reklama


5.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

 

Čtyři kruhy figurují v šampionátu elektrických monopostů už dnes, avšak jen jako tovární podpora. Do budoucna však plánují vlastní tovární tým.

Dlouho se spekulovalo o tom, že některá ze značek koncernu Volkswagen Group zamíří do šampionátu Formule 1, přičemž nejvíce se v této souvislosti mluvilo o Audi a Porsche. Kauza Dieselgate ale takové plány utnula, koncern musí šetřit a zatížení rozpočtu účastí v královně motorsportu by nezvládl. Motorsportu se koncern přesto úplně nezvládá, Audi nyní oznamuje účast v šampionátu elektrických monopostů Formule E.

Účast v sérii Formule E souvisí s plány Audi na rozšíření nabídky aut s elektrickým pohonem. V roce 2018 chce Ingolstadt uvést na trh elektrické SUV, do roku 2025 má být každé čtvrté prodané audi elektromobilem. „Ve světle těchto plánů je přizpůsobení našeho sportovního programu a vstup do plně elektrické závodní série logickým krokem,“ vysvětluje toto rozhodnutí vedoucí technického vývoje v Audi Stefan Knirsch.

Audi tím navíc pokračuje v trendu, čtyři kruhy vždy nejprve vyvíjely a testovaly novou techniku v motoristickém sportu, aby ji následně použily v sériové výrobě. Wolfgang Ullrich v tomto ohledu připomíná použití pohonu všech kol v rallyeových vozech nebo přeplňované zážehové a vznětové motory ve speciálech pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Formule E navíc není pro Audi neznámým polem. Už od úvodní sezony 2014/2015 tohoto šampionátu značka podporuje jeden z týmů, který se jmenuje Team ABT Schaeffler Audi Sport. Tato spolupráce se od nadcházející sezony 2016/2017 dále prohloubí, když Audi stáji více pomůže z finančního i technického hlediska. Díky tomu bude Audi i více vidět, protože se na monopostech stáje ABT Schaeffler objeví výraznější čtyři kruhy. Plnohodnotný tovární tým ve Formuli E pak ingolstadtská továrna chce mít v sezoně 2017/2018.

Audi přitom není jedinou automobilkou, která má o šampionát Formule E zájem. V sérii již působí značky Mahindra, DS nebo Renault, který spolupracoval na vývoji monopostu série pro její první sezonu. Od nadcházející sezony do Formule E vstoupí také Jaguar. Pro automobilky je totiž šampionát dnes zajímavější v tom, že si část techniky mohou vyvinout samy, což se jim může hodit při vývoji silničních elektrovozů. V první sezoně byla technika pevně stanovena pro všechny týmy, zatímco do budoucna se počítá s rostoucím počtem vlastních komponentů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok

Budoucí plány jednoho z největších automobilových výrobců…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí Za práva žen a proti Trumpovi demonstrovalo ve Spojených státech přes milion lidí

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady Přistěhovalcům se Praha vyplatí, patří mezi města s nejnižšími životními náklady

Česká metropole patří mezi dvacet měst, kde čekají…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 






 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Včera

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do malé kuchyně

Jak vybrat lednici, abyste ušetřili a vešla se i do…

Na co novou ledničku, tahle ještě docela dobře chladí – to bývá nejčastější argument proti pořízení nového…

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský slang i nová slova?

Prahajzl, tramsexuál či zbohnit se. Znáte pražský…

„Na Jižní stojce byl zase karmagedon. Málem jsem se z toho zbohnil.“ V těchto dvou větách najdete hned tři…

 

iSport.cz

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal za neobvyklou přihrávku

Žlutá karta, která nemá obdoby! Hráč PSG ji dostal…

Záložník Marco Verratti z Paris Saint-Germain dostal v utkání 21. kola francouzské ligy v Nantes neobvyklou…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový seriál o Evropské unii a Bruselu

Vraždy, korupce, islamisté i chtíč, to je nový…

Brusel, hlavní sídlo Evropské unie, je tajemné město plné agresivních zločinců, nenasytných lobbistů,…

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

 
 
reklama