Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Ženevě 2008

Focus CC
Ford
Fiesta
Kuga
39 Fotogalerie
Diskuze (1)
Třídveřová a nově i pětidveřová Fiesta expozici Fordu jasně vévodily, i když dostat se jim pod kůži vyžadovalo trochu horolezeckého výkonu.

Ford Fiesta

Ford Fiesta jsme představili už v mnoha textech, zajímal nás tedy hlavně praktický dojem. Exteriér podobu se společně vyvíjenou Mazdou 2 nezapře, proporce zvláště pětidveřové verze se nám subjektivně zdají více sexy a kombinace s prezentovanými barvami cíluje tohle malé auto ještě výrazněji k na design orientovaným cílovým skupinám. Linie střechy, spodní hrany oken a bočního prolisu, které značná část diskutujících velebila u studie Verve, jsou zachovány i u sériového modelu. Barva pětidvéřové Fiesty se jmenuje Hot Magenta a bude za příplatek, naopak EasyFuel, tedy hrdlo nádrže zabraňující tankování nesprávného paliva, slibuje Ford jako standardní výbavu.

Interiér přinesl překvapení největší člen výpravy Auto.CZ (193 cm/100 kg) si celkem bez problémů sedl i „za sebe“, všechny dveře se otevírají v dostatečném úhlu a z tohoto pohledu tedy může Fiesta plnit i úlohu malého rodinného vozu uspokojivě. Interiéru dominuje kombinace kvalitních tmavých plastů a imitace kovu seskládaná na volantu, ale hlavně na středovém panelu do zajímavě designovaných skupin. Celek připomíná ovládání mobilních telefonů a podle Fordu jde o záměr, jak Fiestu přiblížit mladé generaci. Při letmém seznámení jsme na žádný podstatný zádrhel nepřišli, všechny ovladače jsou pohodlně dosažitelné. Volant lze seřizovat v obou osách a interiér doplňuje nepřímé osvětlení červenými diodami.

V nabídce sériového modelu bude pět pohonných jednotek. Zážehové agregáty budou zastoupeny čtyřválci Duratec, prvním z nich bude motor o objemu 1,25 l s výkonem 44 kW (60 k) nebo 59 kW (80 k). Následovat budou motory o objemu 1,4 l s výkonem 67 kW (91 k) a 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k). Diesely budou nabízeny s objemem 1,4 l o výkonu 50 kW (68 k) a 1,6 l s výkonem 66 kW (90 k). Motory budou pohánět kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky nebo čtyřstupňové automatické převodovky, která má být dispozici pro benzinový motor o objemu 1,4 litru. K dispozici bude i verze Econetic s emisemi CO2 pod 100 g/km.

Nová Fiesta má podobně jako příbuzná Mazda 2 přijít s konstrukcí, která bude lehčí, ale pevnější než u odcházejícího modelu. Automobil bude vybaven elektrickým posilovačem řízení E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Poprvé Fiesta nabídne, kromě čelních, bočních a hlavových airbagů i kolenní airbag řidiče. V nabídce výbavy samozřejmě nebudou chybět elektronické vymoženosti současnosti, jako je Bluetooth a přípojka pro MP3.

Fiesta by měla být autem globálním. V příštích dvou letech ji Ford plánuje uvést i na asijské a americké trhy, vyrábět by se měla mimo jiné v Číně. Výroba v Kolíně nad Rýnem začne na podzim 2008, oficiální zahájení evropského prodeje stihne automobilka ještě před koncem roku – to platí i pro Českou republiku. První jízdní dojmy přineseme koncem léta, české ceny budou známy až těsně před uvedením na trh.

Ford Kuga

Ford vstupuje do segmentu SUV ve třídě C s modelem Kuga relativně pozdě a úspěchy konkurenční Nissanu Qashqai a především VW Tiguan tak bude muset teprve dohánět. Při zatím statickém seznámení se ale zdá, že by handicap mohl být spíše jen časový.

Ve skutečnosti vypadá Kuga menší než na fotografiích, je to však jen zdání. Nemá sice tak špičatou a dlouhou přesahující příď jako Tiguan, proporčně jí to ale spíše prospělo. Výhodou oproti konkurenci je možnost otevírání jen horní části pátých dveří, ovládání je jednoduché.

Zavazadlový prostor má sice nákladovou hranu až ve výšce 76 cm, po sklopení zadních sedadel a opěradel dělených v poměru 60:40 ale vznikne zcela vodorovná plocha. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání objem 360 litrů, ve dvoumístném pak 1355 litrů. Pod podlahou najdeme jen polystyrenový blok poměrně prostorných přihrádek na drobnosti – náhradní kolo 4,0B x 17 je za příplatek, standardně se dodává jen sada na opravu pneumatik.

