Sériový Chevrolet Bolt dostane nové jméno

 

Chevrolet Bolt byl představen na autosalonu v Detroitu, stejně jako druhá generace modelu Volt. Obě označení jsou si ale podobná až příliš.

Zatímco Voltu zůstal zážehový motor jako range extender (prodlužovač ujeté vzdálenosti), jeho „skorojmenovec“ je inzerován jako klasický elektromobil s dojezdem minimálně 322 km. Malý pětidveřový hatchback se také dostane k zákazníkům, a to již příští rok. Chevrolet plány na jeho sériovou výrobu oznámil nedávno. Jenže ještě než dorazí k severoamerickým dealerům, dostane jiné jméno. Bolt a Volt se prostě pletou a to rozhodně není dobrým marketingovým tahem pro rozjezd nového modelu.

Prezident GM North America Alan Batey řekl v rozhovoru pro The Detroit Free Press, že někteří lidé jsou skutečně zmateni podobností mezi oběma názvy a společnost si je vědoma tohoto problému. V důsledku toho zvažuje nutné změny, i když podle něj zatím nebylo nic rozhodnuto. Finální určení nového jména, které pochopitelně ještě není zdaleka známo, může trvat i rok. Batey je však na jednu stranu rád, protože se o novince mluví: „Někdo si myslí, že je to matoucí. Lidé si dělají legraci, to ale vytváří povědomí, což je dobré." Ohledně možného přehodnocení připustil však: „Jsme stále ve fázi rozhodování. Mohli bychom jít touto cestou.“

Problém je to ve skutečnosti docela velký a pokud by ho mocní v General Motors nevyřešili, může znamenat i komerční propadák. Dovedete si však představit konverzaci třeba mezi prodejcem a klientem, kdy se první jmenovaný přeslechne? Pan prezident je překvapivě skeptický méně: „Volt a Bolt jsou různé vozy pro lidi s různými potřebami." Divize velkého amerického koncernu však nezvolila příliš šťastně, zdá se. A chybu musí napravit. Není to nejlepší vizitka, když chcete nalákat zákazníky na zcela nový model, že? Batey se ale obchodního neúspěchu neobává, protože vysoké náklady může velkovýrobce rozložit na celé portfolio, což třeba v případě Tesly Elona Muska nelze. Takže si zároveň nečiní těžkou hlavu s tím, kdyby prodělával opravdu hodně. Vydělávat má Volt, menší sourozenec hlavně demonstruje současnou technickou úroveň značky.

Malý elektrický chevrolet by měl v USA stát kolem 30 tisíc dolarů, tedy v přepočtu dle aktuálního kurzu 696 tisíc korun. Pokud se prodej takových vozidel skutečně rozběhne ve větší míře, má potenciál stát se velkým a důležitým hráčem. Ale nesmí se plést s plug-in hybridem, který patří do jiného segmentu... Pro jeho výrobu je připravena továrna Orion Assembly v Michiganu a první majitelé si jej postaví do garáží v roce 2017. Jen ti z 50 států USA. Batey sice nepřímo potvrdil, že Bolt hodlá Chevrolet nabízet i jinde, ale zatím neřekl kde. V Evropě však určitě ne.

Psali jsme: Chevrolet Bolt EV Concept půjde do výroby, ohromí Ženevu

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: The Detroit Free Press

Štítky Chevrolet Elektromobil

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok Chevrolet Volt bude řídit sám, na silnice vyrazí už příští rok

General Motors začne testovat autonomní vozy v provozu.…

Chevrolet Volt:  Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace Chevrolet Volt: Prodejci mají ještě 6000 vozů první generace

Chevrolet již začátkem letošního roku představil novou…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…