Ford zvažuje ještě ostřejší Focus RS
Vzpomínáte ještě na Ford Focus RS500? Ve své době šokoval nevídaným výkonem 350 koní v kombinaci s poháněnou přední nápravou, ovšem tenhle exot nebude nic proti tomu, co by mohlo vzniknout na bázi Focusu RS III, pokud budou reakce zákazníků pozitivní. Ford Performance totiž zvažuje něco, co by mohlo být nejrychlejším hot-hatchem všech dob.
Autocar tvrdí, že tentokrát se u modrého oválu chtějí vydat dvěma cestami - jak úpravou pohonného systému, tak snížením váhy. Já vím, co si myslíte, takových slibů už bylo a vždycky přibyly pouze koně, ovšem tady by neměly být důvody ani tak filozofické, jako spíše racionální.
Ačkoli není zatím známo, kam chce Ford posunout parametry přeplňované dva-trojky, motor naladěný na 350 koní a 470 N.m se prý nyní nachází blízko svých limitů a další zvýšení parametrů je problematické kvůli omezenému prostoru, jenž by byl třeba kvůli účinnějšímu chlazení. Jinými slovy - nárůst výkonu asi nebude tak velký jako mezi RS a RS500 a nutností tedy bude zmíněná dietka.
Britský magazín spekuluje, že by auto mohlo shodit až 100 kg, a to díky karoserii z CFRP, zavěšení z kovaného hliníku, karbonkeramickým brzdám a pochopitelně menšímu množství izolačních hmot a očesané výbavě kabiny.
Nebude se ale pracovat jen s váhou a motorem. Zvažuje se prý také použití elektronicky řízeného diferenciálu se zvýšenou svorností na přední nápravě, sladěného s aktivním zadním difem od GKN a dvouspojkovou skříní. I tu by čekaly drobné modifikace, protože převodovka Getrag je navržena na točivý moment 450 N.m.
A co vlastně má být cílem? V první řadě pokořit v akceleraci A 45 AMG, Audi RS 3, které umí 0-100 km/h za 4,2 s, respektive 4,3 s. Focus RS by měl zvládnout totéž pod 4 vteřiny! Aktuálně potřebuje 4,7 s, ale po obutí na kovaná kola se semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2 se prý už teď pohybuje konkurentům "mnohem blíž". Ale každá legrace něco stojí a zběsilý Focus RS bude asi hodně, hodně drahý.