reklama


Ford Focus Combi 1.8 TDCi - Zaměřeno na firmy

Ford Focus Combi 1.8 TDCi - Zaměřeno na firmy

 
 

Jestliže jdete k prodejcům Fordu a ptáte se na Focus s turbodieselem, s největší pravděpodobností vám bude nabídnut čtyřválec 1,8 TDCi. Vyzkoušeli jsme jej v provedení kombi.

Pokud jste nějakým analytickým nebo myšlenkovým pochodem dospěli k tomu, že je vhodné vzdát se vyvážených vlastností zážehových šestnáctistovek, které Ford už léta nabízí, a potřebujete jezdit za málo, zřejmě skončíte u motoru 1.8 TDCi (85 kW).

Proč jsme si tím tak jisti? Cenová politika dovozce je už tak nastavena. Silnější dvoulitrový turbodiesel je v základním ceníku dostupný až v nepochopitelně vysoké cenové hladině (přes 700 tisíc Kč), kterou neospravedlní ani bohatství výbavového stupně Ghia. Slabší turbodiesel na druhou stranu český prodejce Fordu také nenabídne, ačkoli například v sousedním Německu je Focus stále dodáván s motory 1,6 TDCi (66 a 80 kW). S vědomím toho, že jste dostali nabídku na papírově silnější nebo alespoň stejně výkonný motor než u konkurence, můžete být spokojeni až do té doby, než se s ním svezete...

obrázek [555 x 366]
 

1.8 TDCi - projevem klasický turbodiesel …

Ač má tento čtyřválec dnes již standardní přímé vstřikování systému common-rail, jeho projev se v řadě kritérií podobá spíše klasickým jednotkám spalujícím naftu. Někdy je to dobře, jindy zase špatně. Začněme tím dobrým.

Důvodem proč většina lidí platí prodejcům bonus navíc za turbodiesel je nízká spotřeba a tu Focus 1.8 TDCi zvládá na výbornou. 1350 kg těžké kombi umí jezdit i za méně než pět litrů, k udržení rychlostního průměru 100 km/h by vám mělo stačit 5,3 l/100 km a při jízdě na dálnici s průměrem 130 km/h pak vystačíte s 6,1 l/100 km. To se dostáváme k zádrhelu této motorizace, kterým je převodovka. Chybějící šestý stupeň znamená, že dálniční stotřicítka bude generovat na pětku asi 2700 ot./min, což je o něco více, než je dnes obvyklé. O poznání zásadnější problém ale spočívá ve zpřevodování nejnižších stupňů, které budete řadit při rozjezdech, při popojíždění v kolonách a ve městech. Vzdálenost jedničky a dvojky je nepřirozeně velká, takže první rozjezdy působí většině řidičů problémy, protože motor bojuje o svou existenci jakmile se řadí dvojka. Na první rychlost je proto nezbytné motor vytočit až někam ke třem tisícům, abyste dosáhli bezpečné rychlosti pro přeřazení.

obrázek [555 x 330]
 

Kdo už má zkušenost se sdílenými motory 1.6 TDCi (80 kW) bude asi nemile překvapen nelinearitou nástupu silnější dvouventilové 1.8 TDCi (85 kW). Kolem 1500 ot./min se pod zátěží vlastně nic neděje, kolem 1800 ot./min se jednotka začíná probouzet a ve 2000 ot./min nastává výbuch, kterého vás už většina moderních konkurentů ušetří. V kombinaci s problematickým zpřevodováním jde o problém nejen při rozjezdu, ale také při podřazování, protože zvolit vhodně převodový stupeň tak, aby byl motor v relativně úzkém pracovním pásmu, není snadné.

Subjektivně je motor 1.8 TDCi ve Focusu více slyšet než je dnes už v kategorii běžné, zejména ve srovnání s francouzskými modely, proti ortodoxním 1,9 TDI v Octaviích má ale pochopitelně navrch. Vibrace v podlaze, pedálech nebo ve volantu ale nejsou za jízdy zásadním rušivým symptomem, který by významně zhoršoval jízdní komfort.

Think BIG!

Od počátku výroby druhé generace překvapoval Focus robustností a rozměry, které dokázal v nižší střední třídě za relativně malé peníze nabídnout. To platí i nadále a value for money je i ve srovnání s agresivně dotírajícími modely s korejskými logy stále velmi zajímavá.

obrázek [555 x 330]
 

Nejen firemní klientelu bude zajímat obrovský a do posledního rohu pravidelně tvarovaný zavazadelník. Jeho délkové míry patří v několika ohledech k dosud nepřekonaným. Základní objem 503 l (s minirezervou, resp. 482 l s plnohodnotnou rezervou) je tvořen minimální vnitřní šířkou 1180 mm (!), výška po plato měří 510 mm a délka podlahy u dna 940 mm. Po sklopení opěradla (předchází mu sklopení sedáku vpřed) vzniká téměř rovná ložná plocha bez schodu, dlouhá více než 1,6 m. Výška hrany zavazadlového prostoru 590 mm nad zemí patří v dané kategorii také k nejlepším.

