Ford Fusion 1.5 EcoBoost: I americké Mondeo čeká na tříválec
Ford Fusion je v modelovém roce 2013 nabízen na severoamerickém trhu s pěti různými motorizacemi. Základ představuje atmosférický čtyřválec 2,5 16V a po něm následují přeplňované čtyřválce EcoBoost 1,6 a 2,0 l. Vedle konvenčních motorizací je k dispozici i benzinový dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem. Tento pohonný systém využívá hybridní a plug-in hybridní verze.
Podle informací zveřejněných na webu FordInsideNews se má severoamerický Fusion pro modelový rok 2014 dočkat rozšíření palety pohonných jednotek o přeplňovaný zážehový tříválec s objemem 1,5 litru.
Nová pohonná jednotka pro Fusion se představila v Mondeu pro čínský trh a je derivátem oceňovaného tříválce EcoBoost 1,0 l. Bližší specifikace tohoto motoru pro severoamerický trh prozatím nejsou k dispozici, ale v provedení pro Čínu má výkon 132 kW při 6000 min-1 a točivý moment 240 N.m dostupný od 1500 do 4500 min-1.
Ve Fusionu má nový 1,5litrový tříválec spolupracovat výhradně s automatickou převodovkou a pohánět kola přední nápravy standardem pro tuto motorizaci bude start-stop systém.
Ford má pro modelový rok 2014 u Fusionu kromě zavedení nové motorizace provést i drobné změny ve výbavě. Pro nejvyšší verze mají být k dispozici sedadla s chlazením a vyhřívaný volant. Od SUV Explorer pak Fusion převezme zadní nafukovací bezpečnostní pásy. Rozšíří se nabídka odstínů čalounění a také laků karoserie.
Podoba evropského Mondea čtvrté generace (oficiálně ovšem Mk5) byla odhalena 6. září 2012 na akci Go Further v Amsterdamu. Design je s Fusionem shodný, ovšem místo sedanu se bude prodávat i jako pětidveřový liftback a kombi. Pod kapoty zamíří tříválec 1.0 EcoBoost, vrací se i pohon všech kol, tentokrát v kombinaci s turbodiesely TDCi. Nebude chybět ani hybrid HEV, byť pouze ve čtyřdveřové verzi.