Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E
Dlouho se spekulovalo o tom, že některá ze značek koncernu Volkswagen Group zamíří do šampionátu Formule 1, přičemž nejvíce se v této souvislosti mluvilo o Audi a Porsche. Kauza Dieselgate ale takové plány utnula, koncern musí šetřit a zatížení rozpočtu účastí v královně motorsportu by nezvládl. Motorsportu se koncern přesto úplně nezvládá, Audi nyní oznamuje účast v šampionátu elektrických monopostů Formule E.
Účast v sérii Formule E souvisí s plány Audi na rozšíření nabídky aut s elektrickým pohonem. V roce 2018 chce Ingolstadt uvést na trh elektrické SUV, do roku 2025 má být každé čtvrté prodané audi elektromobilem. „Ve světle těchto plánů je přizpůsobení našeho sportovního programu a vstup do plně elektrické závodní série logickým krokem,“ vysvětluje toto rozhodnutí vedoucí technického vývoje v Audi Stefan Knirsch.
Audi tím navíc pokračuje v trendu, čtyři kruhy vždy nejprve vyvíjely a testovaly novou techniku v motoristickém sportu, aby ji následně použily v sériové výrobě. Wolfgang Ullrich v tomto ohledu připomíná použití pohonu všech kol v rallyeových vozech nebo přeplňované zážehové a vznětové motory ve speciálech pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
Formule E navíc není pro Audi neznámým polem. Už od úvodní sezony 2014/2015 tohoto šampionátu značka podporuje jeden z týmů, který se jmenuje Team ABT Schaeffler Audi Sport. Tato spolupráce se od nadcházející sezony 2016/2017 dále prohloubí, když Audi stáji více pomůže z finančního i technického hlediska. Díky tomu bude Audi i více vidět, protože se na monopostech stáje ABT Schaeffler objeví výraznější čtyři kruhy. Plnohodnotný tovární tým ve Formuli E pak ingolstadtská továrna chce mít v sezoně 2017/2018.
Audi přitom není jedinou automobilkou, která má o šampionát Formule E zájem. V sérii již působí značky Mahindra, DS nebo Renault, který spolupracoval na vývoji monopostu série pro její první sezonu. Od nadcházející sezony do Formule E vstoupí také Jaguar. Pro automobilky je totiž šampionát dnes zajímavější v tom, že si část techniky mohou vyvinout samy, což se jim může hodit při vývoji silničních elektrovozů. V první sezoně byla technika pevně stanovena pro všechny týmy, zatímco do budoucna se počítá s rostoucím počtem vlastních komponentů.