Ford GT konečně odhalil technická data. Na okruhu rozdrtil McLaren i Ferrari!
Letos v březnu to budou dva roky od premiéry Fordu GT na autosalonu v Ženevě, až do dnešního dne jsme však pořádně neznali jeho technická data. Automobilka pouze uvedla, že je výkon vyšší než 600 koní, což samozřejmě zní hezky, ale nikdo nevěděl, zda je to 601, 650, nebo třeba 699 koní. Dnes už jsme ale chytřejší, protože Ford konečně odkryl karty.
Půjdu rovnou k věci: nový Ford GT má oficiálně 482 kW (655 koní) v 6250 otáčkách, 745 N.m dostupných od 5900 otáček, a jeho suchá hmotnost činí 1385 kilogramů. To jsou velmi slušná čísla, však se vůz také honosí titulem nejsilnějšího produkčního auta, jaké kdy Ford vyrobil. Ale teď se teprve podržte: maximální rychlost je 216 mil v hodině, tedy 347 km/h! Jenom jediný důležitý údaj značka neuvádí – zrychlení z 0-100 km/h. S takovými parametry však jistě zabere méně než tři sekundy.
Přitom motoru Fordu GT není nijak velký. Jde o 3,5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který posílá svou sílu na zadní kola skrze dvouspojkovou převodovku 7DCL750 od Getragu. Navíc to není žádný fouňa, vystačí si i s 93oktanovým benzinem. Kombinovaná spotřeba činí 16,8 l/100 km, vzhledem k výkonu auta tedy žádná hrůza.
Ford je na své auto právem hrdý a nebojí se jej porovnávat s nejlepšími supersportovními vozy. Na okruhu Calabogie Motorsports Park v Kanadě GT zadupal do země McLaren 675LT i Ferrari 458 Speciale, a to v rozmezí jedné až tří sekund od času 2:09,8. Za volantem samozřejmě vždy seděl ten stejný řidič.
Problém je v tom, že dostat se k tomuto autu nebude snadné. Produkce v kanadském Markhamu je totiž omezena na 250 kusů ročně a celkově se vyrobí pouze tisícovka vozů. Cena by se měla pohybovat okolo 450.000 dolarů, což je zhruba 11,3 milionu korun. A to je opravdu moc. Ani záloha není nízká – na dřevo se údajně skládá minimálně padesát procent z ceny vozu.