Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

David Bureš
Diskuze (9)
Čtyři kruhy figurují v šampionátu elektrických monopostů už dnes, avšak jen jako tovární podpora. Do budoucna však plánují vlastní tovární tým.

Dlouho se spekulovalo o tom, že některá ze značek koncernu Volkswagen Group zamíří do šampionátu Formule 1, přičemž nejvíce se v této souvislosti mluvilo o Audi a Porsche. Kauza Dieselgate ale takové plány utnula, koncern musí šetřit a zatížení rozpočtu účastí v královně motorsportu by nezvládl. Motorsportu se koncern přesto úplně nezvládá, Audi nyní oznamuje účast v šampionátu elektrických monopostů Formule E.

Účast v sérii Formule E souvisí s plány Audi na rozšíření nabídky aut s elektrickým pohonem. V roce 2018 chce Ingolstadt uvést na trh elektrické SUV, do roku 2025 má být každé čtvrté prodané audi elektromobilem. „Ve světle těchto plánů je přizpůsobení našeho sportovního programu a vstup do plně elektrické závodní série logickým krokem,“ vysvětluje toto rozhodnutí vedoucí technického vývoje v Audi Stefan Knirsch.

Audi tím navíc pokračuje v trendu, čtyři kruhy vždy nejprve vyvíjely a testovaly novou techniku v motoristickém sportu, aby ji následně použily v sériové výrobě. Wolfgang Ullrich v tomto ohledu připomíná použití pohonu všech kol v rallyeových vozech nebo přeplňované zážehové a vznětové motory ve speciálech pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Formule E navíc není pro Audi neznámým polem. Už od úvodní sezony 2014/2015 tohoto šampionátu značka podporuje jeden z týmů, který se jmenuje Team ABT Schaeffler Audi Sport. Tato spolupráce se od nadcházející sezony 2016/2017 dále prohloubí, když Audi stáji více pomůže z finančního i technického hlediska. Díky tomu bude Audi i více vidět, protože se na monopostech stáje ABT Schaeffler objeví výraznější čtyři kruhy. Plnohodnotný tovární tým ve Formuli E pak ingolstadtská továrna chce mít v sezoně 2017/2018.

Audi přitom není jedinou automobilkou, která má o šampionát Formule E zájem. V sérii již působí značky Mahindra, DS nebo Renault, který spolupracoval na vývoji monopostu série pro její první sezonu. Od nadcházející sezony do Formule E vstoupí také Jaguar. Pro automobilky je totiž šampionát dnes zajímavější v tom, že si část techniky mohou vyvinout samy, což se jim může hodit při vývoji silničních elektrovozů. V první sezoně byla technika pevně stanovena pro všechny týmy, zatímco do budoucna se počítá s rostoucím počtem vlastních komponentů.

David Bureš
Diskuze (9)
6. 9. 2016 09:52
Re: Závod ještěrek
Nu, i v tom mají "Éčka" navrch. Například se zde penalizuje překročení maximální spotřeby energie (nejspíš mají smlouvu s ČEZem). Případný tvrdší souboj na trati má za následek nadměrné vybití akumulátorů, takže pak následuje jen ekojízda.
Klasická formule 1 je bohužel už také jen historií, motory a vůbec celá auta jsou příliš drahá a komplikovaná, vývoj během sezóny je ale velmi omezený, aby se ušetřilo.
DRS je sporné, fakt je, že před zavedením této fičury už opravdu předjíždět téměř nešlo, teď se to dá délkou zón docela doladit.
S tresty se letos nijak zvláště neplýtvá, to už musí být. Většinou je to navíc jen 5 nebo 10 sekund, tady se komisaři oproti minulým rokům značně polepšili.
6. 9. 2016 09:17
Re: Závod ještěrek
:yes: dobrý popis. Ovšem F1 na tom není o moc lépe, předjíždění se děje buď v boxech nebo pomocí tlačítka na volantu na rovince v DRS zóně, zvuk motorů je jako vysavač s vysypaným ložiskem a sebemenší kontakt na trati je vyšetřován a trestán málem ukamenováním, dokonce i situace, kdy jezdec udělá 20cm "vlnu" je dnes chápána jako atentát na svobodu lidstva a na sportovní komisaře především. Zbývá už jen zavést přidělování "kreditů" za sprostá slova do teamového rádia.
6. 9. 2016 08:10
Re: Plán na masivní prodej elektrovehiklů,
A kto ten ecoteror v F1 asi rozhybal? Ved prave VAG mal plnu hubu reci, ze by aj vstupil, ale sucasne motory(vtedy V8) pre produkciu nic neprinasaju. Riesili s FIA aby sa zaviedli 1.6 s turbom aj ked ony chceli len R4(ako globalny motor aj pre WRC, WTCC...). A ked uz boli pripravy novych pravidiel prilis daleko, tak si vstup do F1 rozmysleli, ale pravidla uz zostali pokrivene.
6. 9. 2016 06:59
Závod ještěrek
Formule E jsou pozoruhodné závody, auta mají zvuk jako nádražácká ještěrka. V půlce závodu se přehazuje rovnou celé auto, což ale považuji za velkou chybu a hrubé nevyužití možností pro vzdělání diváka. Neboť takový cca 45-minutový pitstop by diváky připravil na rozkoše, jaké mu chystá například jeho nové e-Audi. Jezdec by si navíc mohl dát šlofíka, takže by byly závody mnohem bezpečnější.
Diváci by se zatím mohli bavit ježděním v autodromu nebo leštěním ebonitové tyče ocasem.
Pozoruhodnou novinkou hodnou obdivu i Tomio Okamury je referendum o neoblíbenějšího jezdce, který dostane za odměnu pětisekundové zvýšení výkonu. Tento prvek by se mohl vhodně rozšířit, například hlasováním o největšího hajzlíka na trati, který by za odměnu dostal někdy při jízdě pětisekundový výboj do intimních partií.
Samozřejmě velkou výhodou je enviromentální přívětivost e-Carů, takže můžeme očekávat závody například v pražské zoologické zahradě, v Central parku nebo rovnou na Rudém náměstí.
Avatar - CHerokee
5. 9. 2016 20:06
Re: Plán na masivní prodej elektrovehiklů,
Dobrý postřeh. Ona se namůj vkus jezdí hodně málo v Evropě. Když jsme viděl, jak to lidi milují teď v Itálii, tak jsme si říkal, proč ten senilní děděk v čele nedá i Imolu. Italové by si to zasloužili, je tu tradice.