reklama


3.2. 2015 Michal Fokt

Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a vysněný pohon všech kol

 

Ford konečně představil vymodlenou třetí generaci ostrého hot-hatche Focus RS. Překvapí jeho umírněný vzhled, nepřekvapí pohonná jednotka a šokuje pohonem všech kol.

Ford slíbil představit světu třetí generaci Focusu RS 3. února 2015 a také tak činí. Už dnes v noci se sice objevily úniky oficiálních snímků, ale proč si kazit první dojem nekvalitní fotkou, když o pár hodin později bude vše k dispozici v plném lesku? Servery Fordu sice (zcela dle očekávání) neunesly nápor zájemců o oficiální informace, ale už je vše OK, tak si tenhle ostrý hot-hatch pojďme představit.

Focusy RS se vždy snažily dát už od prvního okamžiku jasně najevo, s čím že mají ostatní tu čest – agresivní bodykity, vytažené blatníky a obří křídla, to byl osvědčený recept, který dovedl k dokonalosti zejména Focus RS minulý. Z tohoto pohledu může být pro někoho americká novinka možná trošku rozčarováním, žádné velké drama se totiž nekoná.

Auto sice má větší tlamu masky chladiče a agresivněji stylizovaný nárazník s funkčními nasávacími otvory, ovšem přední blatníky jsou rozšířené jen minimálně (pokud vůbec) a prahy se příliš neliší od těch na Focusu ST. Excentrici si ovšem mohou spravit chuť na zádi, kde nechybí pořádné žehlicí prkno a obrovský difuzor zadního nárazníku se dvěma rourami výfukového systému. Poslední změnou oproti ST tak jsou větší, 19“ kola, obutá volitelně do pneumatik Michelin Pilot Super Sport 235/35 nebo do semislicků Pilot Sport Cup 2. Auto si také pomáhá modrou metalízou Liquid Blue, kterou nese i koncept Ford GT, ta ovšem pro sériové modely nebude - Zákazníci se budou rozhodovat mezi černým Absolute, bílým Frozen, šedým Stealth a novým modrým odstínem Nitrous, určeným výhradně pro RS.

Ještě méně se pak změnilo pracoviště řidiče, wow efekt je tedy trošku za očekáváním, ovšem Focus RS III má v rukávu jiné trumfy. Tak předně – a to se už nějaký ten rok ví – zmizel těžký pětiválec a nahradil jej čtyřválec 2,3 l, jenž debutoval už v novém Fordu Mustang. Motor by měl být zárukou lepší ovladatelnosti a menší nedotáčivosti, což byly asi největší slabiny minulého RS. Plnotučné budou také jeho parametry. Ford si sice ještě nechává prostor pro další ladění pohonné jednotky, tak uvedl pouze, že výkon bude přes 320 koní (235 kW) a že půjde nahoru oproti Mustangu i točivý moment 433 N.m.

Video

Nové twin-scroll turbodmychadlo motoru má větší kompresor, který umožňuje vyšší průtok vzduchu, a také větší mezichladič. Nové je i sání a sportovní výfuková soustava s elektronicky ovládaným ventilem. Hlava válců je vyrobena z vylepšené hliníkové slitiny s vyšší tepelnou odolností a usazena na robustnějším těsnění. Blok válců dostal vysokopevnostní litinové vložky. Velkou pozornost věnoval Ford chlazení motoru. Konstruktéři vytvořili v přídi prostor pro mnohem rozměrnější chladič – největší, jaký byl kdy do Focusu namontován. Máme slíbenu také „excelentní odezvu v nízkých otáčkách, silný zátah ve středním rozsahu a ochotu svižně se vytáčet až k omezovači v 6800 ot/min“. Na druhou stranu ale počítejte také se standardně dodávaným systémem Stop-Start. Motor bude zkombinován bude výhradně se šestistupňovým manuálem.

Spousta síly na předek, říkáte si? Přesně tak, tím se dostáváme k asi nejradikálnější změně oproti předchozím FRS – Ford vyslyšel modlitby skalních a vůz poprvé vybavil pohonem všech kol! Ten nejen že dokáže pomocí dvojice elektronicky řízených lamelových spojek poslat na zadní kola až 70 % točivého momentu, ale navíc jej ještě rozdělit až v poměru 100:0 mezi pravé a levé kolo! Ano, čtete správně, čtyřkolka a rovnou s Dynamic Torque Vectoring systémem, jenž si „osahává“ aktuální dění pomocí senzorů 100x za sekundu. Že by se nám zrodil Lancer Evo jedenadvacátého století a současně nejvážnější konkurent nikoli pro metrosexuální prémiové hot hatche, ale přímo pro kultovní Subaru WRX STI? Ford slibuje díky tomuto systému téměř eliminaci nedotáčivosti, možnost řízených driftů a příčné zrychlení přes 1g, při ladění šasi pomáhal i závodník a šoumen Ken Block. Samozřejmostí je nově naladění podvozku, stejně jako použití tlumičů s možností přepínání mezi nastavením na silnice a okruh. Úprav se dočkalo také řízení, nově naladěný je elektrický posilovač řízení a řízení samo má pevnější přední těhlice a kratší ramena. U Fordu tedy rozhodně nenechali nic náhodě.

Výroba pro celý svět se rozeběhne ještě v průběhu letošního roku v německé továrně Saarlouis, zahájení prodeje, ceny a podrobné technické informace budou zveřejněny později.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Avatar Roadster s motorem z Fordu Focus RS míří do výroby Avatar Roadster s motorem z Fordu Focus RS míří do výroby

Mala britská automobilka Avatar Sports Cars v loňském…

Snowkhana 5: Mental Block driftuje kolem Forresta Gumpa Snowkhana 5: Mental Block driftuje kolem Forresta Gumpa

Páté pokračování tradiční série Snowkhana se odehrává…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Pohárová tvrz! Nymburk zaskočil Monako, doma neprohrál už 12 zápasů

Pohárová tvrz! Nymburk zaskočil Monako, doma…

Basketbalisté Nymburka zdolali v předposledním kole skupiny Ligy mistrů favorizované Monako 76:66. Český celek…

Královna Koukalová: V čem je teď silnější? Odloží konec kariéry?

Královna Koukalová: V čem je teď silnější? Odloží…

Chová se jako správná královna. Umíte vládnout líp? Fajn, zkuste si to. Jestli ale na to nemáte, tak dál povedu…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama