Ford Fiesta ST200: Výkonová injekce pro kapesní raketu
Konečně 200 koní, říkáte si? Byly doby (a není to zas tak dávno), kdy se o takové náloži nezdálo ani kompaktům. Jenže je jiná doba a mít Fiesta ST 200 koní, možná by vyhrála náš srovnávací test. V Ženevě se však představí model Fiesta ST200, která jisté drobné dynamické nedostatky zřejmě vyřeší.
Aby to nebylo zase tak jednoduché, motor 1.6 EcoBoost má výkon nikoli 200 koní, jak by se dalo očekávat, ale hned 215 koní (158 kW) a točivý moment narostl na působivých 320 N.m. Ale aby to bylo ještě komplikovanější, takhle nabušená bude Fiesta ST 200 jen 15 sekund pod plným plynem a to díky funkci overboost, která doposud zvyšovala pouze točivý moment. V ostatních případech se musí spokojit s tou dvoustovkou a 290 N.m.
Díky provedenému "tuningu" by měl vůz zvládnout stovku za 6,7 sekundy, z dosavadního času tedy ukrojí (nepostřehnutelné) dvě desetinky. Maximální rychlost vozu pak vzroste na 230 km/h (+10). To ale není jen zásluha overboostu, Ford dále zkrátil stálý převod z 3,82 na 4,06. Dále zostřil řízení a vylepšil systém vektorování točivého momentu a stabilizaci. Oni snad ten srovnávák četli...
Další změny zahrnují úpravu zadní nápravy, snížení světlosti o 15 mm a zmíněná stabilizace má nyní tři módy. Posílily ale také brzdy, došlo prý ke úpravě sedadel (snad ne pouze vizuální), auto má nový design kol a speciální lak karoserie Storm Grey, s nimž kontrastují červené třmeny. Vše zatím nasvědčuje tomu, že půjde o speciální edici, která se bude prodávat souběžně s klasickým ST. A buďte si jistí, že si to Ford nechá dobře zaplatit. Jestli je tohle přesně to, co jste od estéčka potřebovali, pak se musíte obrnit trpělivostí, do prodeje půjde ST200 až koncem léta, což je pro uvedení okreskové hračky rozhodně ten správný "timing"...