3.2. 2015 Michal Fokt

Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a vysněný pohon všech kol

 

Ford konečně představil vymodlenou třetí generaci ostrého hot-hatche Focus RS. Překvapí jeho umírněný vzhled, nepřekvapí pohonná jednotka a šokuje pohonem všech kol.

Ford slíbil představit světu třetí generaci Focusu RS 3. února 2015 a také tak činí. Už dnes v noci se sice objevily úniky oficiálních snímků, ale proč si kazit první dojem nekvalitní fotkou, když o pár hodin později bude vše k dispozici v plném lesku? Servery Fordu sice (zcela dle očekávání) neunesly nápor zájemců o oficiální informace, ale už je vše OK, tak si tenhle ostrý hot-hatch pojďme představit.

Focusy RS se vždy snažily dát už od prvního okamžiku jasně najevo, s čím že mají ostatní tu čest – agresivní bodykity, vytažené blatníky a obří křídla, to byl osvědčený recept, který dovedl k dokonalosti zejména Focus RS minulý. Z tohoto pohledu může být pro někoho americká novinka možná trošku rozčarováním, žádné velké drama se totiž nekoná.

Auto sice má větší tlamu masky chladiče a agresivněji stylizovaný nárazník s funkčními nasávacími otvory, ovšem přední blatníky jsou rozšířené jen minimálně (pokud vůbec) a prahy se příliš neliší od těch na Focusu ST. Excentrici si ovšem mohou spravit chuť na zádi, kde nechybí pořádné žehlicí prkno a obrovský difuzor zadního nárazníku se dvěma rourami výfukového systému. Poslední změnou oproti ST tak jsou větší, 19“ kola, obutá volitelně do pneumatik Michelin Pilot Super Sport 235/35 nebo do semislicků Pilot Sport Cup 2. Auto si také pomáhá modrou metalízou Liquid Blue, kterou nese i koncept Ford GT, ta ovšem pro sériové modely nebude - Zákazníci se budou rozhodovat mezi černým Absolute, bílým Frozen, šedým Stealth a novým modrým odstínem Nitrous, určeným výhradně pro RS.

Ještě méně se pak změnilo pracoviště řidiče, wow efekt je tedy trošku za očekáváním, ovšem Focus RS III má v rukávu jiné trumfy. Tak předně – a to se už nějaký ten rok ví – zmizel těžký pětiválec a nahradil jej čtyřválec 2,3 l, jenž debutoval už v novém Fordu Mustang. Motor by měl být zárukou lepší ovladatelnosti a menší nedotáčivosti, což byly asi největší slabiny minulého RS. Plnotučné budou také jeho parametry. Ford si sice ještě nechává prostor pro další ladění pohonné jednotky, tak uvedl pouze, že výkon bude přes 320 koní (235 kW) a že půjde nahoru oproti Mustangu i točivý moment 433 N.m.

Video

Nové twin-scroll turbodmychadlo motoru má větší kompresor, který umožňuje vyšší průtok vzduchu, a také větší mezichladič. Nové je i sání a sportovní výfuková soustava s elektronicky ovládaným ventilem. Hlava válců je vyrobena z vylepšené hliníkové slitiny s vyšší tepelnou odolností a usazena na robustnějším těsnění. Blok válců dostal vysokopevnostní litinové vložky. Velkou pozornost věnoval Ford chlazení motoru. Konstruktéři vytvořili v přídi prostor pro mnohem rozměrnější chladič – největší, jaký byl kdy do Focusu namontován. Máme slíbenu také „excelentní odezvu v nízkých otáčkách, silný zátah ve středním rozsahu a ochotu svižně se vytáčet až k omezovači v 6800 ot/min“. Na druhou stranu ale počítejte také se standardně dodávaným systémem Stop-Start. Motor bude zkombinován bude výhradně se šestistupňovým manuálem.

