3.2. 2015 Michal Fokt

Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a vysněný pohon všech kol

 

Ford konečně představil vymodlenou třetí generaci ostrého hot-hatche Focus RS. Překvapí jeho umírněný vzhled, nepřekvapí pohonná jednotka a šokuje pohonem všech kol.

Ford slíbil představit světu třetí generaci Focusu RS 3. února 2015 a také tak činí. Už dnes v noci se sice objevily úniky oficiálních snímků, ale proč si kazit první dojem nekvalitní fotkou, když o pár hodin později bude vše k dispozici v plném lesku? Servery Fordu sice (zcela dle očekávání) neunesly nápor zájemců o oficiální informace, ale už je vše OK, tak si tenhle ostrý hot-hatch pojďme představit.

Focusy RS se vždy snažily dát už od prvního okamžiku jasně najevo, s čím že mají ostatní tu čest – agresivní bodykity, vytažené blatníky a obří křídla, to byl osvědčený recept, který dovedl k dokonalosti zejména Focus RS minulý. Z tohoto pohledu může být pro někoho americká novinka možná trošku rozčarováním, žádné velké drama se totiž nekoná.

Auto sice má větší tlamu masky chladiče a agresivněji stylizovaný nárazník s funkčními nasávacími otvory, ovšem přední blatníky jsou rozšířené jen minimálně (pokud vůbec) a prahy se příliš neliší od těch na Focusu ST. Excentrici si ovšem mohou spravit chuť na zádi, kde nechybí pořádné žehlicí prkno a obrovský difuzor zadního nárazníku se dvěma rourami výfukového systému. Poslední změnou oproti ST tak jsou větší, 19“ kola, obutá volitelně do pneumatik Michelin Pilot Super Sport 235/35 nebo do semislicků Pilot Sport Cup 2. Auto si také pomáhá modrou metalízou Liquid Blue, kterou nese i koncept Ford GT, ta ovšem pro sériové modely nebude - Zákazníci se budou rozhodovat mezi černým Absolute, bílým Frozen, šedým Stealth a novým modrým odstínem Nitrous, určeným výhradně pro RS.

Ještě méně se pak změnilo pracoviště řidiče, wow efekt je tedy trošku za očekáváním, ovšem Focus RS III má v rukávu jiné trumfy. Tak předně – a to se už nějaký ten rok ví – zmizel těžký pětiválec a nahradil jej čtyřválec 2,3 l, jenž debutoval už v novém Fordu Mustang. Motor by měl být zárukou lepší ovladatelnosti a menší nedotáčivosti, což byly asi největší slabiny minulého RS. Plnotučné budou také jeho parametry. Ford si sice ještě nechává prostor pro další ladění pohonné jednotky, tak uvedl pouze, že výkon bude přes 320 koní (235 kW) a že půjde nahoru oproti Mustangu i točivý moment 433 N.m.

Video

Nové twin-scroll turbodmychadlo motoru má větší kompresor, který umožňuje vyšší průtok vzduchu, a také větší mezichladič. Nové je i sání a sportovní výfuková soustava s elektronicky ovládaným ventilem. Hlava válců je vyrobena z vylepšené hliníkové slitiny s vyšší tepelnou odolností a usazena na robustnějším těsnění. Blok válců dostal vysokopevnostní litinové vložky. Velkou pozornost věnoval Ford chlazení motoru. Konstruktéři vytvořili v přídi prostor pro mnohem rozměrnější chladič – největší, jaký byl kdy do Focusu namontován. Máme slíbenu také „excelentní odezvu v nízkých otáčkách, silný zátah ve středním rozsahu a ochotu svižně se vytáčet až k omezovači v 6800 ot/min“. Na druhou stranu ale počítejte také se standardně dodávaným systémem Stop-Start. Motor bude zkombinován bude výhradně se šestistupňovým manuálem.

Spousta síly na předek, říkáte si? Přesně tak, tím se dostáváme k asi nejradikálnější změně oproti předchozím FRS – Ford vyslyšel modlitby skalních a vůz poprvé vybavil pohonem všech kol! Ten nejen že dokáže pomocí dvojice elektronicky řízených lamelových spojek poslat na zadní kola až 70 % točivého momentu, ale navíc jej ještě rozdělit až v poměru 100:0 mezi pravé a levé kolo! Ano, čtete správně, čtyřkolka a rovnou s Dynamic Torque Vectoring systémem, jenž si „osahává“ aktuální dění pomocí senzorů 100x za sekundu. Že by se nám zrodil Lancer Evo jedenadvacátého století a současně nejvážnější konkurent nikoli pro metrosexuální prémiové hot hatche, ale přímo pro kultovní Subaru WRX STI? Ford slibuje díky tomuto systému téměř eliminaci nedotáčivosti, možnost řízených driftů a příčné zrychlení přes 1g, při ladění šasi pomáhal i závodník a šoumen Ken Block. Samozřejmostí je nově naladění podvozku, stejně jako použití tlumičů s možností přepínání mezi nastavením na silnice a okruh. Úprav se dočkalo také řízení, nově naladěný je elektrický posilovač řízení a řízení samo má pevnější přední těhlice a kratší ramena. U Fordu tedy rozhodně nenechali nic náhodě.

Výroba pro celý svět se rozeběhne ještě v průběhu letošního roku v německé továrně Saarlouis, zahájení prodeje, ceny a podrobné technické informace budou zveřejněny později.

Spolupracujeme s TipCars.com
ČSSD: Post šéfa diplomacie nepustíme. Hamáček chce situaci vyřešit do týdne ČSSD: Post šéfa diplomacie nepustíme. Hamáček chce situaci vyřešit do týdne

Buď ustoupí prezident Miloš Zeman a jmenuje Miroslava…

Umělá inteligence už dokáže soupeřit s lidmi i v debatování Umělá inteligence už dokáže soupeřit s lidmi i v debatování

Americká technologická společnost International Business…

Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU

Německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský…

Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát

Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán (ANO) se…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS 2016: Přes 320 koní a…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

Ojetý Ford Focus 3. generace (CB8/CEW): Když je nejslabší ten nejlepší! Ojetý Ford Focus 3. generace (CB8/CEW): Když je nejslabší ten nejlepší!

Třetí vydání mělo v roce 2011 nelehkou úlohu navázat na…

 



 
Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Dnes 18:50

Specifický zvuk, přirozené vyvážení a výhoda nízkého těžiště. To je jen několik předností ležatého motoru.




Blesk.cz

Okamurům zemřel otec. Dva synové ho drželi za ruce, Tomio ne

Okamurům zemřel otec. Dva synové ho drželi za ruce, Tomio ne

Smutná zpráva přilétla z Japonska. Trojici bratrů Hayatovi, Osamuovi a Tomiovi skonal po boji s nemocí jejich…

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na jedno« přišel i Mozart!

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na…

Běchovická tvrz se o víkendu vrátila do časů své slávy. Do podoby, kdy sloužila jako přepřahací stanice pro…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Karviná si udržela jedničku, Berkovec zůstává. Panáka chce Jablonec

Karviná si udržela jedničku, Berkovec zůstává.…

Brankář Martin Berkovec by měl dál být jedničkou prvoligové Karviné. Hostování devětadvacetiletého gólmana z…

 

Reflex.cz

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí za 3500 světelných let

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí…

Známý syntetický hlas fyzika Stephena Hawkinga, který kvůli nevyléčitelné chorobě přišel o hlas, byl v pátek…