3.2. 2015 Michal Fokt

Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a vysněný pohon všech kol

 

Ford konečně představil vymodlenou třetí generaci ostrého hot-hatche Focus RS. Překvapí jeho umírněný vzhled, nepřekvapí pohonná jednotka a šokuje pohonem všech kol.

Ford slíbil představit světu třetí generaci Focusu RS 3. února 2015 a také tak činí. Už dnes v noci se sice objevily úniky oficiálních snímků, ale proč si kazit první dojem nekvalitní fotkou, když o pár hodin později bude vše k dispozici v plném lesku? Servery Fordu sice (zcela dle očekávání) neunesly nápor zájemců o oficiální informace, ale už je vše OK, tak si tenhle ostrý hot-hatch pojďme představit.

Focusy RS se vždy snažily dát už od prvního okamžiku jasně najevo, s čím že mají ostatní tu čest – agresivní bodykity, vytažené blatníky a obří křídla, to byl osvědčený recept, který dovedl k dokonalosti zejména Focus RS minulý. Z tohoto pohledu může být pro někoho americká novinka možná trošku rozčarováním, žádné velké drama se totiž nekoná.

Auto sice má větší tlamu masky chladiče a agresivněji stylizovaný nárazník s funkčními nasávacími otvory, ovšem přední blatníky jsou rozšířené jen minimálně (pokud vůbec) a prahy se příliš neliší od těch na Focusu ST. Excentrici si ovšem mohou spravit chuť na zádi, kde nechybí pořádné žehlicí prkno a obrovský difuzor zadního nárazníku se dvěma rourami výfukového systému. Poslední změnou oproti ST tak jsou větší, 19“ kola, obutá volitelně do pneumatik Michelin Pilot Super Sport 235/35 nebo do semislicků Pilot Sport Cup 2. Auto si také pomáhá modrou metalízou Liquid Blue, kterou nese i koncept Ford GT, ta ovšem pro sériové modely nebude - Zákazníci se budou rozhodovat mezi černým Absolute, bílým Frozen, šedým Stealth a novým modrým odstínem Nitrous, určeným výhradně pro RS.

Ještě méně se pak změnilo pracoviště řidiče, wow efekt je tedy trošku za očekáváním, ovšem Focus RS III má v rukávu jiné trumfy. Tak předně – a to se už nějaký ten rok ví – zmizel těžký pětiválec a nahradil jej čtyřválec 2,3 l, jenž debutoval už v novém Fordu Mustang. Motor by měl být zárukou lepší ovladatelnosti a menší nedotáčivosti, což byly asi největší slabiny minulého RS. Plnotučné budou také jeho parametry. Ford si sice ještě nechává prostor pro další ladění pohonné jednotky, tak uvedl pouze, že výkon bude přes 320 koní (235 kW) a že půjde nahoru oproti Mustangu i točivý moment 433 N.m.

Video

Nové twin-scroll turbodmychadlo motoru má větší kompresor, který umožňuje vyšší průtok vzduchu, a také větší mezichladič. Nové je i sání a sportovní výfuková soustava s elektronicky ovládaným ventilem. Hlava válců je vyrobena z vylepšené hliníkové slitiny s vyšší tepelnou odolností a usazena na robustnějším těsnění. Blok válců dostal vysokopevnostní litinové vložky. Velkou pozornost věnoval Ford chlazení motoru. Konstruktéři vytvořili v přídi prostor pro mnohem rozměrnější chladič – největší, jaký byl kdy do Focusu namontován. Máme slíbenu také „excelentní odezvu v nízkých otáčkách, silný zátah ve středním rozsahu a ochotu svižně se vytáčet až k omezovači v 6800 ot/min“. Na druhou stranu ale počítejte také se standardně dodávaným systémem Stop-Start. Motor bude zkombinován bude výhradně se šestistupňovým manuálem.

Spousta síly na předek, říkáte si? Přesně tak, tím se dostáváme k asi nejradikálnější změně oproti předchozím FRS – Ford vyslyšel modlitby skalních a vůz poprvé vybavil pohonem všech kol! Ten nejen že dokáže pomocí dvojice elektronicky řízených lamelových spojek poslat na zadní kola až 70 % točivého momentu, ale navíc jej ještě rozdělit až v poměru 100:0 mezi pravé a levé kolo! Ano, čtete správně, čtyřkolka a rovnou s Dynamic Torque Vectoring systémem, jenž si „osahává“ aktuální dění pomocí senzorů 100x za sekundu. Že by se nám zrodil Lancer Evo jedenadvacátého století a současně nejvážnější konkurent nikoli pro metrosexuální prémiové hot hatche, ale přímo pro kultovní Subaru WRX STI? Ford slibuje díky tomuto systému téměř eliminaci nedotáčivosti, možnost řízených driftů a příčné zrychlení přes 1g, při ladění šasi pomáhal i závodník a šoumen Ken Block. Samozřejmostí je nově naladění podvozku, stejně jako použití tlumičů s možností přepínání mezi nastavením na silnice a okruh. Úprav se dočkalo také řízení, nově naladěný je elektrický posilovač řízení a řízení samo má pevnější přední těhlice a kratší ramena. U Fordu tedy rozhodně nenechali nic náhodě.

Výroba pro celý svět se rozeběhne ještě v průběhu letošního roku v německé továrně Saarlouis, zahájení prodeje, ceny a podrobné technické informace budou zveřejněny později.

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 






 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Dnes 18:53

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…