Dospělé jsou také vnitřní rozměry interiéru. Působivá je vnitřní šířka interiéru ve výši loktů (1450 mm vpředu, 1485 mm vzadu), rozměry a seřizovací rozsahy předních sedadel i vnitřní výška interiéru. Ta je vzadu využita nejen pro maximální prostor nad sedákem (990 mm), ale nezapomnělo se ani na ergonomii sezení, když hrana sedáku je dobrých 400 mm nad podlahou. Průměrně vzrostlému cestujícímu tak sedák dlouhý 500 mm vhodně podpírá stehna.

Nepřehlédněte
TEST Ford Focus 1,6 Ti-VCT - Předurčen pro úspěch

obrázek [300 x 458] Velkorysé jízdní vlastnosti bohatě překonávají schopnosti většiny čtyřválců v portfoliu. I na standardních šestnáctipalcových kolech je vodění auta precizní, bohužel pro české řidiče ale také méně komfortní než u konkurence. Řízení i brzdy zasluhují velmi vysoké hodnocení za optimální funkci a předvídatelnou charakteristiku, odpovídající sportovnímu nastavení podvozku.

Interiér v pořadí druhé - velkoryse zvýhodněné - výbavy Trend nemůže soupeřit s francouzskými pokojíčky, které na trh posílá Peugeot v modelech 308, ale srovnání s podobně starým Golfem je na místě. Focus, který loni prodělal faceliftu, působí díky aplikaci stříbrně lakovaných plastů místy pouťově, ale dokonalá tuhost karoserie a robustnost konstrukce plastových dílů a jejich velmi dobré finální sestavení nevydávají ani při divokém natřásání na městské dlažbě sebemenší nežádoucí zvuk.

Závěr

Padesátitisícový rozdíl proti zážehové jednotce 1,6 Ti-VCT (85 kW) se zdá být příliš vysoký, ale na takové příplatky jsme už navykli. V případě Focusu je větší škodou hlavně to, že z nabídky dostupných motorizací pro český trh zmizely motory 1.6 TDCi (66 a 80 kW) vyvinuté ve spolupráci s PSA. Při podobných výkonových parametrech dokázaly totiž nabídnout kulturu projevu, odpovídající zvuku jména Focus v nižší střední třídě.

obrázek [555 x 269]
 

Jako protiváhu nabízí Ford zvýhodnění v podobě akční ceny 474.900,-Kč za kombi s motorem 1.8 TDCi (85 kW). Ke cti značky jde to, že v sériové výbavě je již obsažena nejen klimatizace a rádio, ale i stabilizační systém a šestice airbagů, za které se u většiny konkurentů ze starého kontinentu stále ještě připlácí.

První cena vozu394.990,-Kč (1,4 16V (59 kW), Trend, akční cena)
První cena vozu s testovanou motorizací474.990,-Kč (1,8 TDCi (85 kW), Trend, akční cena)
Základní cena testovaného vozu474.990,-Kč (1,8 TDCi (85 kW), Trend, akční cena)
Cena testovaného vozu vč. příplatků501.390,-Kč (1,8 TDCi (85 kW), Trend, akční cena)

Plusy

  • kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
  • velký a snadno přístupný zavazadlový prostor
  • sportovní jízdní vlastnosti
  • účinné a nevadnoucí brzdy
  • nízká spotřeba paliva
  • velká sedadla a ergonomie ovládání
  • tuhá karoserie
  • všechny bezpečnostní prvky již v základní výbavě

Minusy

  • pouze pětistupňová převodovka, nevhodné zpřevodování
  • vysoké příplatky proti stejně výkonné benzinové verzi
  • úzké pracovní pásmo motoru, nelineární nástup
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus Combi 1.8 TDCi

Cena v základní výbavě: 474 990 Kč Cena v testované výbavě: 501 390 Kč

Základní výbava:Elektronický stabilizační systém ESP (obsahuje ABS, protiprokluzový asistent TCS a bezpečnostní brzdový asistent EBA), přední, boční a hlavové airbagy, vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, přední mlhová světla, světla denního svícení, manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna s jednorázovým otvíráním na straně řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klíč dálkového ovládání se sklopným dříkem, stereorádio / CD přehrávač 6000, 6 reproduktorů, dálkové ovládání na sloupku řízení, zásuvka pro připojení externího přehrávače, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Sada Trend X - automatická duální klimatizace, prémiová středová konzola s posuvnou loketní opěrkou (+12.500,-Kč), metalický lak (+13.900,-Kč)

Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus Combi 1.8 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1753
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.4 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 482 / 1525
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1351 / 599
Rozměr pneu:205/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4468
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1503
d) rozvor (mm): 2640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 950
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1485
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Focus Combi 1.8 TDCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 5
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 4
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,62
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality

Druhá generace focusu obchodně navázala na svého v mnoha…

Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba

Ford Focus druhé generace výrazně zlepšil antikorozní…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i vysilující únava

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i…

Dva týdny závodění v extrémně nehostinných podmínkách jsou pryč. Dakar 2017 v neděli našel své letošní vítěze a…

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku půjdu už jen na výpomoc

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku…

Když vše dál poběží podle plánu, letenští fanoušci se brzy dočkají. Tomáš Rosický usilovně pracuje na tom, aby…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama