Ford Shelby GT500 může nabídnout i manuál. Musíte si ale o něj říct!
Američané milují automatické převodovky, a tak není zase tak velkým překvapením, že nejsilnější sériový Mustang historie, Ford Shelby GT500, debutoval se samočinnou převodovkou, konkrétně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Tremac. Jenže v muscle carech američtí zákazníci mají v oblibě i manuál. Nový Shelby ho v tuto chvíli nenabízí, v budoucnu by se to však mohlo změnit.
„V současnosti je dostupný pouze s dvouspojkovou převodovkou. Jsme pevně spjatí s partou kolem Mustangu, a tak zjišťujeme zpětnou vazbu. Vždycky vyslyšíme, co naši zákazníci chtějí,“ přiznal během premiéry auta na detroitském autosalonu hlavní inženýr Ford Performance Carl Widmann, který tím dal fanouškům jasnou zprávu. Jestli bude o Shelby GT500 s manuální převodovkou dostatečný zájem, automobilka nebude váhat s jeho nabídnutím!
A není to tak nereálná možnost, byť tiskový mluvčí Fordu tvrdí, že v bezprostřední době se Shelby GT500 manuálu nedočká. Konkurenční Dodge Challenger Hellcat i Chevrolet Camaro ZL1 manuál nabízí, a tak by v nabídce Shelby GT500 neměl chybět, ať neodradí některé zájemce.
Zároveň Widman odhalil, proč výrobce vsadil na dvouspojkovou převodovku využívající poznatky z vývoje Fordu GT a nikoliv na desetistupňový automat známý z běžného Mustangu. Dvouspojka je podle jeho slov pro potřeby Shelby GT500 vhodnější. Dokáže pracovat s vyšším točivým momentem a rychleji mění převod, což jsou pro auto, které chce být schopné jak na závodním okruhu, tak ve sprinterských dovednostech, nadmíru důležité vlastnosti.
Ford Shelby GT500 je poháněn kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,2 litru, který je vyladěn na více než 700 koní (515 kW). Díky tomu zvládne tento muscle car akcelerovat z 0-96 km/h za 3,5 sekundy a absolvovat čtvrt míli za méně než 11 sekund.