Ford Mustang GT 2011: Nový model také s motorem 5,0 V8 Ti-VCT

Ford Mustang GT 2011: Nový model také s motorem 5,0 V8 Ti-VCT

 
 

Ač ještě nezačal ani rok 2010, Ford chystá uvést na americký trh Mustang GT model 2011. Největší novinkou je motor 5,0 V8.

Vidlicový osmiválec pětilitrového objemu využívá rozvodu DOHC, tedy dvou vačkových hřídelů v hlavě válců. Ty disponují variabilním časováním sacích a výfukových ventilů Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Setkat se s ním můžeme nejen v evropských modelech modrého oválu, ale i v Mustangu samotném, má jej také menší šestiválec 3,7 litru. Zvyšuje točivý moment motoru v nízkých otáčkách i jeho největší výkon, zároveň ovšem snižuje spotřebu paliva. Také reakce agregátu na plynový pedál jsou rychlejší.

Nová pohonná jednotka váží 195 kg a při kompresním poměru 11:1 dosahuje největšího výkonu 307 kW a točivého momentu 528 Nm. Údaje o otáčkách zatím Ford tají, červené pole otáčkoměru začíná na 7000 min-1. Zmíněné snížení spotřeby je reprezentováno hodnotami 9,8 l/100 km v dálničním režimu a 14,7 l/100 km ve městě v případě verze s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Pro samočinnou skříň se stejným počtem rychlostních stupňů jsou udávány ještě nižší: 9,4 l/100 km na dálnici a 13,8 l/100 km v městském provozu, samozřejmě dle metodiky EPA.

Mustang GT pro modelový rok 2011 nebude mít jen nový motor, ale také optimalizovaný posilovač řízení EPAS (Electric Power Assist Steering). Změněno je i odpružení zadní nápravy, kde našel místo tužší stabilizátor. Brzdy dostanou nové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 292 mm vpředu a 300 mm vzadu. Za příplatek jsou k mání ty z verze Shelby GT500, které nesou italskou značku Brembo, a to v kombinaci s letními pneumatikami Pirelli na devatenáctipalcových kolech. Přední kotouče mají v tomto případě průměr 356 mm.

Nový agregát dostane kromě kupé i kabriolet, který prošel revizí v oblasti tuhosti karoserie. Nový Mustang se bude vyrábět v továrně v michiganském Flat Rocku a u amerických prodejců Fordu se první vozy objeví na jaře 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf

Z úspěšného vstupu Ferrari do letošní sezóny formule 1 má…

Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu? Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu?

Ministryně Marksová přichází s návrhem, který není…

Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Ford Mustang: Nejstarší hardtop, možná druhý postavený kus, půjde do aukce Ford Mustang: Nejstarší hardtop, možná druhý postavený kus, půjde do aukce

Historie Mustangu první generace vydá na několik tlustých…

Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád? Ford Mustang II (1973-1978): Proč ho nikdo nemá rád?

Mustang druhé generace se vyráběl nejkratší dobu ze všech…

 



 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…