový prostor dvoumístného vanu dosahuje velmi slušné délky 1620 mm. To však ještě nemusí být konec. Ve spojení s dělenou a v pravé části otočnou přepážkou lze převážet předmět delší o téměř jeden metr (2,59 m). Podmínku samozřejmě tvoří sklopné sedadlo spolujezdce, které spolu s dělenou mřížovou přepážkou přijde v rámci příplatku na 7500 korun.

Další dva druhy přepážek tvoří plná a se zamřížovaným okénkem. To se hodí zejména v případě, kdy si někdo pořídí Courier furgon s příplatkovými prosklenými zadními dveřmi. Standardně jsou celoplechové.

Dva motory – zatím

Courier je dostupný se dvěma motorizacemi. Vznětovou jednotku tvoří známý agregát 1.6 TDCi o výkonu 71 kW. V kopcovitém testovacím okruhu poskytoval dostatek síly i několika metrickými centy nákladu. Potěšil nás tah již od 1500 min-1, takže jsme mohli jet svižně i ekonomicky. Průměrná spotřeba dynamické jízdy se ustálila na 5,4 l/100 km. Motor byl spojený s pětistupňovou převodovkou, která do městského provozu zcela stačí. Vyhovovala i mezi německými městy, protože tamní limit 100 km/h si na nejvyšší stupeň vyžadoval kolem dvou tisíc otáček motoru. Zážehovou alternativu tvoří litrový tříválec Ecoboost s pěkným výkonem 74 kW. Tichá jednotka se odvděčí velmi rychlým zahřátím a odvodem tepla do interiéru v zimě, po celý rok pak příznivou spotřebou. Výrobce udává kombinovaných 5,2 litru. Pro zájemce o Courier nastane dilema, zda se vyplatí za úspornější turbodiesel připlatit 52 000 korun. V Česku se malé dodávky prodávají téměř výhradně s levnějšími zážehovými motory. Litrový agregát s olejem specifikace 0W-20 se pro městské popojíždění a časté starty jeví ideální.

K oběma motorům je k mání za 6100 korun start-stop systém, jehož návratnost se dá uvažovat po cca padesáti tisících kilometrech. Je tedy otázka, zda se vyplatí, když bude po třech čtyřech letech třeba kupovat velkokapacitní akumulátor.

Na podzim přijde nový turbodiesel 1.5 TDCi, který má být připravený na plnění emisní normy Euro 6.

Šest ok

Nákladový prostor o objemu 2,6 m3 nás potěšil šesticí kotvicích bodů, z nichž boční se podle vozu velkého Transitu nacházejí mírně nad úrovní podlahy. Ta byla opatřena plastovou vanou s přesahem cca tří centimetrů i do boků. Opatrné vymytí ložné plochy proudem vody nemusí zanechat v záhybech ani kapku rez podporující vody.

Vzhledem k délce ložné plochy 162 cm se do standardní výbavy nedostaly ani jedny boční posuvné dveře. Objednat lze však jedny či dokonce dvoje, což u některých konkurentů vůbec nelze.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Ford Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…