Spousta síly na předek, říkáte si? Přesně tak, tím se dostáváme k asi nejradikálnější změně oproti předchozím FRS – Ford vyslyšel modlitby skalních a vůz poprvé vybavil pohonem všech kol! Ten nejen že dokáže pomocí dvojice elektronicky řízených lamelových spojek poslat na zadní kola až 70 % točivého momentu, ale navíc jej ještě rozdělit až v poměru 100:0 mezi pravé a levé kolo! Ano, čtete správně, čtyřkolka a rovnou s Dynamic Torque Vectoring systémem, jenž si „osahává“ aktuální dění pomocí senzorů 100x za sekundu. Že by se nám zrodil Lancer Evo jedenadvacátého století a současně nejvážnější konkurent nikoli pro metrosexuální prémiové hot hatche, ale přímo pro kultovní Subaru WRX STI? Ford slibuje díky tomuto systému téměř eliminaci nedotáčivosti, možnost řízených driftů a příčné zrychlení přes 1g, při ladění šasi pomáhal i závodník a šoumen Ken Block. Samozřejmostí je nově naladění podvozku, stejně jako použití tlumičů s možností přepínání mezi nastavením na silnice a okruh. Úprav se dočkalo také řízení, nově naladěný je elektrický posilovač řízení a řízení samo má pevnější přední těhlice a kratší ramena. U Fordu tedy rozhodně nenechali nic náhodě.

Výroba pro celý svět se rozeběhne ještě v průběhu letošního roku v německé továrně Saarlouis, zahájení prodeje, ceny a podrobné technické informace budou zveřejněny později.

Spolupracujeme s TipCars.com
Krach realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux Krach realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích,…

Toyota a Panasonic chtějí spolupracovat při vývoji baterií do elektromobilů Toyota a Panasonic chtějí spolupracovat při vývoji baterií do elektromobilů

Největší japonská automobilka Toyota Motor a japonská…

Toshiba urovnala spor s Western Digital, prodeji čipové divize nic nebrání Toshiba urovnala spor s Western Digital, prodeji čipové divize nic nebrání

Japonská společnost Toshiba bude moci prodat za 18…

Podezřelý krach developera vyšetřuje policie Podezřelý krach developera vyšetřuje policie

Machinace s pražskými realitami za miliardy korun si už…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Chcete být jako Ken Block? Ford vám nabídne speciální ruční brzdu! Chcete být jako Ken Block? Ford vám nabídne speciální ruční brzdu!

Milujete videa Kena Blocka a chtěli byste jezdit jako on?…

Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou…

 



 
Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Dnes 08:00

Vzorový záznam o nehodě by měl v autě vozit každý řidič. Povinný sice není, usnadní ale záznam o okolnostech havárie. Víte však, jak jej správně vyplnit?




Blesk.cz

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do dalších zemí

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do…

Všechny tranzitní linky hlavního rakouského plynovodu u slovenských hranic byly po úterní explozi před půlnocí…

Konec legrace: Chlapská „rýmička“ je závažný problém, tvrdí lékař

Konec legrace: Chlapská „rýmička“ je závažný…

Jak se řekne smrtelná mužská nemoc na sedm? Rýmička. Takový vtip se stal koloritem mnoha společenských setkání.…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

SESTŘIHY: Chelsea porazila nováčka. Senzační Burnley je už čtvrté

SESTŘIHY: Chelsea porazila nováčka. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

 

Reflex.cz

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák. Firmy byly lakomé jako řezník Krkovička a teď se diví

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák.…

Tuzemští podnikatelé kritizují úřad práce v Liberci za uspořádání semináře, na kterém se mohli zájemci o…

Prezidentský kandidát Drahoš: Podle Zemana jsou Češi debilové, nepochybuji o ovlivňování voleb

Prezidentský kandidát Drahoš: Podle Zemana jsou Češi…

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš by jmenoval menšinovou vládu s podporou komunistů a SPD, pokud by předem měla…