Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Shelby GT500 je nejvýkonnější sériový Mustang historie. Používá dvouspojkovou převodovku!

David Bureš David Bureš 14. 1. 2019
73
12
Zobrazit náhledy (73)
Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500 Ford Shelby GT500
Nejsilnější sériový Mustang určený pro běžné silnice je poháněn kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,2 litru.

Ford na letošním detroitském autosalonu představuje očekávanou a hodně žhavou novinku, nový muscle car Shelby GT 500. Je to nejvýkonnější sériový Mustang pro běžné silnice, který zvládne akcelerovat z 0-96 km/h za 3,5 sekundy a absolvovat čtvrt míli za méně než 11 sekund.

K tomu mu pomáhá kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,2 litru s hliníkovým blokem známý ze slabší verze GT350, avšak dále vyladěný. Díky tomu překonává hranici 700 koní (515 kW), díky čemuž už je výkonnější než mnohé supersporty.

Agregát se speciálně navrženým kompresorem s mezichladičem vzduch-voda přenáší svoji sílu pomocí unikátní hnací hřídele zhotovené z karbonových vláken. Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Tremec, jejíž naladění využilo zkušenosti nabyté při vývoji Fordu GT. Převodovka umožňuje změnit nastavení v několika režimech, přičemž změna převodu trvá méně než 100 milisekund.

360p720p1080p

Shelby GT500 ale nemá být jen o rychlosti v přímce, ale také o schopnostech v zatáčkách. Z toho důvodu byla zrevidována geometrie zavěšení a speciálně naladěno aktivní zavěšení s magnetoreologickými tlumiči MagneRide. Auto se navíc dočkalo vedle tužších, šestipístkových třmenů Brembo speciálních 420mm brzdových kotoučů, které jsou vůbec největší, jaké kdy byly na nějakém kupé americké značky namontovány. Z pneumatik je pak možné vybírat mezi Michelinkami Pilot Sport 4S a Pilot Sport Cup 2.

Komu by to nestačilo, může si vybrat mezi dvěma balíčky. První nabízí především spoiler se speciální klapkou, zatímco druhý kombinuje 20palcová karbonová kola s o půlpalce širšími zadními koly obutými do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup a karbonovým křídlem. Zadní sedačky pak v tomto případě zcela chybí, aby se snížila hmotnost vozidla.

Shelby GT500 samozřejmě již na první pohled poznáte díky superagresivnímu vzhledu. Větší otvory v přídi přinášejí více chladivého vzduchu k motoru, zatímco křídlo na zádi pomáhá aerodynamice. Barevná paleta zahrnuje nové odstíny Red Hot, Twister Orange a Iconic Silver, v nabídce samozřejmě nemohou chybět lakované „rychlé“ pruhy.

Uvnitř zase nechybí materiály inspirované světem závodních aut, jako jsou karbonové detaily nebo speciální semiš Miko. K dispozici jsou i závodní sedačky Recaro.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Palec hore
Barrichello
| 16. 1. 2019
Lotus nevím, Jaguar ho má no. U V6 a V8, akorát to V8 už nejde v evropě koupit :-)
Avatar - Magister
Bez faceliftu?
Magister
| 16. 1. 2019
Ten ale nevyrábí ford.
Bez faceliftu?
TurekGT
| 16. 1. 2019
To je věc vkusu, tak proč Super snake je teda vyroben z noveho modelu?
Avatar - CHerokee
Palec hore
CHerokee
| 15. 1. 2019
Má to odpovídající objem, počet válců a místo 4 turb tam je kompresor, kterého se Evropa vzdává... snad jej má myslím ještě Jaguar a Lotus, ale bude končit. Manuál jako volba chybí, ale jinak to vypadá hodně dobře!
Avatar - CHerokee
Bez faceliftu?
CHerokee
| 15. 1. 2019
Protože není tak pěkný jako před faceliftem. I GT350 má původní vzhled.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku