Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen oslavuje čtyřicátiny Golfu GTI u jezera Wörthersee

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Sériového Golfu s výkonem 400 koní se asi nedočkáme. U jezera Wörthersee ale slaví premiéru studentský koncept se stejným číslem. A doplňuje jej ostrý kombík...

Golfu GTI je čtyřicet let a to je samozřejmě důvod k oslavě. Mladí studenti a učni z Wolfsburgu, sídla Volkswagenu, pod vedením Holgera Schülkeho přichystali pro koncernovou tuningovou výstavu a setkání u rakouského jezera Wörthersee koncept Heartbeat (bušení srdce). Celkem se jich na vzniku podílela dvanáctka, z toho pět dam. Řemeslníci, lakýrníci, designéři a technici. Včetně těch od Sitech Sitztechnik, firmy, která vyvíjí a vyrábí pro VW sedadla. Základem pro unikátní auto, které se zrodilo za devět měsíců, se stala verze GTI Performance.

Heartbeat v kombinaci tmavě šedé matné fólie a stříbrné metalízy Reflex dostal na karoserii voštinový vzorek různých odstínů a na boky číslo 40. Je pouze dvoumístný, za sportovními sedadly z nové prodejní varianty Clubsport S trůní ochranná klec. I zde se opakuje čtyřicítka, voštiny pak najdeme také na výplních dveří. Zavazadelník zmizel, místo něj se vzadu nachází audioaparatura s výkonem 1360 W, sedmičkou reproduktorů a diodovým osvětlením.

Opravdu výkonný a rychlý golfík, v pořadí devátý studentský koncept pro známé setkání, jezdí na dvacetipalcových kolech BBS. Do vínku dostal motor o výkonu 400 koní, tedy 295 kW. VW sice jeho parametry neuvedl, ale jistě se jedná o benzinový čtyřválcový dvoulitr TSI, v Golfu GTI Performance má přitom jen 169 kW, tedy 230 k.

GTI Treffen v Maria Wörth u Wörthersee je o pět let méně než ostrému Golfu. I toto jubileum musí ale Volkswagen připomenout. Studie R Variant Performance 35 vznikla právě k němu, jak už její název napovídá. Jenže ten má v sobě schovanou i hodnotu výkonu v koňských silách, jen nula na konci chybí. Motor 2.0 TSI tudíž dává 257 kW (350 k). Tentokrát se jedná o kombi a za jeho vznikem stojí znovu studenti, ale z Volkswagenu Sachsen sídlícího ve východoněmeckém Cvikově (Zwickau),

Golf Variant se totiž rodí pouze zde, a to včetně třísetkoňového (221kW) modelu R. Původ je tedy jasný. Přední část nadupaného kombíku je vyvedena v rudé barvě Tornado, která přechází do stříbrné Quarzite. V tomto případě ale nejde ani v jednom případě o vinyl, nýbrž o poctivý vícevrstvý lak. Kapota dostala dvojici větracích otvorů. Barvy uvnitř kopírují ty venkovní, na stropě se uplatnil airbrush a opět LED. Audio má pro změnu výkon 1200 W a dvanáctku „beden“. Využití zavazadelníku, navíc s elektricky výsuvnou podlahou, však nijak nelimituje. V autě najdeme i dětské odrážedlo, protože kombík nižší střední třídy je přece rodinný a praktický...

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - praděda7
5. 5. 2016 23:28
Golf
Golfu GTI je čtyřicet let ..........a je to vidět. Stále se řídí podle hesla...."když se ti jednou něco opravdu podaří, tak to neměň"..... ;-)
Avatar - white label
5. 5. 2016 22:10
Re: Tohle Gti má šťávu
Už tomu chybí jen oranžovo modrá kombinace, a je to "AZ KVÍZ CAR" jak vyšitý.
[odkaz]
Avatar - white label
5. 5. 2016 22:03
Re: kazdorocni
Nemusíš nám hlásit, že máte opět třídní sraz absolventů pomocné školy...
5. 5. 2016 20:29
kazdorocni
slet dementu je tu
5. 5. 2016 19:25
Re: Tohle Gti má šťávu
Njn, studentíkům se to "coupé" opravdu moc nepovedlo. Slušná splácanina... :no: