Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fotoreportáž GTI Treffen Wörthersee 2016: Návrat ke kořenům

Michal Fokt
Diskuze (6)
U jezera Wörthersee se opět sešli příznivci koncernových aut. A letos to bylo hodně speciální. GTI slaví už 40 let a sraz je v pořadí pětatřicátý.

Na GTI Treffen (nebo chcete-li Meeting) Wörthersee už jsem byl letos popáté a vůbec mi to nevadilo, každý rok je totiž jiný, některý lepší, jiný horší a i kdyby se třeba i polovina aut každý rok v novinářský den do Reifnitzu vracela, beztak to v tom množství nemám šanci poznat. Letos navíc měla být akce naprosto jedinečná – modely GTI od Volkswagenu už tu s námi jsou 40 let a jejich příznivci se ke korutanskému jezeru sjíždí letos po pětatřicáté.

Ano, měla… Jenže vloni na podzim se u VW objevil menší zádrhel s emisemi, jehož náprava bude stát miliardy a koncern šetří, kde se dá. A odneslo to i setkání v Reifnitzu. Akce se letos oficiálně neúčastnily značky Audi, Seat ani Škoda a na svém tradičním místě v přístavu stála pouze expozice Volkswagenu.

A to je pochopitelně nepříjemné, protože tyto automobilky vždy připravily spoustu novinek a atrakcí, které tradiční tuningový sraz dokázaly výrazně obohatit a pozvednout. Tentokrát veškerá váha spočívala na bedrech Volkswagenu. Jenže jedinou zásadní novinou byl v jeho režii čerstvý rekordman mezi předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu Golf GTI Clubsport S. Ne, že by to bylo málo, nejlepší čas na Ringu nezajedete každý den. Mimo to byl vidění studentský projekt Heartbeat a studie R Variant Performance 35.

Společnost rekordnímu Golfu a studiím dělaly na stánku VW kreace tuningových firem, zástupci jednotlivých generací GTI a další současné sportovně laděné modely značky, obrovský zájem byl mimo jiné o exotický sedan Lamando GTS z čínské produkce značky. Určitě nikoli náhodou, vypadá totiž překvapivě dobře. Kromě Volkswagenu vystavovaly v areálu tradiční aftermarketové firmy – úpravci, výrobci kol, výfuků, podvozků, výfuků, brzd a dalších komponentů a doplňků.

Protože chyběly tradiční ozdoby GTI Meeting v podobě hostesek na stánku Škody, v tomto ohledu toho letos k focení moc nebylo, ještě že se tradičně snaží alespoň značka Dotz. Možná si myslíte, že absencí koncernových značek se alespoň uvolnilo více místa pro upravená auta. Jenže tak to bohužel není. Jednotliví vystavovatelé jen nebyli tak natěsnaní na sobě, pro účastníky se uvolnilo pouze prostranství, kde se dosud prezentovalo Audi.

Jak vypadala účast tuningových aut a hostesek, můžete posoudit ve fotogalerii. I přes pomalejší rozjezd kvůli zatažené obloze a lehkému mrholení se nakonec den vydařil, účast aut i diváků byla jako vždy obrovská a bonusem navíc byly spálené obličeje – horko a jasno asi čekal jen málokdo. Nakonec to tedy dopadlo dobře, ale nemohu si pomoci – s účastí Škody, Audi a Seatu by to bylo ještě o něco lepší. Tak třeba napřesrok…

Michal Fokt
Diskuze (6)
8. 5. 2016 16:10
Re: Krásne autá ale aj tuzing
Máš tentokrát naprostou pravdu. Také hodně záleží ale na osobním pohledu, pro někoho tuning, pro jiného již tuzing. Pokud se bavíme o hraničním stavu.

Nemiluji ani tuning, ale tuto kategorii jaksi respektuji, když stojí za to a je vkusný. A to hovořím o tuningu jak optickém tak i technickém.
Avatar - white label
8. 5. 2016 15:57
Re: Krásne autá ale aj tuzing
Hranice mezi tuningem a tuzingem je nebezpečně tenká.
Nejhorší je primární motivace odlišit se tzv. za každou cenu a pokud možno hodně/výrazně.
Ale to platí obecně bez ohledu na značku.
8. 5. 2016 15:12
Re: Krásne autá ale aj tuzing
Snad jediná auta, která mě, z poskytnuté galerie, ničím neiritují [odkaz] [odkaz] [odkaz] , no a snad možná ještě [odkaz] , samozřejmě myslím toho béžového Golfa vlevo.
Krásne autá ale aj tuzing
Priaznivci koncernových áut? Áno aj. Ale niektorí sú doslova ničitelia. Za toto by som lámal ruky:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]