Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta ECOnetic se spotřebou 3,3 l/100 km se začíná vyrábět

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Ford zahájil výrobu úsporné Fiesty ECOnetic, která se chlubí opravdu střídmou konzumací nafty. Zanedlouho zamíří k prvním evropským zákazníkům.

Fiesta ECOnetic je poháněna přeplňovaným vznětovým motorem 1,6 Duratorq TDCi. Nabízí spotřebu paliva 3,3 l/100 km, této hodnotě odpovídají vypouštěné emise CO2 87 g/km. Úspornější auto dosud modrý ovál v sériové produkci svým zákazníkům nenabídl. Přitom motor poskytne 70 kW (95 k) a na přední kola se přenáší 205 Nm točivého momentu, což pro klidnou jízdu jistě zcela postačuje.

Stephen Odell, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Ford of Europe, řekl: ?„Současná Fiesta je úspěšná po celé Evropě a použití modelu ECOnetic snižuje spotřebu a emise na úplně jinou úroveň. Naši zákazníci si mohou být jisti, že těchto významných zisků bylo dosaženo, aniž by byla nějak ohrožena kvalita jízdy, která Ford tolik proslavila. Samozřejmě, úsporná Fiesta není ani náhodou závodním automobilem, ale tolik vychvalované jízdní vlastnosti jí, alespoň doufejme, zůstaly alespoň z velké části.

Je ovšem vybavena start-stopem, režimem Eco, „chytrým“ dobíjením palubního akumulátoru při brzdění a kontrolkou správného přeřazení. Taktéž převodové poměry byly prodlouženy, aby se motor příliš netočil a šetřil naftu. Součástí balíčku ECOnetic jsou i další tradiční prvky: snížení světlé výšky díky o něco kratším pružinám a tlumičům, podvozek pak dostal ochranné kryty kvůli aerodynamice. Na autě rovněž najdeme speciální kola s deflektory obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem.

Fiesty ECOnetic vznikají v Kolíně nad Rýnem, a to jak v tří-, tak i v pětidveřové verzi. Budou k dispozici v různých stupních výbavy, záleží na konkrétním trhu. Ceny ani konkrétní specifikace dosud nebyly zveřejněny. Jak se budou její nároky na palivo v reálném provozu lišit od uvedené tabulkové hodnoty, na to si budeme muset také počkat do prvních testů.

Polovina všech nově vyrobených evropských Fordů bude ještě do konce letošního roku nosit emblém ECOnetic. V příštím roce by se jejich produkce měla zvýšit až na dvě třetiny. Evropská divize původně amerického koncernu se totiž již dříve zavázala, že v letech 2006-2020 sníží vypouštěné emise CO2 u svých nových automobilů o 30 procent.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
27. 3. 2012 17:47
Re: Cx
jj, uz ti rozumim :-)
Avatar - Choochoo
26. 3. 2012 21:53
Re: Cx
Ja s nim taky souhlasim, jen porovnavam auta ve stejne tride (Fiesta - Jazz, Focus - Civic - Golf 0,31). Je jasne, ze je i rozdil mezi kombi, sedan a hatchback.
26. 3. 2012 21:03
Re: Cx
Souhlasim s Tycoonem. Cim mensi auto, tim hur se dosahuje mensi odpor vzduchu (myslim koeficient cx). Celkovy odpor auta je ale dan soucinem celni plochy (ta bude u fiesty o neco nizsi, i kdyz asi ne nejak vyznamne) a koeficientu odporu. Takze ta Fiesta na tom bude skutecne plus minus podobne, patrne jen trochu hur nez se zda na prvni pohled.
Avatar - Choochoo
26. 3. 2012 20:27
Re: Cx
Ja jen ze Jazz ma 0,3 a novy Civic dokonce 0,27, coz je na hatchback spickova hodnota. Nad 60km/h je aerodynamika uz prevazujici odpor. Proto asi ten spickovy udaj o spotrebe u noveho Civicu motoru 1.6 i-DTEC 3,6l/100km a mnohem vetsimy vykony (120 k a 300 Nm) nez Fiesta ;-)
26. 3. 2012 19:19
Re: Cx
Jenže Fiesta má menší čelní plochu, takže ve výsledku bude čelní odpor plus minus stejný jako u Focusu.
A navíc - metodika normované spotřeby vůbec nebere v úvahu dálniční provoz, takže pro Ford je daleko důležitější do aut nacpat start-stopy a podobné "blbůstky" ;-)