3.2. 2015 Michal Fokt

Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a vysněný pohon všech kol

 

Ford konečně představil vymodlenou třetí generaci ostrého hot-hatche Focus RS. Překvapí jeho umírněný vzhled, nepřekvapí pohonná jednotka a šokuje pohonem všech kol.

Ford slíbil představit světu třetí generaci Focusu RS 3. února 2015 a také tak činí. Už dnes v noci se sice objevily úniky oficiálních snímků, ale proč si kazit první dojem nekvalitní fotkou, když o pár hodin později bude vše k dispozici v plném lesku? Servery Fordu sice (zcela dle očekávání) neunesly nápor zájemců o oficiální informace, ale už je vše OK, tak si tenhle ostrý hot-hatch pojďme představit.

Focusy RS se vždy snažily dát už od prvního okamžiku jasně najevo, s čím že mají ostatní tu čest – agresivní bodykity, vytažené blatníky a obří křídla, to byl osvědčený recept, který dovedl k dokonalosti zejména Focus RS minulý. Z tohoto pohledu může být pro někoho americká novinka možná trošku rozčarováním, žádné velké drama se totiž nekoná.

Auto sice má větší tlamu masky chladiče a agresivněji stylizovaný nárazník s funkčními nasávacími otvory, ovšem přední blatníky jsou rozšířené jen minimálně (pokud vůbec) a prahy se příliš neliší od těch na Focusu ST. Excentrici si ovšem mohou spravit chuť na zádi, kde nechybí pořádné žehlicí prkno a obrovský difuzor zadního nárazníku se dvěma rourami výfukového systému. Poslední změnou oproti ST tak jsou větší, 19“ kola, obutá volitelně do pneumatik Michelin Pilot Super Sport 235/35 nebo do semislicků Pilot Sport Cup 2. Auto si také pomáhá modrou metalízou Liquid Blue, kterou nese i koncept Ford GT, ta ovšem pro sériové modely nebude - Zákazníci se budou rozhodovat mezi černým Absolute, bílým Frozen, šedým Stealth a novým modrým odstínem Nitrous, určeným výhradně pro RS.

Ještě méně se pak změnilo pracoviště řidiče, wow efekt je tedy trošku za očekáváním, ovšem Focus RS III má v rukávu jiné trumfy. Tak předně – a to se už nějaký ten rok ví – zmizel těžký pětiválec a nahradil jej čtyřválec 2,3 l, jenž debutoval už v novém Fordu Mustang. Motor by měl být zárukou lepší ovladatelnosti a menší nedotáčivosti, což byly asi největší slabiny minulého RS. Plnotučné budou také jeho parametry. Ford si sice ještě nechává prostor pro další ladění pohonné jednotky, tak uvedl pouze, že výkon bude přes 320 koní (235 kW) a že půjde nahoru oproti Mustangu i točivý moment 433 N.m.

Video

Nové twin-scroll turbodmychadlo motoru má větší kompresor, který umožňuje vyšší průtok vzduchu, a také větší mezichladič. Nové je i sání a sportovní výfuková soustava s elektronicky ovládaným ventilem. Hlava válců je vyrobena z vylepšené hliníkové slitiny s vyšší tepelnou odolností a usazena na robustnějším těsnění. Blok válců dostal vysokopevnostní litinové vložky. Velkou pozornost věnoval Ford chlazení motoru. Konstruktéři vytvořili v přídi prostor pro mnohem rozměrnější chladič – největší, jaký byl kdy do Focusu namontován. Máme slíbenu také „excelentní odezvu v nízkých otáčkách, silný zátah ve středním rozsahu a ochotu svižně se vytáčet až k omezovači v 6800 ot/min“. Na druhou stranu ale počítejte také se standardně dodávaným systémem Stop-Start. Motor bude zkombinován bude výhradně se šestistupňovým manuálem.

