Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford zvažuje ještě ostřejší Focus RS

Michal Fokt
Diskuze (114)
Ford se opět nechce spokojit jen s jedním Focusem RS, přemýšlí o lehčí a výkonnější variantě, která zvládne stovku pod 4 sekundy.

Vzpomínáte ještě na Ford Focus RS500? Ve své době šokoval nevídaným výkonem 350 koní v kombinaci s poháněnou přední nápravou, ovšem tenhle exot nebude nic proti tomu, co by mohlo vzniknout na bázi Focusu RS III, pokud budou reakce zákazníků pozitivní. Ford Performance totiž zvažuje něco, co by mohlo být nejrychlejším hot-hatchem všech dob.

Autocar tvrdí, že tentokrát se u modrého oválu chtějí vydat dvěma cestami - jak úpravou pohonného systému, tak snížením váhy. Já vím, co si myslíte, takových slibů už bylo a vždycky přibyly pouze koně, ovšem tady by neměly být důvody ani tak filozofické, jako spíše racionální.

Ačkoli není zatím známo, kam chce Ford posunout parametry přeplňované dva-trojky, motor naladěný na 350 koní a 470 N.m se prý nyní nachází blízko svých limitů a další zvýšení parametrů je problematické kvůli omezenému prostoru, jenž by byl třeba kvůli účinnějšímu chlazení. Jinými slovy - nárůst výkonu asi nebude tak velký jako mezi RS a RS500 a nutností tedy bude zmíněná dietka.

Britský magazín spekuluje, že by auto mohlo shodit až 100 kg, a to díky karoserii z CFRP, zavěšení z kovaného hliníku, karbonkeramickým brzdám a pochopitelně menšímu množství izolačních hmot a očesané výbavě kabiny.

Nebude se ale pracovat jen s váhou a motorem. Zvažuje se prý také použití elektronicky řízeného diferenciálu se zvýšenou svorností na přední nápravě, sladěného s aktivním zadním difem od GKN a dvouspojkovou skříní. I tu by čekaly drobné modifikace, protože převodovka Getrag je navržena na točivý moment 450 N.m.

A co vlastně má být cílem? V první řadě pokořit v akceleraci A 45 AMG, Audi RS 3, které umí 0-100 km/h za 4,2 s, respektive 4,3 s. Focus RS by měl zvládnout totéž pod 4 vteřiny! Aktuálně potřebuje 4,7 s, ale po obutí na kovaná kola se semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2 se prý už teď pohybuje konkurentům "mnohem blíž". Ale každá legrace něco stojí a zběsilý Focus RS bude asi hodně, hodně drahý.

Michal Fokt
Diskuze (114)
13. 11. 2015 14:26
Re: vw
Všichni ekologové by si konečně měli přiznat, že Škoda v naftě je nic oproti požárům v Indonésii, letecké a námořní dopravě, či znečištění ovzduší v Číně.
Avatar - praděda7
13. 11. 2015 13:54
Re: FRSIII500
Tak v FJ Holdenu mě v 69tém kolega vozil do práce. Byl to "tank". Krátce potom jsem si koupil Mini Cooper S ojetinu. Velká chyba... :'-( Kastla byla ok, ale mechanicky to byl šrot. Utopil jsem do něj hodně výplat než mě došlo, že bude lepší se ho rychle zbavit. ;-)
13. 11. 2015 13:42
Re: FRSIII500
Dik.Pozrem si to.Ja zhanam stare zhrdzavene Holden FJ utility z 50 rokov..rad by som si postavil rat rod kopiu aka bola v Mad Maxovi [odkaz]
13. 11. 2015 13:37
Re: FRSIII500
Bully myslel som to presne tak ako to napisal White ;-)
Avatar - Bully_
13. 11. 2015 13:10
Re: FRSIII500
Pokud to myslel presne tak, jak to za nej ty vysvetlujes, pak OK. Reagoval jsem nad povzdechy nad Slovenskem oproti jinym zemim EU a nad tim, ze bude na SK malo predvadecich vozu. Vic bych v zemi, kde se jich moc neproda, ani necekal. Ne kazdy autosalon ma na rozhazovani.