Ford Fiesta ECOnetic se spotřebou 3,3 l/100 km se začíná vyrábět

Ford Fiesta ECOnetic se spotřebou 3,3 l/100 km se začíná vyrábět

 
 

Ford zahájil výrobu úsporné Fiesty ECOnetic, která se chlubí opravdu střídmou konzumací nafty. Zanedlouho zamíří k prvním evropským zákazníkům.

Fiesta ECOnetic je poháněna přeplňovaným vznětovým motorem 1,6 Duratorq TDCi. Nabízí spotřebu paliva 3,3 l/100 km, této hodnotě odpovídají vypouštěné emise CO2 87 g/km. Úspornější auto dosud modrý ovál v sériové produkci svým zákazníkům nenabídl. Přitom motor poskytne 70 kW (95 k) a na přední kola se přenáší 205 Nm točivého momentu, což pro klidnou jízdu jistě zcela postačuje.

Stephen Odell, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Ford of Europe, řekl: ?„Současná Fiesta je úspěšná po celé Evropě a použití modelu ECOnetic snižuje spotřebu a emise na úplně jinou úroveň. Naši zákazníci si mohou být jisti, že těchto významných zisků bylo dosaženo, aniž by byla nějak ohrožena kvalita jízdy, která Ford tolik proslavila. Samozřejmě, úsporná Fiesta není ani náhodou závodním automobilem, ale tolik vychvalované jízdní vlastnosti jí, alespoň doufejme, zůstaly alespoň z velké části.

Je ovšem vybavena start-stopem, režimem Eco, „chytrým“ dobíjením palubního akumulátoru při brzdění a kontrolkou správného přeřazení. Taktéž převodové poměry byly prodlouženy, aby se motor příliš netočil a šetřil naftu. Součástí balíčku ECOnetic jsou i další tradiční prvky: snížení světlé výšky díky o něco kratším pružinám a tlumičům, podvozek pak dostal ochranné kryty kvůli aerodynamice. Na autě rovněž najdeme speciální kola s deflektory obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem.

Fiesty ECOnetic vznikají v Kolíně nad Rýnem, a to jak v tří-, tak i v pětidveřové verzi. Budou k dispozici v různých stupních výbavy, záleží na konkrétním trhu. Ceny ani konkrétní specifikace dosud nebyly zveřejněny. Jak se budou její nároky na palivo v reálném provozu lišit od uvedené tabulkové hodnoty, na to si budeme muset také počkat do prvních testů.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Fiesta (přehled všech testů a dalších článků)

Polovina všech nově vyrobených evropských Fordů bude ještě do konce letošního roku nosit emblém ECOnetic. V příštím roce by se jejich produkce měla zvýšit až na dvě třetiny. Evropská divize původně amerického koncernu se totiž již dříve zavázala, že v letech 2006-2020 sníží vypouštěné emise CO2 u svých nových automobilů o 30 procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 

Štítky Ford

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý? Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už…

Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…