5.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

 

Čtyři kruhy figurují v šampionátu elektrických monopostů už dnes, avšak jen jako tovární podpora. Do budoucna však plánují vlastní tovární tým.

Dlouho se spekulovalo o tom, že některá ze značek koncernu Volkswagen Group zamíří do šampionátu Formule 1, přičemž nejvíce se v této souvislosti mluvilo o Audi a Porsche. Kauza Dieselgate ale takové plány utnula, koncern musí šetřit a zatížení rozpočtu účastí v královně motorsportu by nezvládl. Motorsportu se koncern přesto úplně nezvládá, Audi nyní oznamuje účast v šampionátu elektrických monopostů Formule E.

Účast v sérii Formule E souvisí s plány Audi na rozšíření nabídky aut s elektrickým pohonem. V roce 2018 chce Ingolstadt uvést na trh elektrické SUV, do roku 2025 má být každé čtvrté prodané audi elektromobilem. „Ve světle těchto plánů je přizpůsobení našeho sportovního programu a vstup do plně elektrické závodní série logickým krokem,“ vysvětluje toto rozhodnutí vedoucí technického vývoje v Audi Stefan Knirsch.

Audi tím navíc pokračuje v trendu, čtyři kruhy vždy nejprve vyvíjely a testovaly novou techniku v motoristickém sportu, aby ji následně použily v sériové výrobě. Wolfgang Ullrich v tomto ohledu připomíná použití pohonu všech kol v rallyeových vozech nebo přeplňované zážehové a vznětové motory ve speciálech pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Formule E navíc není pro Audi neznámým polem. Už od úvodní sezony 2014/2015 tohoto šampionátu značka podporuje jeden z týmů, který se jmenuje Team ABT Schaeffler Audi Sport. Tato spolupráce se od nadcházející sezony 2016/2017 dále prohloubí, když Audi stáji více pomůže z finančního i technického hlediska. Díky tomu bude Audi i více vidět, protože se na monopostech stáje ABT Schaeffler objeví výraznější čtyři kruhy. Plnohodnotný tovární tým ve Formuli E pak ingolstadtská továrna chce mít v sezoně 2017/2018.

Audi přitom není jedinou automobilkou, která má o šampionát Formule E zájem. V sérii již působí značky Mahindra, DS nebo Renault, který spolupracoval na vývoji monopostu série pro její první sezonu. Od nadcházející sezony do Formule E vstoupí také Jaguar. Pro automobilky je totiž šampionát dnes zajímavější v tom, že si část techniky mohou vyvinout samy, což se jim může hodit při vývoji silničních elektrovozů. V první sezoně byla technika pevně stanovena pro všechny týmy, zatímco do budoucna se počítá s rostoucím počtem vlastních komponentů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny

Společnost Unicapital Energy patřící do skupiny…

Ani pět let po „majdanu“ není zjednána spravedlnost, tvrdí ukrajinská prokuratura Ani pět let po „majdanu“ není zjednána spravedlnost, tvrdí ukrajinská prokuratura

Pět let po krvavých násilnostech na kyjevském náměstí…

Apple Pay přilákal během prvního dne v Česku desítky tisíc klientů, hlásí banky Apple Pay přilákal během prvního dne v Česku desítky tisíc klientů, hlásí banky

V tuzemsku působící banky mohou od úterý nabízet službu…

Rusňák prodává třetinu DRFG, jedním z kupců je bývalý top manažer Home Creditu Rusňák prodává třetinu DRFG, jedním z kupců je bývalý top manažer Home Creditu

Brněnský podnikatel David Rusňák prodává část své…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 





 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Dnes 18:58

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Lucie Vondráčková prolomila mlčení: Pravda o mém novém chlapovi!

Lucie Vondráčková prolomila mlčení: Pravda o mém…

Už to vypadalo, že si po rozchodu s manželem Tomášem Plekancem (36) může Lucie Vondráčková (38) trochu…

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

 

iSport.cz

Komise rozhodčích: Plechatý hrál úmyslně rukou. Rozhodnutí nešlo změnit

Komise rozhodčích: Plechatý hrál úmyslně rukou.…

Podle komise rozhodčích fotbalista Sparty Dominik Plechatý v pondělní dohrávce 21. prvoligového kola na Dukle…

Rajnoch: Sparta? K ideálu daleko. S Kangou se hráčům asi nehraje dobře

Rajnoch: Sparta? K ideálu daleko. S Kangou se hráčům…

V prosinci byl plný očekávání, co Tomáš Rosický v klubu přes zimu provede. Výsledkový posun se v podání…

 

Reflex.cz

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek výročí oslaví v kině v novém animovaném filmu

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek…

Čtyři legendární postavičky Pinďa, Bobík, Myšpulín, Fifinka se poprvé objeví v klasické animované podobě a…

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na mezinárodní scéně. Rusko mají spasit fake news

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na…

Pokud je potřeba, nasadí ruský prezident Vladimir Putin sílu. Uplatnil ji kdysi v Gruzii a v posledních letech…