Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford GT konečně odhalil technická data. Na okruhu rozdrtil McLaren i Ferrari!

Jan Mička
Diskuze (9)
Zatím nás Ford pouze uklidňoval pouze informací, že výkon modelu GT převyšuje 600 koní. Máme dobré zprávy: je to mnohem, mnohem více!

Letos v březnu to budou dva roky od premiéry Fordu GT na autosalonu v Ženevě, až do dnešního dne jsme však pořádně neznali jeho technická data. Automobilka pouze uvedla, že je výkon vyšší než 600 koní, což samozřejmě zní hezky, ale nikdo nevěděl, zda je to 601, 650, nebo třeba 699 koní. Dnes už jsme ale chytřejší, protože Ford konečně odkryl karty.

Půjdu rovnou k věci: nový Ford GT má oficiálně 482 kW (655 koní) v 6250 otáčkách, 745 N.m dostupných od 5900 otáček, a jeho suchá hmotnost činí 1385 kilogramů. To jsou velmi slušná čísla, však se vůz také honosí titulem nejsilnějšího produkčního auta, jaké kdy Ford vyrobil. Ale teď se teprve podržte: maximální rychlost je 216 mil v hodině, tedy 347 km/h! Jenom jediný důležitý údaj značka neuvádí – zrychlení z 0-100 km/h. S takovými parametry však jistě zabere méně než tři sekundy.

Přitom motoru Fordu GT není nijak velký. Jde o 3,5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který posílá svou sílu na zadní kola skrze dvouspojkovou převodovku 7DCL750 od Getragu. Navíc to není žádný fouňa, vystačí si i s 93oktanovým benzinem. Kombinovaná spotřeba činí 16,8 l/100 km, vzhledem k výkonu auta tedy žádná hrůza.

Ford je na své auto právem hrdý a nebojí se jej porovnávat s nejlepšími supersportovními vozy. Na okruhu Calabogie Motorsports Park v Kanadě GT zadupal do země McLaren 675LT i Ferrari 458 Speciale, a to v rozmezí jedné až tří sekund od času 2:09,8. Za volantem samozřejmě vždy seděl ten stejný řidič.

Problém je v tom, že dostat se k tomuto autu nebude snadné. Produkce v kanadském Markhamu je totiž omezena na 250 kusů ročně a celkově se vyrobí pouze tisícovka vozů. Cena by se měla pohybovat okolo 450.000 dolarů, což je zhruba 11,3 milionu korun. A to je opravdu moc. Ani záloha není nízká – na dřevo se údajně skládá minimálně padesát procent z ceny vozu.

Jan Mička
Diskuze (9)
25. 1. 2017 17:59
Re: Drahej je...
11 mega za Ford a foukanej sestival ? no pani.

ale jak je zmineno v diskuzi, je to legenda, o tom zadna.
Avatar - CHerokee
25. 1. 2017 17:25
Re: Drahej je...
Ford GT je legenda. nelze srovnávat s "tuctovým" běžným vozem od McLarenu nebo Ferrari. Vypadá to ze strany fordu na dobrý marketingový tah. Faktem je, že pro řidiče enthusiasty mají v každé třídě něco od Fiesty ST, rychlé Focusy, po Stangy a třešničkou je GT.
Avatar - jurajos
25. 1. 2017 16:30
Re: Drahej je...
Riešiť image auta na základe bulvárnych správ...no neviem, ale je to Tvoj boj!
Ford ako samostatná značka samozrejme nemá image Ferrari alebo Lamba, avšak Ford GT, resp.GT 40 je kult, ktorý sa svojim image talianskym sokom v pohode vyrovná. Svedčia o tom aj ceny za aké sa predávajú tie zo 60-tych rokov, resp. generácia z r.2005.
Avatar - maxi!
25. 1. 2017 16:22
Ford GT
za mna ano!
mne sa to teda velmi paci, myslim, ze je to vyborne auto...
uvidime,ako to dopadne v realnom teste. :-!
25. 1. 2017 15:51
Re: Drahej je...
Vzpominam na clanek o nejake zpevacce, ktere take bylo prideleno. Ze z legrace nebo jak zaklikala kde co (uz nevim jak to bylo presne) a najednou ji bylo prideleno. Byla z toho cela udivena. Smrdi to tim, ze to chteji dostat ke slavnym lidem a zvedat si tak image, kterou proste oproti Ferrari nemaji a mit nebudou. Ikdyz celou dobu tvrdili, ze to chtej dostat na silnice.