Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fusion 1.5 EcoBoost: I americké Mondeo čeká na tříválec

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
V modelovém roce 2014 se severoamerický Fusion dočká rozšíření palety pohonných jednotek směrem dolů a ani jej nemine nadšení Fordu pro přeplňované tříválce.

Ford Fusion je v modelovém roce 2013 nabízen na severoamerickém trhu s pěti různými motorizacemi. Základ představuje atmosférický čtyřválec 2,5 16V a po něm následují přeplňované čtyřválce EcoBoost 1,6 a 2,0 l. Vedle konvenčních motorizací je k dispozici i benzinový dvoulitr, pracující v Atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem. Tento pohonný systém využívá hybridní a plug-in hybridní verze.

Podle informací zveřejněných na webu FordInsideNews se má severoamerický Fusion pro modelový rok 2014 dočkat rozšíření palety pohonných jednotek o přeplňovaný zážehový tříválec s objemem 1,5 litru.

Nová pohonná jednotka pro Fusion se představila v Mondeu pro čínský trh a je derivátem oceňovaného tříválce EcoBoost 1,0 l. Bližší specifikace tohoto motoru pro severoamerický trh prozatím nejsou k dispozici, ale v provedení pro Čínu má výkon 132 kW při 6000 min-1 a točivý moment 240 N.m dostupný od 1500 do 4500 min-1.

Ve Fusionu má nový 1,5litrový tříválec spolupracovat výhradně s automatickou převodovkou a pohánět kola přední nápravy standardem pro tuto motorizaci bude start-stop systém.

Ford má pro modelový rok 2014 u Fusionu kromě zavedení nové motorizace provést i drobné změny ve výbavě. Pro nejvyšší verze mají být k dispozici sedadla s chlazením a vyhřívaný volant. Od SUV Explorer pak Fusion převezme zadní nafukovací bezpečnostní pásy. Rozšíří se nabídka odstínů čalounění a také laků karoserie.

Podoba evropského Mondea čtvrté generace (oficiálně ovšem Mk5) byla odhalena 6. září 2012 na akci Go Further v Amsterdamu. Design je s Fusionem shodný, ovšem místo sedanu se bude prodávat i jako pětidveřový liftback a kombi. Pod kapoty zamíří tříválec 1.0 EcoBoost, vrací se i pohon všech kol, tentokrát v kombinaci s turbodiesely TDCi. Nebude chybět ani hybrid HEV, byť pouze ve čtyřdveřové verzi.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
12. 4. 2013 09:39
Redakce oprava!
..dle vyjadreni automobilky je 1,5 EB motor 4valec.....a opravdu snizeni objemu je jen z duvodu emisnich /objemovych limitu v cine.
12. 4. 2013 08:04
Re: R3. V Mondeu.
papierove hodnoty su jedna vec a prax druha.
Ak sa rozbiehas na manuale, tak v nizkych otackach, kde este turbo nie je efektivne nie je skoro ziadnz krutak, tj ziadny momentalny vykon. Ked trcis v nejakej zapche, tak je to klucova vlastnost, kedze ta nebavi pre kazdy rozbeh, kde netreba nejako specialne akcelerovat vytacat motor do 2000rpm, alebo pri nizsich otackach sa citlivo hrat so spojkou ako niekde na skode 120 aby to neskapalo.
Preto je automat vhodnejsi pre 3valce, tam su tieto negativa potlacene. + dvojhmota a odhlucnenie a ani nevies, ze mas trojvalec

11. 4. 2013 20:36
Re: Oh my God, Where’s my Engine?
na motore paradoxne nic, ale x krat spojka a starter plus kopa dalsich veci. Motor ostal bez zasahu az do poslednej chvile ;-)
11. 4. 2013 09:11
Re: ...!
:yes: :yes: >:D
11. 4. 2013 09:09
Re: Tři válce...
V kazdem pripade ..a to at atmosera, turbo nebo vsechny diesly...je nesmysl jet na plne kule...a pak zniceho nic zastavit...a to stejne naopak..vlezu do promrzleho auta..a plny plyn a tocit tocit :D:D kde jsmééé >:D