Ford Mustang GT 2011: Nový model také s motorem 5,0 V8 Ti-VCT
Vidlicový osmiválec pětilitrového objemu využívá rozvodu DOHC, tedy dvou vačkových hřídelů v hlavě válců. Ty disponují variabilním časováním sacích a výfukových ventilů Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Setkat se s ním můžeme nejen v evropských modelech modrého oválu, ale i v Mustangu samotném, má jej také menší šestiválec 3,7 litru. Zvyšuje točivý moment motoru v nízkých otáčkách i jeho největší výkon, zároveň ovšem snižuje spotřebu paliva. Také reakce agregátu na plynový pedál jsou rychlejší.
Nová pohonná jednotka váží 195 kg a při kompresním poměru 11:1 dosahuje největšího výkonu 307 kW a točivého momentu 528 Nm. Údaje o otáčkách zatím Ford tají, červené pole otáčkoměru začíná na 7000 min-1. Zmíněné snížení spotřeby je reprezentováno hodnotami 9,8 l/100 km v dálničním režimu a 14,7 l/100 km ve městě v případě verze s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Pro samočinnou skříň se stejným počtem rychlostních stupňů jsou udávány ještě nižší: 9,4 l/100 km na dálnici a 13,8 l/100 km v městském provozu, samozřejmě dle metodiky EPA.
Mustang GT pro modelový rok 2011 nebude mít jen nový motor, ale také optimalizovaný posilovač řízení EPAS (Electric Power Assist Steering). Změněno je i odpružení zadní nápravy, kde našel místo tužší stabilizátor. Brzdy dostanou nové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 292 mm vpředu a 300 mm vzadu. Za příplatek jsou k mání ty z verze Shelby GT500, které nesou italskou značku Brembo, a to v kombinaci s letními pneumatikami Pirelli na devatenáctipalcových kolech. Přední kotouče mají v tomto případě průměr 356 mm.
Nový agregát dostane kromě kupé i kabriolet, který prošel revizí v oblasti tuhosti karoserie. Nový Mustang se bude vyrábět v továrně v michiganském Flat Rocku a u amerických prodejců Fordu se první vozy objeví na jaře 2010.