Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford pracuje na novém elektromobilu, bude konkurovat Chevroletu Bolt

Jan Mička
Diskuze (4)
Segmentu malých městských elektromobilů se brzy rozroste. Konkurenta Chevroletu Bolt prý totiž vyvíjí také Ford.

Rok 2017 by měl být příznivý pro milovníky elektromobilů. V USA se totiž dostane do prodeje malý Chevrolet Bolt s cenou okolo 30.000 dolarů (asi 750.000 Kč), s modelem 3 by neměla stát ve stínu ani kalifornská Tesla (cena okolo milionu korun) a podle současných informací ani Ford. Ten by měl svůj městský ekovýtvor představit ještě v letošním roce.

Informace zveřejnil server Automobilemag.com. U zmíněných modelů však nebude kladen ohled na relativně příznivou cenu, ale především dojezd na jedno nabití. Kýženou metou je schopnost ujet bez nutnosti využití dobíjecí stanice asi 320 kilometrů, díky čemuž by mohly být elektromobily atraktivnější pro širší spektrum zákazníků. Podle průzkumů značek, které v současnosti tyto vozy prodávají, by sice měly být již dnes, kdekomu se však nezamlouvá nutnost nabíjení každý den. A co si budeme povídat – nikdy nevíte, kdy bude potřeba ujet více než 200 kilometrů, které v současnosti deklaruje například BMW i3 a Nissan Leaf.

Což o to – Ford plně elektrickou technologií disponuje, byť o Focus Electric s cenou okolo 40.000 euro a deklarovaným dojezdem 122 kilometrů na jedno nabití není příliš zájem. Podle současných informací by mohl soupeře Chevroletu Bolt představit již na listopadovém autosalonu v Los Angeles.

Jan Mička
Diskuze (4)
9. 3. 2015 13:33
Re: ok
Jestli to nebude tim, ze u nas se pouziva uz vice nez 20 let 230V ;-\
9. 3. 2015 00:22
Ford
ve Fordu se divej ze se jim neprodava dobře Focusl Electric? no aby ne za 40k ecek kdy se jedna o normalni Focus kde motor a převodovku nahrazuji elektromotr s baterkama v hodnote ani ne 150tisic a přitom za nej chtej o dalších 15-20k ecek navic >:D

aneb usertime na motoru, převodovce, spojce a dalších soucastech které stoji kolik, tech 150 tisíc? místo toho tam dame elektromotor a baterky ve stejne hodnote a cenu napalime na dvojvasobek >:D vzdyt 25kW baterie stojej cca 4500euro, kdyby Focus Electric daly za cenu s obdobnou marzi jako benzinovej/naftovej, tak budou mit hned jiné prodeje, to není BMW i3 kde neexistuje prime srovnani, proto to BMW dela takto, aby mohli dat vyssi cenu, protože to nelze primo srovnat s zadnym benzinem/naftou ve stejnem aute :-!
Avatar - jozephko
8. 3. 2015 20:29
Vadí skôr spôsob nabíjania ako jeho frekvencia
Ak by som vlastnil elektromobil, tak by mi až tak nevadilo, či ho musím nabíjať každý deň alebo iba každý druhý. Oveľa viac by mi prekážalo, ako sa elektromobil dobíja.
Pokiaľ by to malo byť klasickým káblom (ako na obrázku v článku), tak by mi to liezlo krkom už po týždni. Úplne iná situácia by to však bola, ak by sa auto nabíjalo bezkontaktne - napr. pomocou elektromagnetickej indukcie na spodku vozidla...