Zatímco přední dveře jsou co do délky i úhlu otevření zcela bez problémů, zadní pár cestujících by pár centimetrů navíc uvítal. Jde ale jen o vstupní otvor, na sedačkách i v druhé řadě je místa dost a hlava ani vyšších pasažérů čalounění stropu neleští.

Interiér je téměř přesnou kopií modelu Focus, takže jedinou výhradou je lehce se zužující prostor pro kolena cestujících blíže středové konzole. Až neuvěřitelně příjemné jsou měkké, látkovým čalouněním vyložené plochy ve výplních dveří těsně pod okny – kdo si sem odkládá loket raději než do standardní opěrky o dvacet centimetrů níže, dokáže tuto drobnost ocenit.

Ford oficiálně uvádí, že Kuga bude mít v rámci třídy nejlepší schopnosti v terénu. Rádi to ověříme, ale už nyní můžeme konstatovat, že mimo silnici pomůže vozu jen lamelová spojka Haldex připojující pohon zadní nápravy. Kouzelné tlačítko typu „offroad“, upravující například dávkování plynu v nízkých otáčkách či účinek ABS ve voze není a výrobce podobné elektronické pomocníky ani nechystá.

V nabídce bude zatím jediný motor 2.0 TDCi s výkonem 100 kW, stupně výbavy Trend a Titanium a především možnost pohonu pouze předních nebo všech kol. NA český trh se Kuga dostane koncem léta, první jízdní dojmy přineseme ještě v dubnu.

Ford Focus CC

Poslední faceliftovanou verzí řady Focus, je provedení Coupé-Cabriolet, jehož karoserie je společným dílem evropského designérského centra automobilky Ford a italské karosárny Pininfarina. Dvoudveřový automobil s pevnou skládací střechou má stejně jako ostatní verze Focusu vzhled upraven ve stylu kinetického designu. Dynamicky tvarované světlomety zasahují mnohem více do boků, maska a lichoběžníkový tvar nasávacího otvoru v nárazníku nyní sjednocují všechny Focusy a přibližují je i ostatním modelům v nabídce značky.

V interiéru Focusu Coupé-Cabriolet je použit nový design přístrojového štítu, nová středová konzola s úložným prostorem o objemu 4 litry, nová stavitelná loketní opěrka mezi předními sedadly a inovovaná nabídka audio a navigačních přístrojů.

Zájemci o modernizovaný Focus Coupé-Cabriolet si budou moci vybírat ze zážehového čtyřválce o objemu 1,6 litru s výkonem 74 kW (100 k) a dvoulitru s výkonem 107 kW (105 k). U výkonnějšího motoru si zákazníci mohou vybrat mezi pětistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou FN. Vznětové motory zastupuje čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 320 Nm.

Stejně jako ostatní Focusy i Coupé-Cabriolet bude vybaveno bezzátkovým víčkem nádrže, v nabídce bude bezklíčový systém se startováním tlačítkem. Na přání bude dodáván systém kontroly tlaku v pneumatikách nebo nový navigační systém se sedmi palcovým barevným dotykovým monitorem.

Nový motor 2.2 TDCi, zatím pro Mondeo, S-Max a Galaxy

Očekávané vylepšení nabídky vznětových motorizací vrcholných osobních modelů je výsledkem spolupráce Fordu a PSA. V Ženevě představený motor 2,2 l Duratorq je největší a nejvýkonnější vznětový agregát, jaký evropský Ford do svých osobních vozů montuje. Točivý moment 400 Nm, dostupný již v 1750 ot./min., může díky funkci overboost krátkodobě vzrůst dokonce až na 420 Nm. Nejvyššího výkonu 129 kW (175 k) jednotka dosahuje v 3500 ot./min.

O potenciálu nového agregátu svědčí hodnoty akcelerace: všechny jím poháněné modely Ford zrychlí z klidu na 100 km/h za méně než deset sekund. Vozy Mondeo, S-MAX a Galaxy s tímto motorem produkují (ve shodném pořadí) 165, 176 a 179 gramů CO2 na kilometr jízdy. Díky částicovému filtru (DPF) splňuje agregát 2,2 l Duratorq emisní normu Euro IV.

Všechny tři modely lze snovými motory objednávat v České republice už nyní.


Vstoupit do diskuze (1)