Spousta síly na předek, říkáte si? Přesně tak, tím se dostáváme k asi nejradikálnější změně oproti předchozím FRS – Ford vyslyšel modlitby skalních a vůz poprvé vybavil pohonem všech kol! Ten nejen že dokáže pomocí dvojice elektronicky řízených lamelových spojek poslat na zadní kola až 70 % točivého momentu, ale navíc jej ještě rozdělit až v poměru 100:0 mezi pravé a levé kolo! Ano, čtete správně, čtyřkolka a rovnou s Dynamic Torque Vectoring systémem, jenž si „osahává“ aktuální dění pomocí senzorů 100x za sekundu. Že by se nám zrodil Lancer Evo jedenadvacátého století a současně nejvážnější konkurent nikoli pro metrosexuální prémiové hot hatche, ale přímo pro kultovní Subaru WRX STI? Ford slibuje díky tomuto systému téměř eliminaci nedotáčivosti, možnost řízených driftů a příčné zrychlení přes 1g, při ladění šasi pomáhal i závodník a šoumen Ken Block. Samozřejmostí je nově naladění podvozku, stejně jako použití tlumičů s možností přepínání mezi nastavením na silnice a okruh. Úprav se dočkalo také řízení, nově naladěný je elektrický posilovač řízení a řízení samo má pevnější přední těhlice a kratší ramena. U Fordu tedy rozhodně nenechali nic náhodě.

Výroba pro celý svět se rozeběhne ještě v průběhu letošního roku v německé továrně Saarlouis, zahájení prodeje, ceny a podrobné technické informace budou zveřejněny později.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Ministr Poche-Nepoche Komentář Bohumila Pečinky: Ministr Poche-Nepoche

V první chvíli tomu nešlo uvěřit: neúspěšný kandidát…

Miliardáři dávají peníze do školství Miliardáři dávají peníze do školství

Od úspěšných byznysmenů tečou ve velkém finační…

Volkswagen se stahuje z Íránu, vyhověl žádosti USA Volkswagen se stahuje z Íránu, vyhověl žádosti USA

Německá automobilka Volkswagen ukončí téměř všechny své…

Senátoři vyzývají Babiše, aby přijal syrské sirotky Senátoři vyzývají Babiše, aby přijal syrské sirotky

Osmadvacet senátorů vyzývá ve společném prohlášení…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Po březnové premiéře na autosalonu v Ženevě se nejnovější…

 



Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč

Zatímco některé automobilky ještě elektrický vůz ve svém…

Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

 



 
Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Dnes 09:30

Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.




Blesk.cz

Exekutoři buší na dveře? 10 rad, jak zvládnout dluhy!

Exekutoři buší na dveře? 10 rad, jak zvládnout dluhy!

Zabavený majetek, obstavené bankovní účty, nečekané návštěvy exekutorů. S exekucí aktuálně v Česku bojuje 860…

Jako Pat a Mat: Biologové se snažili nacpat mrtvou velrybu do popelnice, selhali

Jako Pat a Mat: Biologové se snažili nacpat mrtvou…

Podivný způsob přepravy mrtvé velryby si vybrali biologové ve státě New Hampshire na východě USA. Poté, co na…

 

iSport.cz

Mourinho: Nechápu, že se Liga mistrů může hrát na umělé trávě

Mourinho: Nechápu, že se Liga mistrů může hrát na…

Kouč Manchesteru United José Mourinho si dvojnásobně oddechl po úvodním zápase Ligy mistrů. Jeho svěřenci v…

Bolesti hlavy jsou pryč, Hemský řeší budoucnost: Hokej, nebo konec?

Bolesti hlavy jsou pryč, Hemský řeší budoucnost:…

Před rokem se Aleš Hemský těšil na sezonu v Montrealu. Nadšení ale spadlo na nulu po sedmi zápasech. Rána a…

 

Reflex.cz

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS, mezi současnými vede Kubera. Opačně hlasují lidovci

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS,…

Liberální institut ve čtvrtek představil Skóre senátorů, které mapuje hlasování jednotlivých členů horní komory…

Události, obránci a zrada z osmatřicátého ve výpravném vydání

Události, obránci a zrada z osmatřicátého ve…

Brněnské nakladatelství Extra Publishing se zaměřuje na vydávání reprezentativních publikací věnovaných naší…