5.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

 

Čtyři kruhy figurují v šampionátu elektrických monopostů už dnes, avšak jen jako tovární podpora. Do budoucna však plánují vlastní tovární tým.

Dlouho se spekulovalo o tom, že některá ze značek koncernu Volkswagen Group zamíří do šampionátu Formule 1, přičemž nejvíce se v této souvislosti mluvilo o Audi a Porsche. Kauza Dieselgate ale takové plány utnula, koncern musí šetřit a zatížení rozpočtu účastí v královně motorsportu by nezvládl. Motorsportu se koncern přesto úplně nezvládá, Audi nyní oznamuje účast v šampionátu elektrických monopostů Formule E.

Účast v sérii Formule E souvisí s plány Audi na rozšíření nabídky aut s elektrickým pohonem. V roce 2018 chce Ingolstadt uvést na trh elektrické SUV, do roku 2025 má být každé čtvrté prodané audi elektromobilem. „Ve světle těchto plánů je přizpůsobení našeho sportovního programu a vstup do plně elektrické závodní série logickým krokem,“ vysvětluje toto rozhodnutí vedoucí technického vývoje v Audi Stefan Knirsch.

Audi tím navíc pokračuje v trendu, čtyři kruhy vždy nejprve vyvíjely a testovaly novou techniku v motoristickém sportu, aby ji následně použily v sériové výrobě. Wolfgang Ullrich v tomto ohledu připomíná použití pohonu všech kol v rallyeových vozech nebo přeplňované zážehové a vznětové motory ve speciálech pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Formule E navíc není pro Audi neznámým polem. Už od úvodní sezony 2014/2015 tohoto šampionátu značka podporuje jeden z týmů, který se jmenuje Team ABT Schaeffler Audi Sport. Tato spolupráce se od nadcházející sezony 2016/2017 dále prohloubí, když Audi stáji více pomůže z finančního i technického hlediska. Díky tomu bude Audi i více vidět, protože se na monopostech stáje ABT Schaeffler objeví výraznější čtyři kruhy. Plnohodnotný tovární tým ve Formuli E pak ingolstadtská továrna chce mít v sezoně 2017/2018.

Audi přitom není jedinou automobilkou, která má o šampionát Formule E zájem. V sérii již působí značky Mahindra, DS nebo Renault, který spolupracoval na vývoji monopostu série pro její první sezonu. Od nadcházející sezony do Formule E vstoupí také Jaguar. Pro automobilky je totiž šampionát dnes zajímavější v tom, že si část techniky mohou vyvinout samy, což se jim může hodit při vývoji silničních elektrovozů. V první sezoně byla technika pevně stanovena pro všechny týmy, zatímco do budoucna se počítá s rostoucím počtem vlastních komponentů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…